Heraklea: Turističke usluge bolje su u sjevernim jadranskim županijama


Turističke usluge bolje su u sjevernim nego u južnim jadranskim županijama, pokazuje istraživanje agencije za mystery shopping Heraklea provedeno od 15. srpnja do 15. kolovoza u sedam hrvatskih jadranskih županija.

Herakleini 'tajni kupci' posjetili su 145 turističko-ugostiteljskih objekata i pritom obraćali pažnju na osnovne elemente usluge: početni pozdrav, osmijeh, nuđenje dodatnog proizvoda, zahvalu i kraju osjećaj dobrodošlice.

Njihova zapažanja govore da se 67,6 posto turista osjeća dobrodošlim, odnosno da se oko trećina turista ne osjeća dobrodošlim, a zadovoljstvo turista veće je u sjevernim, a manje u južnim jadranskim županijama.

Ono što naši turistički djelatnici najviše čine jest pozdravljanje (78,9 posto), no, tek se nešto više od polovice djelatnika (57,93 posto) osmjehnula kupcu, a otprilike isto toliko ih je zahvalilo.

Najviše prostora za napredak je u nuđenju dodatnih proizvoda - tek je svaki treći djelatnik pokušao ostvariti veću prodaju nudeći gostima dodatni proizvod ili uslugu, pokazuju rezultati istraživanja.

Prema pruženoj usluzi i dalje je najbolja Istarska županija u kojoj je kvaliteta usluge na razini 70,46 posto.

Slijede Zadarska (62,58 posto), Primorsko-goranska 59,3 posto), Šibensko-kninska, Dubrovačko-neretvanska i Splitsko-dalmatinska županija, a najviše prostora za napredak ima Ličko-senjska županija, navode iz Heraklee.

U odnosu na prošlu godinu, Heraklea je zabilježila opći porast kvalitete usluge u jadranskim županijama za 1,4 posto (s prošlogodišnjih 55,64 na 57,02 posto), te osjećaja dobrodošlice za 0,39 posto.

Ostali elementi usluge - početni pozdrav, osmijeh, nuđenje dodatnog proizvoda te zahvala na kupnji, ostvarili su napredak između 6 i 9 posto. (Hina)
 

Pisane vijesti