Turistički sektor mora se prilagoditi razvoju tržišta uz pomoć novih informacijskih tehnologija radi poboljšanja konkurentnosti, za postizanje maksimalne iskoristivosti i sinergije između ta dva sektora, naglasio je državni tajnik za turizam I
vo Mujo, u svojem izlaganju na međunarodnom simpoziju „Turizam i novi mediji na prostoru Alpe-Jadrana“, održanom 7. i 8. listopada Klagenfurtu.
Državni tajnik se, kao predsjedatelj Projektne skupine za turizam Radne zajednice Alpe-Jadran, odazvao pozivu glavnog tajnika Radne zajednice Alpe-Jadran, dr. Wolfganga Platzera, podvukavši još jednom značenje ovog područja kao turističke destinacije u samom srcu Europe. Europa je, naime, prema podacima Svjetske turističke organizacije, s 460 milijuna stranih turista u 2009. godini, imala više od 52 posto udjela na globalnom turističkom tržištu. I Europska komisija naglasila je potrebu očuvanja vodećeg mjesta Europe kao turističke destinacije, ali i turizma kao vodeće gospodarske grane u Europi.
Turistička destinacija Europa suočena je sa sve jačom konkurencijom ostalih svjetskih destinacija, ali se i turizam suočava s naglim promjenama u globalnoj ekonomiji, zbog čega je potrebno kontinuirano prilagođavanje na novonastale uvjete. Živimo u vremenu suvremenih tehnologija koje utječu na sva područja ljudskog života i koje na složen način povezuju gospodarstvo i medije, što zahtijeva stalnu interdisciplinarnu suradnju i uzajamno prilagođavanje, naglasio je državni tajnik Mujo. Mediji nisu samo sredstvo informiranja, nego i ekonomskog napretka; oni su snažno sredstvo globalizacije, te su izuzetno važni u promidžbi i razvoju turizma. Iako su na prvi pogled zemlje Radne zajednice Alpe-Jadran konkurenti, postoje znatni potencijali i mogućnosti zajedničkog djelovanja, te nastupa na dalekim tržištima, zaključio je državni tajnik Mujo.
S njim su se složili glavni tajnik Radne zajednice, dr.
Wolfgang Platzer i predstavnik pokrajinske Vlade Koruške, nadležan za turizam, gospodarstvo i aktivnosti Radne zajednice Alpe-Jadran, dr.
Josef Martinz, naglašavajući važnost i mogućnosti suradnje, kako na ostalim područjima kao što su kultura i šport, tako i u turizmu.
Mogućnosti novih medija u području turizma predstavili su
Olaf Nitz, predstavnik austrijske nacionalne promotivne organizacije (Österreich Werbung, Beč), prezentacijom:“Digitalna budućnost turističke promocije“,
Špela Bratun, predstavnica Velesajma Ljubljana (Exhibition and Convention Centre, Slovenija), prijedlogom projekta udruženog nastupa članica Radne zajednice Alpe-Jadran na turističkom sajmu u Ljubljani u siječnju 2011. godine, te
Marina Einspieler-Siegert i
Edith Sabath-Kerschbaumer, predstavljanjem konkretnih primjera zajedničkog djelovanja u turizmu kao marketinškog instrumenta. Projekt koji već dugi niz godina spaja zemlje ove Radne zajednice jest i emisija „Alpe-Dunav-Jadran“, koju je skupu predstavio urednik Hrvatske televizije,
Borislav Vučković, preporučivši jaču suradnju u sklopu ove međunarodne inicijative.
Ovom je prigodom i Projektna skupina za turizam RZ Alpe-Jadran održala svoj redoviti jesenski sastanak, te je razmatrala tijek aktivnosti i projekata, nakon čega je održan i zajednički sastanak Projektne skupine za turizam i Projektne skupine za gospodarstvo s temom: “Smjernice EU za uslužne djelatnosti u turizmu“. Na sastanku je predloženo udruživanje aktivnosti s ciljem usklađivanja formalnih procedura i postupanja u području uslužnih djelatnosti u turizmu.
Pisane vijesti