Hrvatske putničke agencije trenutno bilježe promet na razini lanjskog, ali s obzirom na dobre ovogodišnje predsezonske rezultate te najave za kolovoz i posezonu mogući su i porasti organiziranog turističkog prometa, ocjena je predsjednika Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Borisa Žgombe.
Ističući da ova sezona generalno teče uravnoteženije i normalnije nego prošlogodišnja, jer je u odnosu na lani i nešto manji pritisak financijske krize posebno na europskim tržištima odakle u Hrvatsku dolazi većina turista, Žgomba vjeruje kako će se ove godine uspjeti u najmanju ruku ponoviti lanjski rezultat.
Takav, kako kaže, relativni optimizam za agencije u ovoj sezoni temelji i na pokazateljima za predsezonu odnosno prvih pet mjeseci ove godine u kojima je već bilo više organiziranih turističkih dolazaka i noćenja nego lani i to za 1,5 odnosno 4,6 posto. Iako je domaćih turista u tom načinu dolazaka i noćenja bilo manje nego lani, stranih i njihovih noćenja bilo je 4,7 i 7,4 posto više.
To su bolji rezultati od lanjskih čemu su uz dobre pripreme ove sezone od strane samih agencija, na čemu su radile od prošlog ljeta, pridonijele i mjere udruženih turističkih aktivnosti s Ministarstvom turizma i Hrvatskom turističkom zajednicom (HTZ), ističe Žgomba.
Lani smo s tim mjerama održavali organizirani turistički promet, a ove godine ga povećavamo, posebno sa stranih tržišta, kaže Žgomba uvjeren da će se pozitivni efekti tih mjera još više vidjeti u ovoj posezoni.
Pritom napominje i da dobre najave za rujan nisu neka velika vijest nego su tradicionalne jer se ponavljaju zadnjih nekoliko godina, kao i da rujan turistički prolazi bolje od primjerice lipnja.
Komentirajući turistička putovanja domaćih putnika preko agencija u inozemstvo napominje da u tom segmentu agencije ne bilježe neke veće padove te da je to slično prijašnjim godinama odnosno da onaj tko je mogao prije putovati putuje i sada.
No, pad domaćih putnika agencije, kako kaže, bilježe na avio linijama, ali to nije toliko vezano za turizam. (Hina)
Pisane vijesti