Najveća turistička agencija u Hrvatskoj Atlas ove godine očekuje pozitivno poslovanje i dobru popunjenost svojih programa i sa domaćim i stranim turistima, fokusirajući se na razvoj profitabilnih proizvoda i novih poslovnih modela, ističu predsjednik i član uprave te kompanije Tomislav Varga i Mislav Veselica. "U prvim mjesecima ove godine i mi smo za neka razdoblja primijetili nešto usporeniji buking, no na našim programima nije bilo pada potražnje, kao ni izraženijeg 'last minutea', pa ni za uskrsna putovanja iz Hrvatske u svijet, koja smo praktički rasprodali, pogotovo za daleka odredišta", iznose u razgovoru za Hinu Varga i Veselica.
Veselica pritom dodaje i da je njihova poslovna strategija, s obzirom na nove proizvode i modele, više usmjerena na 'first' nego na 'last' minute ponude s popustima, izlazeći time u susret onima koji se ranije odluče za putovanja.
Dobre najave imaju i za ostatak ove godine i sa stranih i sa domaćeg tržišta, na kojemu je, kako kaže Veselica, Atlas prisutan u svim dijelovima Hrvatske te ima vrlo kompleksnu ponudu, koju nude i njihove partnerske manje agencije.
"Ove godine bilježimo poraste u MICE (kongresnom) te segmentu korporativnih putovanja, kao i u 'outgoingu' ili odlascima domaćih putnika u inozemstvo. Vjerujemo da će dobri rezultati biti i u segmentu krstarenja, tura i ljetnih putovanja", kaže Veselica.
Poboljšanje poslovnih performansi zadnjih godina
Govoreći o poslovanju Atlasa, koji je uz još nekoliko turističkih tvrtki dio adriatica.net grupe, čiji je također predsjednik uprave, Varga naglašava da se zadnjih nekoliko godina Atlas fokusira na svoju osnovnu djelatnost touroperatora, što je donijelo i poboljšanje poslovnih performansi.
"Bavimo se onim u čemu smo najbolji i razvijamo brojne nove programe praktički za cijelu Hrvatsku i svijet, a zahvaljujući stručnim i motiviranim zaposlenima, kojih za stalno imamo više od 180. Sa sezonskim radnicima koje zapošljavamo tijekom cijele godine broj zaposlenih ukupno na godišnjoj razini poveća se za bar još 200", kaže Varga.
Kako drugima u turizmu, tako i njima nedostaje ljudi i stalno ih traže, pogotovo vodiče i pratitelje na putovanjima, kruzer i tour menadžere i druge, no to se ne odražava na poslovanje.
"Zadnjih godina procjenjujemo svaki dio poslovanja, koncentrirajući se na one koji su profitabilni. Primjerice, za neke ćemo segmente radije sklopiti suradnje s nišnim putničkim agencijama-našim partnerima umjesto da ulazimo u tržišne utakmice s produktima koji nam nisu u fokusu. Naravno, istodobno i povećavamo kapacitete, primjerice, na našim mini kruzerima, turama, izletima i druge, jer za to imamo rast potražnje i dobru popunjenost", kaže Varga.
Takva je strategija u 2018., kako iznosi, donijela mali porast prihoda, nešto manji od 1 posto u odnosu na 2017., ali veći porast operativne dobiti, od 13,6 posto. Atlas je u 2018. imao više od 300 tisuća turista koji su koristili noćenja u Hrvatskoj, a kada se tome dodaju brojke od članica adriatica.net grupe Kompasa Poreč i Kompasa Ljubljana dolazi se do brojke od oko 5 milijuna ostvarenih noćenja u Hrvatskoj.
Međunarodno repozicioniranje
Slijedom uspješno okončane nagodbe vjerovnika Agrokora, čija je Atlas bila članica, Atlas je promijenio naziv u ATLAS plus, za što i Varga i Veselica kažu da je tehnička promjena u čemu je ipak najvažnije zadržavanje kontinuiteta u poslovanju, brenda i ljudi.
"Svi zaposleni zadržavaju posao i sva stečena prava, a implementacija nagodbe pridonosi i tome da Atlas sada može jasnije planirati i postavljati poslovne strategije, pa i određeno repozicioniranje na globalnom tržištu. O tome za sada ne možemo reći više, osim da ćemo i dalje otvarati nova tržišta, raditi na sinergijama i konsolidaciji poslovnih modela koji donose dodanu vrijednost", zaključio je Veselica. (Hina/FaH)
Pisane vijesti