Udruženo oglašavanje javnog i privatnog turističkog sektora u promotivnim kampanjama i/ili prodajnim kanalima oba ta sektora, koje koordinira i operativno provodi Glavni ured Hrvatske turističke zajednice (HTZ), u ovoj godini ukupno je vrijedno gotovo 136,7 milijuna kuna, a rezultati u dosadašnjem dijelu predsezone pokazuju da je ta zajednička aktivnost ispunila svoju ulogu.
Doznaje se to iz Glavnog ureda HTZ-a i njegove direktorice Meri Matešić koja za Hinu ističe i važnost modela udruženog oglašavanja za pozitivni sinergijski učinak promocije hrvatskog turizma koji je dijelom i zbog tog udruživanja, unatoč zaoštravanju konkurentske utakmice, u ovoj godini zadržao svoje pozicije na međunarodnom tržištu.
Modeli udruženog oglašavanja, kojih je ove godine bilo sedam, su kao i prijašnjih godina definirani Programom rada HTZ-a, a u njima, uz sustav turističkih zajednica, sudjeluju hotelske i druge smještajne tvrtke, touroperatori, turističke agencije, zračni prijevoznici i strukovne udruge.
Za ovu godinu HTZ je za to planirao 56,2 milijuna kuna, ali je odlukom Turističkog vijeća HTZ-a s partnerima ugovoren gotovo 12 posto veći iznos od plana ili gotovo 63 milijuna kuna, odnosno toliki je udjel HTZ-a u tom oglašavanju, ističe Matešić.
Objašnjava da je to povećanje ugovoreno temeljem iskustva iz prošlih godina da se ugovoreni iznos realizira u iznosu 70 do 75 posto, jer zbog različitih okolnosti privatni i javni sektor ne realiziraju u cijelosti medija planove kao niti svoje programe putnika za Hrvatsku od kojih ovisi i iznos udjela HTZ-a.
Ukupno je ove godine za udruženo oglašavanje hrvatskog turizma sklopljeno 449 ugovora s 256 subjekata javnog i privatnog sektora, pri čemu je najviše partnera stranih i domaćih touroperatori i turističkih agencija iz Hrvatske i 14 zemalja.
Slijede ugovori s hotelskim i drugim tvrtkama koje pružaju usluge smještaja te turističke zajednice (TZ).
Po modelima, najveći broj partnera, 85, i ugovora, 204, sklopljen je po modelu I. prema kojem domaće hotelske i druge smještajne tvrtke zajedno s turističkim zajednicama oglašavaju svoju smještajnu ponudu.
Slijedi model II. po kojem sustav TZ-a i strukovne udruge provode opće oglašavanje destinacija i u sklopu kojeg je sklopljeno 103 ugovora sa 43 partnera.
Za ta dva modela HTZ je izdvojio 36,5 posto svojih ukupnih sredstava za udruženo oglašavanje.
Ukupno najveći iznos ugovoren je s turističkim agencijama iz Hrvatske za njihove i programe koje realiziraju u suradnji sa stranim partnerima, a po vrijednosti ugovora slijede ih touroperatori i turističke agencije iz Njemačke, Francuske, Rusije i Švedske.
Za oglašavanje s touroperatorima i turističkim agencijama HTZ je ugovorila 37 posto svojih ukupnih sredstava za udruženo oglašavanje, dok je za partnerstvo s zračnim prijevoznicima, koje drži izuzetno važnim za udaljenija tržišta, ugovorila 26,6 posto ukupnih sredstava.
Među zračnim prijevoznicima tu su nacionalne kompanije s redovnim i sezonskim linijama, uključujući i domaću Croatia Airlines, kao i nisko tarifni prijevoznici koji u pravilu imaju zračne linije iz više zemalja.
Matešić napominje i da je sukladno uvjetima modela i natječaja za udruženo oglašavanje većina kandidiranih planova predviđena za predsezonu, a manji dio za posezonu, dok za glavni dio sezone ove godine nije ni bilo modela. (Hina)