Turistički sektor na čelu s Ministarstvom turizma procjenjuje da porast cijena cestarina u Hrvatskoj neće znatnije utjecati na turistički promet ove godine, ali dodaju da se to može negativno odraziti na konkurentnost hrvatskog turizma te da bi konkurencija, koja se kao i Hrvatska bori za svakog gosta, to mogla iskoristiti u svojim kampanjama.
Komentirajući poskupljenje cestarina za 15 posto od 1. lipnja ministar turizma Veljko Ostojić ističe kako je odluka o korekciji tih cijena donijeta nakon pomne analize poslovanja trgovačkih društava koji upravljaju autocestama, ali naglašava i da svako povećanje izdataka, u ovom slučaju auto gostiju, negativno utječe na konkurentnost hrvatskog turizma.
No, kako kaže, s obzirom na učešće cijene cestarina u ukupnom budžetu namijenjenom za godišnje odmore, procjenjuje da navedena korekcija neće značajno utjecati na ovogodišnji turistički promet.
Slično misle i u Kamping udruženju Hrvatske (KUH), pri čemu direktor ureda tog udruženja Adriano Palman ističe da treba imati u vidu da kamping segment čini 25 posto hrvatskog turizma, a da kampisti većinom dolaze cestama i automobilima ili kamperima te će im navedeno povećanje poskupiti dolazak u neku od kamping destinacija.
To smatra otežavajućim faktorom u današnjoj, kako kaže, iznimno oštroj konkurenciji na turističkim tržištima, ali ipak vjeruje da će utjecaj tog povećanja biti tek minimalan i bez većih negativnih efekata, posebno sa stranih tržišta, ali 'boji' se da će to dodatno umanjiti broj domaćih gostiju u kampovima.
Navodi kako kontakti s gostima, kao i prijateljima iz stranih auto klubova i kamping vodiča, pokazuju da oni naglašavaju da u prosječnom trošku puta i boravka navedeno poskupljenje ne može previše utjecati.
Tako se nizozemskim turistima, izuzetno važnim za hrvatski kamping, a prema komentaru najvažnijeg nizozemskog kamping vodiča "Kosmos Campingwijzer", ukupan budžet za odmor s tim poskupljenjem povećava za 10 ili 15 eura, što je gotovo beznačajno.
KUH, naglašava Palman, pojačati komunikaciju s najvažnijim stranim kamping klubovima, web portalima i kamping revijama kako bi 'osigurali' dolazak stranih gostiju i još jednom istaknuli prednosti hrvatskih kampova.
U Udruzi hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i jednoj od njenih najjačih članica agenciji Uniline smatraju da se s tim povećanjem moglo pričekati do završetka ljeta, jer ocjenjuju da će to poskupljenje utjecati na porast cijena i unutar turističke branše.
Ipak, i oni iznose optimizam da to neće znatnije utjecati na broj turističkih dolazaka, pogotovo ako se usporede cijene cestarina u primjerice Sloveniji ili Mađarskoj, preko kojih u Hrvatsku dolazi najveći broj stranih turista. Kako su i nakon poskupljenja u Hrvatskoj u tim zemljama cestarine još skuplje, u UHPA-i i Unilineu očekuju da neće biti konkretnijeg pada dolazaka. (Hina)
Podrobne informacije o novim cijenama cestarina i lipanjskoj akciji promocije ENC-a
Lipanjska promotivna akcija ENC-a:
Važno je znati