Investicije kao preduvjet za međunarodnu konkurentnost

U skladu sa Strategijom razvoja hrvatskog turizma, plan je do 2020. godine u hrvatski turizam uložiti oko sedam milijardi eura te mu ukupne primitke povećati za oko šest milijardi eura. Cilj nam je ohrabriti investitore u njihovim idejama i planovima vezanim uz turizam te Hrvatsku pozicionirati u red vodećih 20 turistički najkonkurentnijih svjetskih destinacija, rekao je ministar turizma Veljko Ostojić u sklopu konferencije „Međunarodna konkurentnost i poslovna privlačnost Hrvatske“, održane u organizaciji OECD-a i Hrvatske narodne banke (HNB). Dodao je kako će se ove godine u turizam ukupno uložiti oko 2,6 milijarde kuna te kako je do kraja godine u planu i privatizacija 13 trgovačkih društava u većinskom državnom vlasništvu. Govoreći o mogućnostima ulaganja, ministar je istaknuo kvalitetnu suradnju Ministarstva turizma i Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR), koja nudi posebne kreditne uvjete za financiranje projekata u turizmu, uz kamate od 2, 3 i 5 posto do 30. lipnja ove godine. Osvrnuo se i na novu kreditnu liniju za male i srednje poduzetnike u turizmu, pripremljenu u suradnji Ministarstva turizma, Ministarstva poduzetništva i obrta, HBOR-a i HAMAG-a. Predstavljajući Strategiju, ključan dokument za turističku budućnost naše zemlje, ministar je istaknuo da su uz investicije, ključni strateški ciljevi i poboljšanje strukture i kvalitete smještajnih kapaciteta, otvaranje oko 30 tisuća novih radnih mjesta u turizmu i pratećim djelatnostima te ostvarivanje 14,3 milijarde eura ukupne godišnje turističke potrošnje 2020. godine.

U skladu sa Strategijom razvoja hrvatskog turizma, plan je do 2020. godine u hrvatski turizam uložiti oko sedam milijardi eura te mu ukupne primitke povećati za oko šest milijardi eura. Cilj nam je ohrabriti investitore u njihovim idejama i planovima vezanim uz turizam te Hrvatsku pozicionirati u red vodećih 20 turistički najkonkurentnijih svjetskih destinacija, rekao je ministar turizma Veljko Ostojić u sklopu konferencije „Međunarodna konkurentnost i poslovna privlačnost Hrvatske“, održane u organizaciji OECD-a i Hrvatske narodne banke (HNB).

Dodao je kako će se ove godine u turizam ukupno uložiti oko 2,6 milijarde kuna te kako je do kraja godine u planu i privatizacija 13 trgovačkih društava u većinskom državnom vlasništvu. Govoreći o mogućnostima ulaganja, ministar je istaknuo kvalitetnu suradnju Ministarstva turizma i Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR), koja nudi posebne kreditne uvjete za financiranje projekata u turizmu, uz kamate od 2, 3 i 5 posto do 30. lipnja ove godine. Osvrnuo se i na novu kreditnu liniju za male i srednje poduzetnike u turizmu, pripremljenu u suradnji Ministarstva turizma, Ministarstva poduzetništva i obrta, HBOR-a i HAMAG-a.

Predstavljajući Strategiju, ključan dokument za turističku budućnost naše zemlje, ministar je istaknuo da su uz investicije, ključni strateški ciljevi i poboljšanje strukture i kvalitete smještajnih kapaciteta, otvaranje oko 30 tisuća novih radnih mjesta u turizmu i pratećim djelatnostima te ostvarivanje 14,3 milijarde eura ukupne godišnje turističke potrošnje 2020. godine.

Govoreći o ulaganjima, naglasio je kako su u planu, između ostalog, u narednih osam godina investicije od oko 2,2 milijarde eura u izgradnju novih hotela i resorta, dok bi se u obnovu i rekonstrukciju postojećih hotela uložilo oko 825 milijuna eura. Uz navedeno, investicijska strategija definira i ulaganja u kampove, smještaj u kućanstvima, luke nautičkog turizma, kongresne centre i dr.

U sklopu investicijskog okruženja predviđena je i privatizacija državnih poduzeća, rješavanje pitanja turističkog zemljišta i korištenje sredstava iz fondova Europske unije, pogotovo za područja javne infrastrukture za razvoj turizma, privatne poduzetničke pothvate te projekte obrazovanja u turizmu, promocije i zaštite okoliša. Upravo će ulazak Hrvatske u Europsku uniju biti dodatni poticaj investicijama, zaključio je ministar Ostojić.

Kada je riječ o preprekama s kojima se često susreću investitori, ministar je istaknuo administraciju, neusklađenost zemljišnih knjiga, duge rokove ishođenja dozvola, neusklađenost zakonskih propisa i dr. Stoga je u Strategiji definiran i Akcijski plan s 26 prioritetnih mjera koje se odnose, između ostalog, na jasno definiranje izmjena i dopuna zakonske regulative te akcijske planove razvoja pojedinih turističkih proizvoda.
 



Pisane vijesti