HTZ: Turistički slabiji travanj, optimizam za nastavak sezone

Na hrvatskom Jadranu u travnju je očekivano bilo manje turista i noćenja nego u istom mjesecu prošle godine, što je utjecalo i na nešto malo slabije rezultate fizičkog turističkog prometa za prva četiri mjeseca, ali s obzirom na dobre najave i odličan početak svibnja u glavnu sezonu hrvatski turizam bi mogao ući s bar jednakim rezultatima kao prošle godine, doznaje se iz Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ).

Prvi podaci o turističkom prometu u travnju i prva četiri mjeseca temeljeni na podacima sustava turističkih zajednica pokazuju određeni pad prometa u odnosu na prošlu godinu. Na Jadranu je u travnju bilo 6,2 posto manje dolazaka turista i 10,6 posto manje noćenja.

U prva četiri mjeseca pad je, s obzirom na odličan ožujak u kojem su ove godine bili i uskrsni blagdani, znatno manji, u dolascima je zabilježen pad za 0,6 posto, a noćenja je bilo 1,1 posto manje nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Pritom se kod domaćih gostiju bilježi blagi rast noćenja (za oko 0,1 posto), a u dolascima rast za gotovo 4 posto.

Direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić takve rezultate ocjenjuje očekivanima, uz napomenu da travanj odnosno prva četiri mjeseca u ukupnom godišnjem prometu sudjeluju sa svega oko 5 posto. To ne umanjuje optimizam da će ova sezona biti bar na razini prošlogodišnje, ako ne i malo bolja, što dodatno potvrđuju i dobre najave za svibanj u svim segmentima smještaja, što se može pripisati i većem broju praznika i blagdana u svibnju.

Dobre prognoze potvrđuju i prvi pokazatelji hrvatskih strukovnih udruga s područja turizma kao i podaci touroperatora i agencija na većini stranih tržišta.
Ako se ostvari najavljeno, svibanj bi mogao donijeti svojevrsnu startnu prednost s kojom će hrvatski turizam ući u razdoblje glavne sezone u kojoj se također očekuje barem jednak prošlogodišnji promet, napominje Matešić.

Povećanu potražnju očekuje i slijedom skorog ulaska Hrvatske u EU, kao i zbog velikog broja ovogodišnjih kvalitetnih manifestacija u Hrvatskoj, uključujući i velike koncerte i glazbene festivale.

Ipak, hrvatski će se turizam ove godine 'boriti' i sa zaoštravanjem turističke cjenovne utakmice, u čemu prednjači dio konkurenata koji gotovo dampinškim cijenama nastoje vratiti izgubljene tržišne udjele.

To se prije svega odnosi na Egipat, Tunis i Grčku, no isto tako činjenica je, kaže Matešić, da te zemlje svojim sadržajima i vidovima turizma privlače drukčiji profil gostiju od onih koji posjećuju Hrvatsku. (Hina)



Pisane vijesti