Hrvatska turistička zajednica (HTZ) prvi puta u povijesti organizira predstavljanje Hrvatske i hrvatske turističke ponude u Australiji. Prezentacija i radionica pred 70 australskih turističkih agenata i 7 velikih australskih turoperatora u Melbourneu organizirana je u suradnji sa Slovenskom turističnom organizacijom pod nazivom „Experience Croatia, Feel Slovenia“.
„Uzevši u obzir da se prezentacije i radionice organiziraju po prvi puta na nama posebno važnom i velikom australskom tržištu iznimno nas veseli ovako veliki odaziv australskih agenata i partnera i to posebice onih koji po prvi puta australskim ljubiteljima putovanja žele ponuditi Hrvatsku. Odličan je odaziv i naših turističkih subjekata koji prepoznaju potencijale Hrvatske na tržištu Australije s kojeg je u prošloj godini ostvareno oko 243.000 dolazaka te više od 745.000 noćenja što predstavlja rast od 15 posto u dolascima i 12 posto u noćenjima u odnosu na 2017. godinu. Australci najviše posjećuju Zagreb, Dubrovnik i Split gdje se ostvaruje gotovo 70 posto ukupnih dolazaka australskih turista u Hrvatskoj. Međutim, mi smo u središtu Melbournea posebno predstavili i Istru, Kvarner, Slavoniju, odnosno sve dijelove Lijepe naše“, komentirao je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, nadodavši kako je turistički promet s tržišta Australije u stalnom rastu te kako u dosadašnjem dijelu turističke godine, u odnosu na isti period lani, ostvarujemo povećanje broja dolazaka i noćenja s ovog tržišta od preko 7 posto.
Na prezentaciji i radionici sudjelovalo je 11 hrvatskih turističkih subjekata i to TZ Dubrovačko-neretvanske županije, Rijeka - Europska prijestolnica kulture 2020, Croatia Airlines, TZ Grada Zagreba, TZ Dubrovnika, Katarina Line Cruises &Tours, Atlas Plus, Navigare Yachting, Bagatin Clinic, Aronda Adriana Travel i Olivari, dok su slovensku turističku ponudu predstavljala četiri slovenska partnera i to KNM Travel, Lubljana tourism&Ljubljana Castle, Palma travel DMC i Happy tours.
„Od 2015. godine bilježimo stalne poraste australskih gostiju, a Zagreb smo predstavili kao cjelogodišnje odredište s posebnim naglaskom na kulturni i zdravstveni turizam“, izjavila je direktorica TZ Zagreba Martina Bienenfeld, dok je direktorica TZ Dubrovnika Romana Vlašić istaknula kako australsko tržište po turističkom prometu zauzima šesto mjesto u gradu te kako pripada među najbrže rastuća daleka tržišta čiji gosti dolaze tijekom cijele turističke godine.
Među najvećim australskim turoperatorima prezentaciji su prisustvovali primjerice Adriatica, kompanija koja je dio Impulse Travel Grupacije s preko 30 godina iskustva koja u svojoj ponudi nudi Hrvatsku; Beyond Travel, vodeća australska i novozelandska kompanija specijalizirana za središnju i istočnu Europu, Skandinaviju, Tursku, Grčku, Hrvatsku i Sloveniju, kao i za kružna putovanja te Outdoor Travel kompanija specijalizirana za aktivni odmor u Europi koja posluje sa preko 1200 agenata diljem Australije.
Inače, niz faktora utječe na porast putovanja Australaca, od jakog australskog dolara do konkurentnih cijena avio karata, globalizacije i povećanja jednostavnosti međunarodnih putovanja. Australski turisti vrlo su aktivni i poznati po avanturističkom duhu, preferiraju bavljenje sportovima i aktivnostima u prirodi, putovanja u Europu i SAD obično im traju 11 do 16 dana za poslovna putovanja, dok za odmor odvajaju i više dana. Na putovanjima troše između 3.500 i 4.000 australskih dolara, a gledano prema australskim regijama, najveći broj putovanja u inozemstvo realizira se iz New South Walesa, zatim Victorie, Queenslanda te Zapadne Australije.
Nakon iznimno uspješne prezentacije u Melbourneu hrvatsku turističku delegaciju očekuje prezentacija Hrvatske i hrvatske turističke ponude u četvrtak, 4. srpnja u Sydneyju.
Pisane vijesti