Prema našoj će ocjeni 2010. godina biti nastavak borbe za svakoga gosta, jer naravno s prvim siječnja započinje nova sezona, dok se postignuti bodovi iz protekle godine ne prenose, naglasio je ministar turizma Damir Bajs na današnjoj sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, dodavši kako se Hrvatska mora prije svega izboriti za strane goste, jer je njihov udio u ukupnim dolascima čak 87 posto, ali i pojačati promidžbu za privlačenje domaćih gostiju. Također, ministar je najavio iznošenje cjelovitih mjera za sljedeću turističku godinu na sajmu World Travel Market (WTM) u Londonu, jednoj od najvažnijih svjetskih turističkih burzi. Mjere koje ćemo prezentirati na svjetskom turističkom sajmu u Londonu, provodit će se putem ukupno 9 modela udruženog oglašavanja u ukupnoj vrijednosti od 15,7 milijuna eura, zaključio je ministar. Na ovogodišnjim je Danima hrvatskog turizma dogovoreno proširenje mjera udruženog oglašavanja, na što su konkretno svoje prijedloge dale strukovne udruge u turizmu i neke od županija, naglasio je Niko Bulić, direktor Glavnog ureda HTZ-a. Osim što su u prošlogodišnje prijedloge mjera udruženog oglašavanja unijeta neka poboljšanja, povećan je i iznos sudjelovanja HTZ-a u tim mjerama na 50 posto, a dodane su i četiri nove mjere, rekao je Bulić. Ministar Bajs istaknuo je utjecaj internetskog oglašavanja na odluku gostiju da dođu u Hrvatsku, te će stoga u sljedećoj godini ova vrst promidžbe biti još više naglašena...
Prema našoj će ocjeni 2010. godina biti nastavak borbe za svakoga gosta, jer naravno s prvim siječnja započinje nova sezona, dok se postignuti bodovi iz protekle godine ne prenose, naglasio je ministar turizma
Damir Bajs na današnjoj sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, dodavši kako se Hrvatska mora prije svega izboriti za strane goste, jer je njihov udio u ukupnim dolascima čak 87 posto, ali i pojačati promidžbu za privlačenje domaćih gostiju.
Naša su najvažnija tržišta i nadalje njemačko, austrijsko, slovensko i češko, rekao je ministar, dodavši kako će se nastaviti s daljnjim osvajanjem emitivnih tržišta koja čine zemlje iz našeg bliskog okruženja, ali i potencijalna nova tržišta kao što su Indija i Kina.
Također, ministar je najavio iznošenje cjelovitih mjera za sljedeću turističku godinu na sajmu World Travel Market (WTM) u Londonu, jednoj od najvažnijih svjetskih turističkih burzi.
Mjere udruženog oglašavanja, koje danas predstavljamo, nisu jedine za sljedeću godinu, ali s njima izlazimo sada u trenutku kada se sklapaju poslovi, rekao je Bajs, naglasivši kako je riječ o usuglašenim mjerama javnog i privatnog sektora za sljedeću turističku godinu, što znači nastavak kvalitetne suradnje, pravovremenost i ciljanu provedbu dogovorenih mjera.
Mjere koje ćemo prezentirati na svjetskom turističkom sajmu u Londonu, provodit će se putem ukupno 9 modela udruženog oglašavanja u ukupnoj vrijednosti od 15,7 milijuna eura, zaključio je ministar.
Na ovogodišnjim je Danima hrvatskog turizma dogovoreno proširenje mjera udruženog oglašavanja, na što su konkretno svoje prijedloge dale strukovne udruge u turizmu i neke od županija, naglasio je
Niko Bulić, direktor Glavnog ureda HTZ-a. Osim što su u prošlogodišnje prijedloge mjera udruženog oglašavanja unijeta neka poboljšanja, povećan je i iznos sudjelovanja HTZ-a u tim mjerama na 50 posto, a dodane su i četiri nove mjere, rekao je Bulić.
Ministar Bajs istaknuo je utjecaj internetskog oglašavanja na odluku gostiju da dođu u Hrvatsku, te će stoga u sljedećoj godini ova vrst promidžbe biti još više naglašena.
