Hrvatska turistička zajednica (HTZ) predstavlja ukupnu hrvatsku turističku ponudu na vodećem svjetskom turističkom sajmu ITB Berlin, od 5. do 7. ožujka. Osim HTZ-a kao glavnog izlagača, u sklopu hrvatskog štanda ponudu predstavlja i 20 suizlagača među kojima su i TZ Splitsko-dalmatinske, Dubrovačko-neretvanske, Ličko-senjske i Šibensko-kninske županije, kao i gradova Zagreba, Splita i Dubrovnika. Na sajmu je prisutna i hrvatska turistička delegacija predvođena Nikolinom Brnjac, ministricom turizma i sporta te Kristjanom Staničićem, direktorom HTZ-a.
„Nastup Hrvatske na jednom od najvažnijih svjetskih turističkih sajmova s dugogodišnjom tradicijom odlična je prilika za dodatno jačanje pozicije naše zemlje kao atraktivne i održive turističke destinacije. Iskazani interes naših partnera i posjetitelja te velika potražnja za putovanjima najbolji su razlog za daljnji optimizam i pozitivna očekivanja u nadolazećoj turističkoj sezoni. Ove godine s njemačkog tržišta očekuje se 70 milijuna putovanja koja će trajati barem pet dana stoga čvrsto vjerujem da ćemo ovim predstavljanjem, između ostalog, zadržati konkurentnu poziciju na njemačkom tržištu s kojeg i dalje ostvarujemo najveći turistički promet“, izjavio je
Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, dodavši da se u ovoj godini očekuje nastavak pozitivnih turističkih trendova s posebnim naglaskom na razdoblja pred i posezone u kojima hrvatski turizam ima najveći prostor za daljnji održivi rast i razvoj.
Ovo prestižno turističko događanje u Berlinu je okupilo ključne dionike turističkog sektora iz svih dijelova svijeta. Tako su predstavnici HTZ-a održali sastanke s važnim partnerima kao što su
Jet2.com/Jet2holidays, Eurowings i
KLM/Air France s kojima se razgovaralo o poslovnim prognozama, očekivanjima i povećanje suradnje.
„U prva dva mjeseca ove godine njemački turisti su u Hrvatskoj ostvarili 6 posto više dolazaka u odnosu na isto razdoblje prošle godine, u kojoj smo, ostvarili najbolju predsezonu hrvatskog turizma. Potražnja za Hrvatskom je iznimno dobra, a posebno nas veseli činjenica da je Hrvatska prepoznata kao poželjna destinacija u razdoblju pred i posezone, što je u skladu sa strateškim ciljevima hrvatskog turizma odnosno razvoja cjelogodišnjeg turizma“, rekla je ministrica
Brnjac, koja je u Berlinu sudjelovala i na Globalnom okruglom stolu vodećih ljudi u turizmu, na kojem je tema bila tranzicija turizma i na kojem je predstavila aktivnosti Hrvatske u tom području s naglaskom na reformu turizma i Zakon o turizmu.
Uz to, ministrica Brnjac sastala se i s zamjenicom ministra turizma Saudijske Arabije Haifom bint Mohammed Al Sadud te glavnim tajnikom UN Tourisma
Zurabom Pololikashvilijem s kojim je razgovarala o daljnjim koracima suradnje s ostalim europskim i svjetskim zemljama na temu održivosti u turizmu.
Na sajmu
ITB prisutan je i nacionalni prijevoznik
Croatia Airlines koji je predstavio ovogodišnji ljetni red letenja pri čemu je naglašeno da je tijekom turističke sezone planirano povezivanje Hrvatske s ukupno 28 međunarodnih odredišta, a zrakoplovi Croatia Airlinesa će pritom letjeti na 50 međunarodnih linija.
Također, u sklopu hrvatskog štanda održana je i prezentacija te degustacija vrhunskih hrvatskih vina i sireva u suradnji s
Hrvatskom gospodarskom komorom, a osim toga realizirano je i zajedničko predstavljanje hrvatskih subjekata zdravstvenog turizma u okviru
Medical & Health Pavilliona posvećenog trendovima i praksama u zdravstvenom turizmu.
Dodajmo, kako je na sajmu predstavljena i zajednička suradnja HTZ-a i TZ Kvarnera s
RDA, Europskim strukovnim udruženjem autobusera, koje će nakon 20 godina svoju
Godišnju skupštinu održati upravo u Hrvatskoj i to u
listopadu ove godine na
Kvarneru. Udruženje broji 2.600 direktnih i pridruženih članova iz 40 zemalja te predstavlja sve one koji nude usluge vezane uz grupna putovanja autobusom.
Priopćenja