Zagrebačka turistička gradska kartica "Zagreb Card" u međunarodnom testiranju 16 turističkih gradskih kartica iz 14 europskih velikih zauzela je deveto mjesto, a ujedno je i među najjeftinijim s cijenom od 11,89 eura, dok je najboljom ocijenjena bečka kartica koja je također među jeftinijima s cijenom od 19,9 eura.
O tom su testiranju danas izvijestili iz Hrvatskog auto kluba (HAK) koji kao nacionalni auto klub sudjeluju u međunarodnom programu EuroTest. Taj program okuplja 18 nacionalnih autoklubova iz 17 europskih zemalja, a u sklopu njega je dueseldorfski Institut za primijenjeni marketing i komunikacije IMK proveo testiranje kartica.
Gradske (turističke) kartice korisnicima omogućuju niz popusta za izlete, ulaznice za povijesne i kulturne ustanove, javni prijevoz i drugo, te su zadnjih nekoliko godina sve popularnije među turistima u gradovima koji ih imaju.
Uz bečku karticu, koja sadržava 151 element ponude i nudi najviše popusta, dobrim su još ocijenjene kartice Osla i Ljubljane, dok su najlošije ocjene dobile kartice iz Berlina i Pariza.
Ocjenu prihvatljive dobilo je deset kartice, iz Amsterdama, Lisabona, Barcelone, Berlina, Madrida, Zagreba, Luksemburga, Kopenhagena, Londona i Rima, dok primjerice beogradska kartica nije nominirana jer je uvedena tijekom testiranja, a ona iz Bruxellesa izostavljena jer operater kartice nije odgovorio na upite.
Zagrebačku karticu distribuira tvrtka Five Stars, a prednosti su joj, prema testiranju, izrazito niska cijena (jeftinija od trodnevne karte za javni prijevoz u Zagrebu), dostupnost dvije vrste kartice (za odrasle koje uključuju i jedno dijete do 12 godina starosti), ima uključen besplatni javni prijevoz te brojne druge pogodnosti.
Nedostaci su joj prenizak popust na sadržaje (20 posto), znamenitosti pokrivene turističkom karticom nisu unutar zone javnog prijevoza, u cijenu turističke kartice nije uključen i besplatan prijevoz od zračne luke te drugo.
Slijedom tih ocjena auto klubovi, pa tako i HAK, preporučuju svojim članovima i svim vozačima u Europi da da se prije puta informiraju o postojanju tih kartica i pogodnostima koje nude jer tako mogu uštedjeti, dok distributerima kartica poručuju što bi bilo dobro dodati i kako poboljšati kartice. (Hina)