Hrvatska, temeljem ostvarenih turističkih rezultata, i u ovoj godini spada u najuspješnije zemlje na Mediteranu. Godina koja dolazi bit će izazovna i teška iz razloga što se ne očekuje bitan oporavak svjetskog turizma i što je već sada jasno kako će se većina nama konkurentskih zemalja potruditi da im se ne ponovi minus treću godinu zaredom. Hrvatska još jednom kreće od svojih početnih pozicija, spremna boriti se za svakog gosta na međunarodnom turističkom tržištu čiji je promet znatno oslabljen, pogotovo jer cijeli niz država preporuča svojim građanima da ljetuju u vlastitoj zemlji i time pomažu svojim gospodarstvima. Zemlje koje veliki udio svojih turističkih dolazaka i noćenja mogu zahvaliti upravo domaćem gostu (npr. Italija, Španjolska) nisu u situaciji poput Hrvatske, gdje oko 87 posto dolazaka i 90 posto noćenja otpada na strane goste koje nije lako pridobiti.
2009. godina |
Udjel domaćih turista u ukupnim dolascima |
Udjel stranih turista u ukupnim dolascima |
Slovenija |
38% |
62% |
Turska |
22% |
78% |
Portugal |
49% |
51% |
Španjolska |
37% |
63% |
Francuska |
60% |
40% |
Austrija |
33% |
67% |
Hrvatska |
13% |
87% |
MJERE ZA IDUĆU TURISTIČKU GODINU – prve u okruženju
Hrvatska ulazi u turističku 2010. godinu svjesna situacije i znajući da se ključ dobrih rezultata nalazi prije svega u uspješnoj zajedničkoj suradnji javnog i privatnog sektora, pravovremeno donesenim i provedenim mjerama, te u ciljanoj primjeni usuglašenih mjera.
Time želimo naglasiti sljedeće:
- Ministarstvo turizma i HTZ već duže vrijeme kontaktiraju s predstavnicima iz privatnog turističkog sektora kako bi se temeljito analizirali svi učinci turističke 2009. godine, ali i dogovorile mjere za 2010. godinu. Predstavnici privatnog turističkog sektora bili su, tijekom niza sastanka, izuzetno zainteresirani za sva pitanja, te su svojim odgovorima značajno pomogli u pronalaženju što boljih rješenja.
- Mjere za turističku 2010. godinu donesene su pravovremeno i najranije u usporedbi s turističkom konkurencijom, kao što je ministar turizma Damir Bajs i najavio tijekom netom održanih Dana hrvatskog turizma. S ovim mjerama će se hrvatski turizam predstaviti i u Londonu na WTM-u, jednoj od najvažnijih svjetskih turističkih burzi, kako bi svi uključeni u turistički sektor, a posebno turoperatori, pravovremeno znali koje im se mogućnosti pružaju za nadolazeću godinu.
- Kako su prihvaćene zahtjevi privatnog turističkog sektora, mjere su 1) jednostavne za provođenje i 2) temelje se na načelu povjerenja, te će se dio sredstava isplaćivati avansno uz obvezu da se provede udruženo oglašavanje i dovede gost.
Udruženo tržišne aktivnosti u 2010. godini provodit će se putem ukupno 9 modela u ukupnoj vrijednosti od 15,7 milijuna eura:
- Udruženo oglašavanje Hrvatske turističke zajednice sa sustavom turističkih zajednica i gospodarskim subjektima - odvijat će se prema modelu I (kad u oglašavanju sudjeluju svi hrvatski subjekti, tj. tvrtka; sustav TZ i TZ grada Zagreba; HTZ) i modelu II (kad u oglašavanju sudjeluje dio hrvatskih subjekata, tj. sustav TZ i TZ grada Zagreba ili strukovne udruge – HUH, KUH, OMH, UHPA i UNPAH i HTZ)
- Udruženo oglašavanje Hrvatske turističke zajednice s organizatorima putovanja - obuhvaća model III (kad u oglašavanju sudjeluje Hrvatska turistička zajednica i organizator putovanja ili domaća putnička agencija u svoje ime ili u ime inozemnog organizatora putovanja) i model IV (kad u oglašavanju sudjeluje Hrvatska turistička zajednica i organizator putovanja ili domaća putnička agencija u svoje ime ili u ime inozemnog organizatora putovanja za višednevna putovanja s organiziranim zračnim, autobusnim ili željezničkim prijevozom u pred i posezoni u Hrvatskoj)
