Ministrica Brnjac u radnom posjetu Bavarskoj

Njemačka je naše najveće turističko tržište koje čini gotovo četvrtinu ukupnog turističkog prometa. Ove godine potražnja je dodatno pojačana te je Hrvatska među najtraženijim destinacijama radi svoje blizine i sigurnosti koju nudi turistima

Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac danas se u Münchenu sastala s potpredsjednikom Vlade Bavarske i državnim ministrom za gospodarstvo, regionalni razvoj i energetiku Hubertom Aiwangerom te sa zamjenikom predsjednika ADAC-a (Allgemeine Deutsche Automobil Club) zaduženim za turizam i financije Karlheinzom Jungbeckom.

S potpredsjednikom i državnim ministrom Aiwangerom ministrica Brnjac je razgovarala o produbljivanju suradnje Bavarske i Hrvatske u području turizma. „Nastavit ćemo razmjenu iskustava i najboljih praksi u pogledu digitalizacije turizma te razvoja proizvoda kulturnog i ruralnog turizma. Hrvatska i Bavarska stavljaju naglasak na razvoj održivog turizma, a međusobna suradnja u brojnim područjima od zajedničkog interesa traje već pedesetak godina u okviru Bavarsko – hrvatske komisije. Turisti iz Bavarske čine polovicu ukupnih gostiju iz Njemačke te nam je stoga iznimno bitno prenijeti informacije o svim aktivnostima koje poduzimamo kako bi Hrvatska bila prepoznata kao ugodna i sigurna destinacija“, istaknula je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac prilikom sastanka. Potpredsjednik Aiwanger naglasio je kako vidi puno prostora za suradnju Hrvatske i Bavarske u području turizma, ali i naglasio kako Bavarska podržava ulazak Hrvatske u Schengen 2022. godine kao važnog preduvjeta lakših turističkih kretanja. 

Na sastanku sa zamjenikom predsjednika ADAC-a zaduženim za turizam i financije Karlheinzom Jungbeckom, ministrica Brnjac razgovarala je o pripremama za ljetnu sezonu, potražnji za Hrvatskom te očekivanjima i planovima za budući razvoj. „Njemačka je naše najveće turističko tržište koje čini gotovo četvrtinu ukupnog turističkog prometa. Ove godine potražnja je dodatno pojačana te je Hrvatska među najtraženijim destinacijama radi svoje blizine i sigurnosti koju nudi turistima. Suradnja s ADAC-om, koji broji 22 milijuna članova, otvara nam mogućnost za veću vidljivost na njemačkom tržištu. Na današnjem sastanku postavljeni su okviri za buduću institucionalnu suradnju“, istaknula je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac. Prema podacima ADAC-a potražnja za Hrvatskom izrazito je porasla, a najveća je u segmentu kampinga, gdje Hrvatska ima najveći rast potražnje u odnosu na ostale destinacije. S obzirom na sve dosadašnje aktivnosti koje je Hrvatska provodila u segmentu sigurnosti i zdravstvene zaštite, ADAC prepoznaje Hrvatsku kao broj jedan COVID-19 sigurnu destinaciju. 

ADAC je jedan od najvećih strukovnih klubova u Njemačkoj te je najveći njemački i drugi po članstvu automobilistički klub na svijetu. Udruga broji 22 milijuna članova, a sastavljena je od 18 regionalnih klubova na cijelom njemačkom teritoriju koji imaju veliki broj poslovnica, odnosno agencija u gradskim središtima koje djeluju i kao turističke agencije. ADAC je ove godine u svoj popis najboljih europskih kampova uvrstio 134 hrvatska kampa, jednako kao i 2019., a 13 je kampova dobilo posebnu oznaku Superplatz 2021. Osim toga, njemački autoklub ADAC godišnje izdaje istraživanje u kojem se analiziraju upiti članova ADAC-a vezano uz traženje ruta prema odredištima godišnjeg odmora. Ovogodišnja analiza, u jeku korona krize, utvrdila je kako su najveći rast potražnje doživjele Njemačka i Hrvatska. 

U nastavku svog boravka u Bavarskoj, ministrica Brnjac će se sastati i s bavarskom državnom ministricom za međunarodne i europske poslove Melanie Huml, predstavnicima bavarske Udruge prijevoznika autobusom (LBO e.V.) te njemačkim medijima.

Prema podacima iz sustava eVisitor, Hrvatsku je od početka godine posjetilo više od 230.000 njemačkih turista koji su ostvarili 1,3 milijuna noćenja, odnosno čak 150 posto više dolazaka i 228 posto više noćenja nego u istom razdoblju protekle godine. U ovom trenutku u Hrvatskoj boravi oko 42.000 Nijemaca, a najposjećenije destinacije su Rovinj, Poreč i Vrsar. Tijekom protekle godine, gosti iz Njemačke ostvarili su 1,6 milijuna dolazaka i 12,7 milijuna noćenja što je ujedno i 60 posto noćenja ostvarenih iz 2019. godine kad je ostvareno rekordnih 21,2 milijuna noćenja s tržišta Njemačke. Također, protekle godine tih 12,7 milijuna noćenja činilo je 23 posto ukupno ostvarenih noćenja u Hrvatskoj.

/em>


Pisane vijesti