Kampovi se spremaju za sezonu i očekuju dobre rezultate

U većini kampova u Hrvatskoj u tijeku su pripreme za otvaranje i primanje većeg broja ovogodišnjih gostiju od početka svibnja, a ukupno ove godine kampisti mogu birati između 268 malih obiteljskih te 240 velikih i srednjih kampova ukupnog prihvatnog kapaciteta više od 226 tisuća osoba, doznaje se iz Kamping udruženja Hrvatske (KUH).

U KUH-u procjenjuju kako je ove godine u kamping segmentu, unatoč nekim nepovoljnim okolnostima, realno očekivati ponavljanje lanjskih odličnih rezultata. Nepovoljne okolnostima za kampove ove su godine raspored državnih, vjerskih i školskih praznika koji nisu 'idealno posloženi' kao lani, kaže direktor ureda KUH-a Adriano Palman. No, s obzirom na jako pozitivne najave za glavni dio sezone, procjenjuje da bi ukupni rezultati, naravno uz dobro vrijeme, ipak mogli biti dobri.

Predsezona bi mogla u kampovima biti nešto lošija od lanjske, a i raniji Uskrs ove je godine 'otvorio' vrata tek manjeg broja kampova, ali Palman napominje da predsezona i inače relativno malo utječe na ukupne rezultate jer se do kraja travnja u kampovima u pravilu realizira tek oko 1 posto, a do kraja svibnja tek oko 7 posto godišnjih noćenja.

Glavna potražnja za kampovima je od svibnja do kraja rujna, pri čemu je u ljetu teško očekivati veći rast jer to, kaže Palman, doslovce fizički nije moguće, budući da nema novih kamp kapaciteta, a postojeći su uglavnom svi popunjeni.

Ono što ipak raste iz godine u godinu, što i turisti i međunarodni partneri izuzetno primjećuju i nagrađuju, je porast broja kampova visoke kategorije s četiri zvjezdice koji ove godine čine 19 posto ukupnih kamp kapaciteta, a najviše ih je u Istri (osam od ukupno 21). Zanimljivo je, napominje Palman, što je takav jedan kamp, s visoke četiri zvjezdice, pozicioniran i u kontinentalnom dijelu zemlje, kamp Slapić u Dugoj Resi u blizini Karlovca.

Podsjeća da je prošla godina za kamping bila četvrta najbolja godina od otvaranja prvog kampa u Hrvatskoj do danas, a donijela je 7 postotni porast noćenja u odnosu na 2011., na 16,2 milijuna, što je bilo i 26 posto od ukupnih lanjskih noćenja u hrvatskom turizmu.

Glavna tržišta su uglavnom tradicionalna, od Njemačke, koja u pravilu ostvaruje više od 30 posto noćenja, preko Slovenije, Nizozemske, Italije pa do Austrije koja ostvaruje oko 9 posto noćenja. I ove se godine očekuje slična struktura, osim možda Italije koja je u krizi pa se može očekivati pad s tog tržišta do 3 posto.

No, Palman ističe da s postignutim rezultatima ne bi smjeli biti zadovoljni jer je potencijal kampinga u Hrvatskoj, i u smislu popunjenosti i povećanja cijena vezano uz obogaćivanje kvalitete ponuda usluga i sadržaja, mnogo veći.

Svjesni toga, mnogi su kampovi već rezervirali sredstva za veće investicije koje nažalost, napominju u KUH-u, čekaju bolju zakonsku regulativu i otklanjanje prepreka. Najveće prepreke su pritom još uvijek neprimjenjiv zakon o turističkim zemljištu (još nema ni jednog ugovora), otežavajući elementi zakona o gradnji (čeka se donošenje novog zakona), nedonošenje novog zakona o pomorskom dobru (koji je važan uz ostalo i za koncesije i uređenje plaža), nemogućnost otvaranja kamp odmorišta (koji su važni posebno na kontinentu), ograničenje veličine kampova u domaćinstvu na samo 10 parcela (čime se otežava razvoj više od 200 manjih dalmatinskih kampova) i drugo. (Hina)



Pisane vijesti