Turisti mogu pomoći Europi da se izvuče iz gospodarskih previranja, ocijenila je Europska unija u planovima o pojačanoj potpori turističkom sektoru kojima također želi privući više posjetitelja. Europa je vodeća destinacija za inozemne turiste, u čijem su fokusu ponajprije Španjolska, Francuska, Italija, Njemačka i Velika Britanija. EU nastoji pronaći načine da pomogne sektoru, čiji se udio u BDP-u Unije procjenjuje na više od 500 milijardi eura. Ta se vrijednost udvostručuje kada se u obzir uzmu i srodne grane poput prijevoza, kulture i građevinske industrije.
"Vodeća pozicija mora biti ojačana uspješnim rješavanjem izazova koje predstavljaju ponajprije oštrija međunarodna konkurencija i promjenjiva potražnja na tržištu, a zatim i potreba da se osigura veća održivost", zaključio je u nedavnom izvješću talijanski zastupnik u Europskom parlamentu Carlo Fidanza. EU bi zajedničkim snagama trebao nadjačati međunarodnu turističku konkurenciju tako što će prodavati Europu kao objedinjenu destinaciju a ne podupirati međusobno natjecanje zemalja-članica, sugerira Fidanza. Bruxelles bi također u idućem desetljeću trebao osigurati više sredstava za turizam, dodaje.
Europska komisija počela je prošle godine uspostavljati europske internetske stranice s turističkim informacijama na raznim jezicima, počevši s kineskim, kako bi privukla više posjetitelja iz zemalja izvan anglofonog područja.
"Europska komisija želi biti pionir koji će udahnuti novi život tom ključnom sektoru", kazao je tom prilikom novinarima povjerenik EU Antonio Tajani.
Turizam zapošljava gotovo 10 milijuna građana EU a još 10 milijuna njih radi u srodnim sektorima.
Broj posjetitelja dosegnuo je vrhunac 2008. kada je Europa zabilježila 370 milijuna međunarodnih dolazaka ali je nakon toga turizam na cijelom kontinentu pritisnula recesija.
Europska komisija za putovanja, koja surađuje s turističkim udruženjima 36 zemalja, izvijestila je o blagom rastu posjeta u prošloj godini a za ovu i iduću predviđa rast u rasponu od tri do četiri posto.
Za EU ohrabrujući rast u turizmu uključuje novi marketinški plan koji obuhvaća uvođenje 'europske etikete' radi promoviranja zemalja-članica kao objedinjene turističke destinacije, te pojačanu financijsku potporu turističkom sektoru.
Obje strategije sastavni su dio planova koji su sastavili Europska komisija i odbor Europskog parlamenta za turizam. (Hina/Reuters)