Turisti su spremni mijenjati navike i putovati „održivije“

Trendovi se u svijetu turizma kontinuirano mijenjaju pa tako i očekivanja turista. Čimbenici koji utječu na potražnju i odabir destinacije, načini na koji se vrše rezervacije smještaja i usluga u destinaciji ili vrste prijevoznih sredstava mijenjaju se u skladu s tim trendovima. Posebna pozornost pri tome posvećuje se održivom razvoju te uslugama i proizvodima koji se prilagođavaju konceptu održivog razvoja, poslovanja i bivanja.

Kako bi se dobio uvid u aktualne stavove i razmišljanja turista, Europska komisija (European Commission), Europska putnička komisija (European Travel Commission - ETC) i Booking.com proveli su istraživanja te napravili izvještaje o istima.

Prema istraživanju Europske komisije, odnosno podacima Eurobarometra 2021 koji se temelje na stavovima Europljana o putovanjima, većina građana Europske unije (82 posto) navela je kako je spremna promijeniti barem neke od njihovih navika putovanja kako bi bili živjeli održivije. Za ovo istraživanje intervjuiran je reprezentativni uzorak građana u dobi od 15 i više godina u svakoj od 27 država članica Europske unije. Tako je između 18. i 28. listopada 2021. godine napravljeno gotovo 26.000 intervjua.

Prema navedenom istraživanju od navedenog postotka putnika koji su spremni mijenjati navike u skladu s konceptom održivog turizma, radnje koji su spremni poduzeti su sljedeće: konzumiranje lokalnih proizvoda na odmoru (55 posto), smanjenje otpada tijekom odmora (48 posto), putovanja izvan turističke sezone (42 posto), putovanja u manje posjećena odredišta (41 posto). Prema istom istraživanju, oko trećine ispitanika spremno je promijeniti svoje turističke navike kako bi živjeli održivije plaćajući više, bilo za zaštitu prirodnog okoliša (35 posto) ili za dobrobit lokalne zajednica (33 posto). Sličan udio ispitanika spreman je promijeniti navike putovanja odabirom prijevoznih mogućnosti na temelju ekološkog utjecaja (36 posto), smanjenjem potrošnje vode na odmoru (35 posto) ili doprinoseći aktivnostima nadoknade ugljika poput sadnje drveća (34 posto).

Prema izvješću o stavovima Europljana vezano uz domaća i intraeuropska putovanja iz travnja 2022. godine koju je objavila Europska putnička komisija (ETC), troje od četvoro Europljana planiraju putovati do rujna 2022. godine. Imajući na umu ljetne praznike, 70 posto Europljana spremnih za putovanje, putovat će između lipnja i rujna 2022.godine, od čega je putovanje unutar Europe preferirani izbor za 56 posto njih. Sklonosti Europljana za zračna putovanja porasle su za 7 posto u usporedbi s istraživanjem iz prosinca 2021. godine. Putovanja od četiri do šest noćenja ostaju prvi izbor za 33 posto Europljana koji planiraju putovati, dok će se 25 posto njih odlučiti za putovanja od 10 noćenja i dulje. Više od 56 posto Europljana već je odabralo svoje sljedeće odredište, ali su samo djelomično rezervirali svoja putovanja ili još nisu izvršili rezervacije. Važnost fleksibilnih politika otkazivanja značajno je porasla u usporedbi s prethodnim istraživanjem.

Rezultati istraživanja Booking.com provedeno na više od 30 tisuća putnika u 32 zemlje svijeta, a rezultati istraživanja pokazuju kako je 81 posto putnika potvrdilo kako im je održivo putovanje važno, a njih 50 posto kako su nedavno objavljivane vijesti o klimatskim promjenama utjecale na odabir više održivijih destinacija. Nadalje, navedeno istraživanje pokazalo je kako putnici žele destinaciju ostaviti boljom (ostaviti „zeleni otisak“) nakon što je posjete (59 posto), a 33 posto ispitanika navelo je kako želi putovati izvan glavnog dijela godine. Prema istom istraživanju 23 posto putnika navelo je kako će u narednih 12 mjeseci birati bliže destinacije u cilju smanjenja CO2.

Navedena istraživanja potvrđuju promjene u trendovima vezano uz potražnju turista i sve veću usmjerenost održivom turizmu. Za detaljnije informacije o rezultatima istraživanja, u nastavku možete pronaći poveznice na izvještaje:

Pisane vijesti