Nautički turizam je u godini, obilježenoj korona krizom, dokazao izrazitu otpornost i on je velika prednost u odnosu na konkurenciju, istaknuto je na otvaranju 22. međunarodnog nautičkog sajma Biograd Boat Show.
Sajam u Marini Kornati u Biogradu na Moru organizira tvrtka Ilirija, a za izlagače i posjetitelje bit će otvoren do nedjelje, 25. listopada.
Predsjednik Uprave Ilirije Goran Ražnjević ustvrdio je da je Biograd Boat Show mnogo više od same izložbe plovila. "To je mjesto okupljanja svih segmenata nautičke industrije i turizma, ne samo u Hrvatskoj, već i u ovom dijelu Europe. Kao organizator sajma, Ilirija je svojom dugogodišnjom tradicijom, znanjem i iskustvom isprofilirala Biograd Boat Show u jedan od 36 najznačajnijih svjetskih nautičkih sajmova, odnosno vodeći nautički srednjoeuropski sajam i najveći nautički sajam u Hrvatskoj, a Biograd na Moru učinila centrom nautičkog turizma na hrvatskom Jadranu“, istaknuo je Ražnjević u izjavi koju u priopćenju prenosi HGK.
„U ovoj godini koju je obilježila pandemija, nautički turizam pokazao se kao izrazito popularan turistički proizvod kroz koji su turisti pronašli svoju sigurnu oazu mira u Hrvatskoj. Kako bi nautički turizam u Hrvatskoj ostao autentičan i prepoznatljiv, neophodno je zaštiti i očuvati izvornosti obalnog prostora i mora kako ne bi došlo do negativnih posljedica i zasićenosti turističkog prostora. Budući razvitak nautičkog turizma u Hrvatskoj stoga treba promatrati kroz stvaranje okvira za ravnotežu ekonomskog napretka i održivosti razvoja. U tom smislu veliku važnost za razvoj nautičkog turizma i privlačenje većeg broja nautičara predstavlja povezivanje s drugim turističkim proizvodima i ponudama u destinacijama, odnosno stvaranje popratnih sadržaja. Ukoliko uzmemo u obzir činjenicu da nautički turizam svojim prihodima, odnosno dijelom prihoda od 30 posto direktno pridonosi razvoju drugih oblika turizma poput kulturnog, gastronomskog, vinskog itd. te je posebno važan za rezultate koji se ostvaruju u pred i posezoni, neupitan je njegov doprinos“, istaknuo je prilikom otvorenja sajma državni tajnik Tonči Glavina nadodavši kako je nautički turizam jedan od ključnih turističkih proizvoda koji će kao takav ostati i u novoj strategiji održivog turizma.
Također je naglasio i plan za oporavak i otpornost te uputio apel turističkom sektoru da se pripreme projekti koje planiraju realizirati u sljedeće dvije do tri godine, a koji se naslanjaju na opće smjernice Europske komisije u mehanizmu za oporavak i otpornost. Kako bi nautički turizam u Hrvatskoj ostao autentičan i prepoznatljiv, ustvrdio je Glavina, neophodno je zaštititi i očuvati izvornost obalnog prostora i mora kako ne bi došlo do negativnih posljedica i zasićenosti turističkog prostora.
Potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević rekao je da postignuti rezultati u nautici, u ovoj za turizam iznimno teškoj kriznoj godini, govore o otpornosti nautike, ali i njezinom strateškom značaju za hrvatski turizam, apostrofirajući da je potrošnja nautičkih turista gotovo dvostruko veća od prosječne.
Kazao je i da nova strategija hrvatskog turizma treba osigurati održivi razvoj nautičkog turizma, dok s druge strane treba otklanjati prepreke, posebice one administrativne, zakonske, za snažnije ulaganje i konkurentnost nautičkog sektora.
Kovačević smatra da bi trebalo preispitati i koncesijske naknade za marine te njihovo ukidanje, jer bi na taj način osim marinama, od kojih su neke pretrpjele i pad od više od 50 posto, najviše se pomoglo čarterašima, koji su plaćali vezove iako su im plovila veći dio ove godine bila usidrena.
"Nautika nije samo rekreacija i zabava i zato treba promijeniti NKD i osigurati da i marine kao i čarteri postanu turistička djelatnost odnosno prihvatljivi korisnik za natječaje u turizmu"; poručio je Kovačević.
Pomoćnik ministra mora prometa i infrastrukture Siniša Orlić također smatra da je ova sezona pokazala otpornost hrvatske nautike.
"Rezultati ostvareni u ovoj sezoni su veliki uspjeh, ali kriza nam je ukazala i na neke manjkavosti ovog sektora. Prije svega tu mislim na ovisnost malih brodara i nekih destinacija o avionskim gostima, te probleme moramo adresirati, a tome će pomoći i mjere koje donosi Ministarstvo“, rekao je Orlić.
Biograd Boat Show u prethodnu se dvadeset i jednu godinu isprofilirao kao vrhunska nautička manifestacija i najveći sajam plovila u Srednjoj Europi, a u nacionalnim okvirima, sajam se promovira i kao kongres nautičke industrije i nautičkog turizma u Hrvatskoj na kojemu se okupljaju svi njegovi ključni segmenti. Ove godine na sajmu sudjeluje 240 izlagača, odnosno gotovo je izjednačen lanjski rekordni broj plovila. (Hina/Mints)
Priopćenja