Kongres ruralnog turizma: Prema strategiji razvoja ruralnog turizma



Okruglim stolom „Prema strategiji razvoja ruralnog turizma“, u organizaciji Ministarstva turizma završen je radni dio Drugog hrvatskog kongresa o ruralnom turizmu s međunarodnim sudjelovanjem „Koncepcija dugoročnog razvoja ruralnog turizma“.

U organizaciji Hrvatskog farmera d.d., Kluba članova „Selo“ i Ruralisa – konzorcija agroturizma i ruralnog turizma Istre, Drugi hrvatski kongres o ruralnom turizmu, koji se od 21. do 25. travnja održavao u Hotelu Aurora na Malom Lošinju, okupio je tristotinjak sudionika iz Hrvatske i europskih zemalja. U njegovu organizaciju uključeni su europski stručnjaci i institucije.

Znanstvenim i stručnim temama te primjerima dobre prakse, kao i malim sajmom ruralnog turizma, predstavljeni su proizvodi i ponuda ruralnog prostora, te date smjernice za njegov razvoj obuhvaćene zaključcima Kongresa.

Zaključci Drugog hrvatskog kongresa o ruralnom turizmu:
  1. Nastaviti provoditi zaključke s Prvog kongresa održanog na Hvaru prije trideset mjeseci
  2. Potrebno je hitno osnovati Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za ruralni turizam
  3. U Strategiji razvoja hrvatskog turizma koja će se uskoro početi pripremati, ruralni turizam mora biti znatno zastupljen
  4. Potrebno je odrediti problematiku strategije razvoja te odlučiti hoćemo li se opredijeliti za dugoročno planiranje
  5. Postići konsenzus svih relevantnih čimbenika – u prvom redu resornih ministarstava te svih ostalih čimbenika – u funkciji razvoja ruralnog turizma
  6. Uskladiti Strategiju razvoja ruralnog turizma s ostalim relevantnim, nacionalnim, regionalnim i lokalnim strategijama
  7. Strategija se treba oslanjati također i na izvore financiranja iz EU i drugih međunarodnih fondova
  8. Potrebno je hitno osnovati povjerenstvo koje će davati preporuke budućem izrađivaču strategije razvoja turizma
  9. Ruralni turizam treba razvijati kao jedan od ključnih čimbenika razvoja ruralnih područja, a time i jednakomjernog razvoja svih prostora RH.
  10. Razvojem ruralnog turizma stvara se nova ponuda na turističkom tržištu te prepoznatljiv imidž RH kao „lifestyle“ destinacije
  11. Aktivnosti i ciljevi strategije trebaju biti usmjereni prema lokalnoj zajednici
  12. Poboljšati i osnažiti međunarodnu, poglavito prekograničnu i regionalnu suradnju
  13. Razvijati regionalne ruralne turističke destinacije
  14. Edukacija treba postati obvezatna za sve dionike u ruralnom turizmu
U cilju promoviranja i poticanja razvoja ruralnog turizma u okviru Kongresa započela je nova akcija „Suncokret ruralnog turizma Hrvatske“, kojom će se birati najbolji poduzetnici i proizvođači u ruralnom prostoru. Nagrade će se dijeliti u nekoliko kategorija: Turistička seljačka gospodarstva, Poduzetnici u ruralnom turizmu, Ruralno-turistički projekti, Ruralno-turističke manifestacije i Tradicijska ruralna gastronomija.

Drugi hrvatski kongres o ruralnom turizmu s međunarodnim sudjelovanjem, logičan je nastavak na Prvi kongres održan prije nešto više od dvije godine na Hvaru, koji je sa znanstvene i stručne strane sagledao sve dotadašnje aktivnosti te ponudio okvir i pojednostavljivanje procedura u daljnjem razvoju ruralnog turizma u Hrvatskoj. Ovoga puta išli smo dalje pokušavajući sagledati ruralni prostor u duljem vremenskom razdoblju, te u tom smislu stvoriti okvir za strategiju razvoja ruralnog turizma koja bi svakako trebala biti sastavni dio Strategije razvoja turizma uopće, istaknula je Dijana Katica, predsjednica Uprave Hrvatskog farmera d.d. 


Pisane vijesti