- Udruženo oglašavanje Hrvatske turističke zajednice sa sustavom turističkih zajednica i gospodarskim subjektima za promociju regionalnih avio destinacija – temelji se na modelu V (kad u promidžbenoj podršci avio prijevoznicima za promidžbu regionalnih avio destinacija sudjeluju Hrvatska turistička zajednica, sustav turističkih zajednica, gospodarski subjekti iz regije, županije, Grad Zagreb i gradovi)
NOVI MODELI U 2010. GODINI:
- Udruženi poticaji organiziranim turističkim dolascima u zračnom prijevozu u pred i posezoni - obuhvaća novi model VI (kada u udruženom poticaju organiziranim turističkim dolascima s uključenim zračnim prijevozom sudjeluju Hrvatska turistička zajednica i turistička zajednica županije ili turistička zajednica Grada Zagreba kao nositelj kandidature u ime zainteresiranih subjekata u županiji - sustav turističkih zajednica, županije, gradovi, općine i/ili gospodarski subjekti iz županije) – iznos poticaja koji dobiva organizator putovanja iznosi 10 ili 20 eura po dovedenom putniku u pred i posezoni ovisno o kontinuitetu programa putovanja kojeg organizator putovanja provodi
- Udruženi poticaji organiziranim turističkim dolascima u autobusnom ili željezničkom prijevozu u pred i posezoni - temelje se na novom modelu VII (kada u udruženom poticaju organiziranim turističkim dolascima s uključenim autobusnim ili željezničkim prijevozom sudjeluju Hrvatska turistička zajednica i turistička zajednica županije ili turistička zajednica Grada Zagreba u ime zainteresiranih subjekata u županiji (sustav turističkih zajednica, županije, Grad Zagreb, gradovi, općine i/ili gospodarski subjekti iz županije) - iznos poticaja koji dobiva organizator putovanja iznosi 5 eura po dovedenom putniku sa stranog tržišta u pred i posezoni ili 30 kuna za dovedenog putnika s domaćeg tržišta u pred i posezoni
- Udruženi poticaji organiziranim turističkim dolascima - autobusne ture - u pred i posezoni - provode se prema novom modelu VIII (kada u udruženom poticaju organiziranim turističkim dolascima - autobusne ture - sudjeluje Hrvatska turistička zajednica i domaća putnička agencija u ime svih zainteresiranih subjekata s područja koja obuhvaća program autobusne ture - sustav turističkih zajednica, županije, Grad Zagreb, gradovi, općine i/ili gospodarski subjekti) – iznos poticaja koji dobiva organizator putovanja je 5 eura po dovedenom putniku u pred i posezoni
- Udruženi poticaji organiziranim turističkim dolascima hrvatske školske djece u autobusnom ili željezničkom prijevozu u pred i posezoni u Hrvatskoj - obuhvaća novi model IX (kada u udruženom poticaju organiziranim turističkim dolascima hrvatske školske djece s uključenim autobusnim ili željezničkim prijevozom sudjeluje Hrvatska turistička zajednica i turistička zajednica županije ili turistička zajednica Grada Zagreba u ime zainteresiranih subjekata u županiji ili Gradu Zagrebu - sustav turističkih zajednica, županije, Grad Zagreb, gradovi, općine i/ili gospodarski subjekti iz županije) – iznos poticaja koji dobiva organizator putovanja iznosi 180 kuna po dovedenom putniku u pred i posezoni
ISKUSTVA 2009. GODINE
Modeli (I-V) uspješno su provedeni i tijekom 2009. godine, temeljem kojih je potpisano 618 ugovora s hotelskih kućama i organizatorima putovanja, te je u Hrvatsku dovedeno oko 1,4 milijuna turista ili 40% ukupnog organiziranog dolaska.
Ministarstvo turizma i Vlada RH će pratiti tijek pripreme novih mjera, te će prema potrebi reagirati.
Uz sve navedene mjere, provodit će se ukupna promidžba u vrijednosti od 30 milijuna eura: dodatni naglasak ponovno staviti na Internetsku promidžbu, koja se i ove godine pokazala vrlo učinkovitom; provodit će se kampanje za ciljana inozemna tržišta; provodit će se kampanje za domaće tržište; mjera privremenog ukidanja viza, koja će pored Rusije i Ukrajine, sljedeće godine obuhvatiti i Kinu i Indiju, a koje je po prvi put najavila predsjednica Vlade RH Jadranka Kosor početkom rujna u Opatiji.
Pisane vijesti