Hrvatski sabor usvojio Strategiju razvoja hrvatskog turizma do 2020. godine

Hrvatski sabor danas je na 8. sjednici usvojio Strategiju razvoja hrvatskog turizma do 2020. godine, dokument koji definira turističku budućnost naše zemlje te predstavlja putokaz za snažniji razvoj turizma svih hrvatskih krajeva. „Ministarstvo turizma poduzelo je prve radnje potrebne za realizaciju Strategije razvoja hrvatskog turizma, a već razgovaramo i o akcijskim planovima koji će nam dodatno olakšati sustavni ulazak u primjenu Strategije te odrediti prioritete i dinamiku provedbe“, naglasio je ministar turizma Darko Lorencin, zadovoljan što je Hrvatski sabor po prvi put usvojio strateški dokument važan za turizam. Riječ je i o dokumentu koji precizno definira smjernice za povećanje konkurentnosti hrvatskog turizma na međunarodnom tržištu, daje jasne naputke za pokretanje investicija u sektoru te će ujedno biti i osnova za povlačenje sredstava iz fondova Europske unije. Glavni razvojni cilj Strategije je ulazak Hrvatske u vodećih 20 turistički najkonkurentnijih  zemalja svijeta, a naša bi zemlja 2020. godine trebala biti „globalno prepoznatljiva turistička destinacija, konkurentna i atraktivna za investicije, koja stvara radna mjesta i na održiv način upravlja razvojem na svom cjelokupnom prostoru, njeguje kulturu kvalitete, a svojim gostima tijekom cijele godine pruža gostoljubivost, sigurnost i jedinstvenu raznovrsnost autentičnih sadržaja i doživljaja“.

Hrvatski sabor danas je na 8. sjednici usvojio Strategiju razvoja hrvatskog turizma do 2020. godine, dokument koji definira turističku budućnost naše zemlje te predstavlja putokaz za snažniji razvoj turizma svih hrvatskih krajeva.

„Ministarstvo turizma poduzelo je prve radnje potrebne za realizaciju Strategije razvoja hrvatskog turizma, a već razgovaramo i o akcijskim planovima koji će nam dodatno olakšati sustavni ulazak u primjenu Strategije te odrediti prioritete i dinamiku provedbe“, naglasio je ministar turizma Darko Lorencin, zadovoljan što je Hrvatski sabor po prvi put usvojio strateški dokument važan za turizam.

Riječ je i o dokumentu koji precizno definira smjernice za povećanje konkurentnosti hrvatskog turizma na međunarodnom tržištu, daje jasne naputke za pokretanje investicija u sektoru te će ujedno biti i osnova za povlačenje sredstava iz fondova Europske unije.

Glavni razvojni cilj Strategije je ulazak Hrvatske u vodećih 20 turistički najkonkurentnijih  zemalja svijeta, a naša bi zemlja 2020. godine trebala biti „globalno prepoznatljiva turistička destinacija, konkurentna i atraktivna za investicije, koja stvara radna mjesta i na održiv način upravlja razvojem na svom cjelokupnom prostoru, njeguje kulturu kvalitete, a svojim gostima tijekom cijele godine pruža gostoljubivost, sigurnost i jedinstvenu raznovrsnost autentičnih sadržaja i doživljaja“.

„Ovim dokumentom definira se budućnost naše zemlje, te želimo dati putokaz za snažniji razvoj turizma. Strategija je osnova za povlačenje sredstava iz Europske unije, a namijenjena je ne samo onima koji izravno rade u turizmu, već za sve građane RH jer smo svi na neki način vezani uz turizam. Cilj ovog dokumenta je i ohrabriti investitore u njihovim idejama i planovima vezanim uz turizam, a plan da se do 2020. godine u turizam uloži oko 7 milijardi eura, da mu se ukupni primici povećaju za oko šest milijarde eura te da se otvori 30 tisuća novih radnih mjesta, jasno iskazuje našu želju za razvojem, uz istovremeno očuvanje onog najvrjednijeg što imamo – prostora“, poručio je ministar turizma Darko Lorencin i pozvao sve predstavnike javnog i privatnog turističkog sektora na aktivnu suradnju u njezinoj realizaciji.

Hrvatski turizam bi u 2020. godini trebalo obilježiti 7 milijardi eura novih investicija, 955 tisuća ležajeva u komercijalnim smještajnim kapacitetima (+7%), oko 30 tisuća novozaposlenih u turizmu i pratećim djelatnostima, 86 milijuna turističkih noćenja (+43%) i 14,3 milijarde eura turističke potrošnje.

Strategija definira i konkretan i precizan Akcijski plan, sastavljen od 26 prioritetnih mjera koje se, između ostalog, odnose na: jasno definiranje izmjena i dopuna zakonske regulative, zatim akcijske planove razvoja pojedinih turističkih proizvoda, nacionalne programe razvoja određenih segmenata smještajnih kapaciteta, izradu novog strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma i preustroj sustava turističkih zajednica.

Strategiju je izradio Institut za turizam iz Zagreba, a u njezinu su pripremu bili uključeni predstavnici hrvatskog javnog i privatnog turističkog sektora te šira javnost. Kako bi prikupilo prijedloge, ideje i mišljenja stručne i šire javnosti vezane uz pripremu Strategije, Ministarstvo turizma je na svojim web stranicama (www.mint.hr) otvorilo savjetovanje sa zainteresiranom javnošću. Krajem 2011. godine na web stranicama Ministarstva objavljeno je prvih pet izvještaja Strategije te je do listopada 2012. godine, objavljeno i preostalih osam, u skladu s kronologijom njihove izrade. Također, održano je i 15 prezentacija Strategije ili nekih njezinih dijelova u okviru raznih javnih događanja. Od 19. listopada 2012. godine javnosti su bili dostupni svi materijali na web stranicama Ministarstva turizma, a istog je dana održana i javna prezentacija cjelokupnog materijala (u okviru Dana hrvatskog turizma 2012. u Dubrovniku), a koji je još dodatnih 30 dana bio dostupan javnosti za iskazivanje prijedloga i mišljenja.



Pisane vijesti