Veliki broj posjetitelja, Dječje čobanske igre, vrhunski riblji paprikaš i rekordan broj izlagača obilježili su ovogodišnji tradicionalni Savski sajam na Savskoj šetnici u Županji koji je četvrti put zaredom održan u sklopu društveno odgovornog projekta „Lijepa naša Sava”.
Na svečanome je otvaranju ovoga događanja zamjenik županjskoga gradonačelnika Mladen Dogan zahvalio Coca-Coli HBC Hrvatska na podršci sajmu i promociji Županje, dok je dožupan Vukovarsko-srijemske županije Mato Golubović pohvalio projekt te rekao kako se njegova važnost ogleda u promicanju gospodarskih djelatnosti, rekreacije i ekoloških vrijednosti koje ima rijeka Sava.
Dijana Katica, predsjednica uprave tvrtke Hrvatski farmer istaknula je kako je upravo projekt „Lijepa naša Sava” primjer društveno odgovornog poslovanja kojim se promiče područje grada Županje kao ruralno turističko odredište. Da cijeli projekt osvaja međunarodne simpatije, posvjedočio je Dejan Komatina, tajnik Međunarodne komisije za sliv rijeke Save koja već četiri godine podržava projekt.
Za posebno dobro ozračje, osim lijepog vremena, bila su zadužena djeca iz Županje, Donjega Novog Sela, Štitara i Podcrkavlja, koja su se natjecala u nekoliko disciplina u dvorištu Zavičajnog muzeja obučena u narodnu nošnju svojega zavičaja. Dok su se djeca glasno i srčano borila u svakoj igri, oni malo stariji uživali su razgledavajući izložbu slika i tradicionalnih rukotvorina županjskog kraja.
Turistička zajednica grada Županje na sajmu je predstavila tradicijske žetvene običaje i jela u sklopu projekta „Kruh naš svagdašnji – žetva i vršidba u prošlosti”. Domaća rakija, izvorni slavonski kulen, ručno izrađena obuća od prave kože, u tradicijskome stilu izvezene torbe i elementi narodne nošnje privukli su velik broj kupaca.
Kako su rekle poduzetne i kreativne članice različitih udruga koje su predstavljale svoje proizvode, odjeća s etnografskim elementima uvijek se iznova vraća u modu, pa tako i sve veći broj mlađih posjetitelja na njihovim štandovima pronalazi zanimljive predmete. Odlika je svih proizvoda da su napravljeni od prirodnoga gradiva, u mjestu u kojemu se smatraju izvornima i primjenom tradicijskih načina proizvodnje.
Jedna je od novosti ovoga sajma koja je zabavila posjetitelje svih dobnih skupina svakako bila obrazovno-zabavna radionica „Vidljivi i nevidljivi svijet u vodi“ u organizaciji Hrvatskih voda u sklopu koje su se posjetitelji mogli samostalno uvjeriti koji živi organizmi nastanjuju vode različite kvalitete, ispitati kemijski sastav vode rijeke Save u Županji te ga usporediti s uzorkom prikupljenim u Zagrebu. Sva su ispitivanja pred brojnim svjedocima pokazala da je voda u oba grada zadovoljavajuće kvalitete.
Cilj je projekta „Lijepa naša Sava” promicanje svijesti o važnosti zaštite hrvatskih voda i vodnih potencijala te poticanje ekoturizma i turističkih sadržaja na temeljima održivog razvoja.
Partnerski su ga pokrenuli Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog razvoja, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Međunarodno komisija za sliv rijeke Save, Hrvatska gospodarska komora i Coca-Cola HBC Hrvatska uz podršku Hrvatskih voda, tvrtke Hrvatski farmer, Agencije za plovne putove, Turističke zajednica grada Županje i Grada Županje.
(http://www.lijepanasasava.hr)