WTAAA traži financijsku podršku zračnom prometu, agencijama i kupcima avio karata

Globalno udruženje putničkih agencija WTAAA zbog velikog negativnog utjecaja covida19 na industriju putovanja zatražila je od vlada diljem svijeta da osiguraju financijsku pomoć potrošačima - kupcima putničkih aranžmana i avio karata, putničkim agencijama i zračnom prometu u cjelini.

To je drugi apel te svjetske zajednice putničkih agencija u zadnjih mjesec dana vladama na globalnoj razini da učine što god mogu za podršku industriji putovanja.

WTAAA (World Travel Agents Associations Alliance) okuplja brojna udruženja putničkih agencija koja predstavljaju 67 zemalja i tržišta, te sebe naziva "globalnim glasom zajednice putničkih agencija".

"U WTAAA smo duboko zabrinuti za dosad neviđeni katastrofalni utjecaj nečega na putničku industriju, a to 'nešto' je pandemija covid19, koja osim turizma ugrožava i održivost brojnih drugih tj. gotovo svih s turizmom povezanih sektora - avio industrije, putničkih agencija, hotela, touroperatora, krstarenja, kopnenog prijevoza željeznicom. Sve je ugroženo, kao i cijele turističke destinacije", kažu iz WTAAA-a.

Posebno ističu zrakoplovne tvrtke, koje se, kako kažu, kao jedan od pokretača poslovnih, ekonomskih i društvenih aktivnosti, suočavaju s izuzetno teškim 'scenarijem', jer njihova glavna imovina - zrakoplovi - uglavnom ne lete i ne ostvaruju prihode.

"Kako avioni ne lete, nema prihoda niti mogućnosti da avio kompanije ispune preuzete obveze, te stoga i bez operativnog kontinuiteta postoji rizik da će prekid operacija nekih 'igrača' izazvati puno jače efekte i loše posljedica ne samo za turističku industriju nego i globalnu ekonomiju", upozoravaju iz WTAAA.

Priznaje pritom da to neke vlade razumiju te već imaju odobrene planove pomoći i spašavanja, no smatraju i da je potrebno više.

S te strane, iz WTAAA-a naglašavaju kako snažno podržavaju IATA-u u nastojanjima da s vladama osigura i ubrza pronalaženje financijskih mogućnosti za podršku potrošačima koji zahtijevaju potpuno poštivanje ugovorenih usluga zračnog prijevoza, pa tako i naknade za kupljene, a nerealizirane letove.

"Novac za avio karte prodane putem turističkih agencija kao vitalne komponente u lancu distribucije također treba imati u vidu i osigurati da zrakoplovne kompanije poštuju ugovorne obveze prema putnicima i putničkim agencijama. Bez toga, kolaps distribucijskog kanala je neizbježan", ocjenjuju iz WTAAA.

Poručuju da su stoga agencije, koje zrakoplovnim tvrtkama služe kao svojevrsni agenti za prodaju karata i važne su i za količinu i realizaciju brojnih avio karata i putovanja zrakplovima, moraju imati svoje mjesto u financijskim potporama i drugim mjerama za podršku zračnom prometu. (Hina) 

EU