Na većini emitivnih tržišta hrvatskog turizma počela je 'prodaja' za ovu godinu koja je za sada na razini lanjske, a iako je još rano za konkretnije procjene, najveći je izazov nastavak globalnih recesijskih trendova, ističe u razgovoru za Hinu direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Meri Matešić.
Globalni recesijski trendovi, uz meteorološke i druge uvjete bez obzira na kvalitetu hrvatske turističke ponude, promociju i relativno dobre prve najave, mogu dovesti i do promjene u trendovima, kaže Matešić, povodom početka intenzivnih nastupa i promocije na međunarodnim turističkim sajmovima.
Naglašavajući da je za ostvarenje dva temeljna cilja hrvatskog turizma ove godine, produljenje sezone i porast broja dolazaka u kontinentalne destinacije, iznimno bitan razvoj specifičnih oblika turizma, Matešić dodaje da su i nastupi na sva 33 sajma ove godine, od čega je osam specijaliziranih, tome prilagođeni i na svima će se nastojati povećati prepoznatljivost hrvatske turističke ponude.
Promotivna kampanja ove će se godine provoditi manje-više sa 'starim' alatima i sloganima (poput "Mediteran kakav je nekad bio" koji je u primjeni od 2001.), ali će se tijekom godine izraditi novi alati s kojima će se ići u kampanje od 2014., što uključuje i nove iskorake ka brendiranju hrvatskog turizma s više elemenata, od slogana, preko vizuala, do novih rješenja za sve vrste medija, ističe Matešić.
To je i u skladu s Operativno marketinškim planom hrvatskog turizma (OMPHT) za 2013., kojim se, kao i Programom rada HTZ-a, definiraju i jače online marketinške aktivnosti HTZ-a, među kojima i oglašavanje slikovnim oglasima (bannerima) na važnijim web portalima na ključnim tržištima te na društvenim mrežama.
Oglašavanje na društvenima mrežama počet će sredinom, najkasnije krajem veljače, prikupljanjem i objavom atraktivnih multimedijskih i tekstualnih sadržaja, objavom ciljanih sadržaja za najvažnija tržišta na njihovom jeziku te organiziranjem nagradnih igara.
Dio sredstava usmjerit će se i u povećanje prisutnosti na mrežama (Facebook, Twitter, YouTube i Foursquare), uz mogućnost širenja kampanje i na druge, rastuće društvene mreže poput Pinteresta, Google+, a sve s ciljem povećanja interakcije.
U drugoj polovici ove godine, kako najavljuje Matešić, slijedi i viralna kampanja putem interneta kojom se želi unaprijediti doseg poruka kroz distribuciju sadržaja i preporuka samih korisnika o prednostima odabira Hrvatske kao destinacije.
Dio promotivnih aktivnosti planira se usmjeriti i na domaće tržište, jer su domaći turisti također važni za ukupne rezultate, a i tu će naglasak biti na dolascima u pred i posezoni te u kontinentalnim odredištima, za što, kako kaže Matešić, ima interesa.
Najavljuje i da će uskoro biti poznati rezultati završenog natječaja za udruženo oglašavanje i sredstva javnog i privatnog turističkog sektora za što se obrada kandidatura dovršava ovih dana. (Hina)