U Zagrebu je u prvom tromjesečju ostvareno 405,3 tisuća noćenja, najviše u Hrvatskoj, što je i 1 posto više nego u isto vrijeme lani, a poraste bilježi i u travnju te u nastavku godine očekuje pozitivne trendove, ističe direktorica Turističke zajednice grada Zagreba (TZGZ) Martina Bienenfeld. "Godina je za Zagreb dobro počela, a posebno veseli da je u prva tri mjeseca imao najbolje rezultate među svim pojedinačnim odredištima. I u ožujku smo imali 8 postotni porast broja noćenja, a važno je i što se prosječan broj dana boravka turista produljio na dva, te da se nakon prvih 15 dana travnja ukupan broj noćenja od početka ove godine povećao na blizu 500 tisuća ili 2 posto više", rekla je za Hinu Bienenfeld.
Odgovarajući na pitanje o radu u TZGZ-u i njezinom političkom angažmanu i obvezama u kampanji za EU izbore, istaknula je da će se aktivnosti i rad TZGZ-a "normalno odvijati, a obveze u kampanji prilagodit će rasporedu i obvezama u turističkom uredu".
Potvrđujući da je sve više turista u Zagrebu zbog njegova sve snažnijeg ugleda 'city break' destinacije, najavila je da će TZGZ i ove godine online i offline kampanjama promovirati Zagreb kao grad za 'city break' (kratki gradski odmor), ističući najvažnije događaje u gradu i specifične vrste turizma.
Brojne kampanje za city break, kulturu, zdravstveni turizam, ljeto i jesen
"Upravo je u tijeku kampanja za InMusic festival na tržištu Austrije jer su organizatori to tržište ocijenili tržištem interesa, uzimajući u obzir atraktivnost izvođača, blizinu festivala i cijene. U pripremi je kampanja zdravstvenog turizma s obzirom na kvalitetnu zagrebačku zdravstvenu ponudu s iznimnom koncentracijom znanja, vrhunskim pružateljima uslugama i pristupačnim cijenama, koji već danas mogu ravnopravno stajati uz bok svjetskim klinikama. Tu ćemo kampanju najviše fokusirati na njemačko tržište, za koje su stručnjaci utvrdili da pokazuje najviše zanimanje, uključujući i hrvatsku dijasporu", istaknula je direktorica TZGZ-a.
Priprema se i ljetna kampanja "Zagreb Summer Tour", koja će promovirati Zagreb kao grad kulture, pristupačan i zabavan, koji ljeti živi na otvorenome - ulicama, terasama, jezerima i parkovima, s 'open air' festivalima različitih žanrova, piknicima i izložbama, a koju će usmjeriti na susjedne zemlje te na Njemačku, Austriju, Irsku, Veliku Britaniju, Francusku, Portugal, Španjolsku i Skandinaviju.
Do kraja godine u planu je i posebna turistička kampanja koja će predstavljati Zagreb kao kulturno središte Hrvatske, a TZGZ se ove godine fokusira i na razradu kulturnih programa za jesen jer se, kako je rekla, pokazala potreba za nastavkom ljetnih programa na otvorenome.
"Planiramo i suradnju s Dubrovnikom, s programom 'Dubrovnik u Zagrebu', u sklopu kojega bi se na jesen u Zagrebu trebali predstavili najbolji hrvatski i europski umjetnici s ovogodišnjih 70. dubrovačkih ljetnih igara. Nastavljamo i suradnju s MUP-om kroz uspješno pokrenuti projekt 2018. u sklopu kojeg je provedena edukacija policajaca učenjem engleskog jezika i o znamenitostima Zagreba", najavila je Bienenfeld, kao i da će krajem godine imati kampanju za Advent u Zagrebu na 15 ciljanih tržišta.
TZGZ će ove godine nastupiti i na 34 turistička sajma u svijetu, a za sve aktivnosti ove godine na raspolaganju ima proračun od 80 milijuna kuna ili 5 posto više nego lani.
Turisti u istraživanjima iznimno zadovoljni gradom
Na pitanje kako je zadovoljna s turističkom ponudom u Zagrebu te ima li čega previše ili premalo, odgovorila je kako uvijek ima određenih segmenata na kojima treba raditi, ali i da ništa ne dolazi preko noći.
"Zagreb zadnjih pet godina bilježi sjajne rezultate, pozitivni pomaci su vidljivi na svakom koraku, a vesele i najave otvaranja novih hotela te infrastrukturni radovi koji su u tijeku. U konačnici, očekuje nas i predsjedanje EU-om 2020., gdje će Zagreb, uvjerena sam, zauzeti još bolju poziciju na EU karti", ocijenila je Bienenfeld.
Pritom je navela rezultate opsežnog istraživanja o stajalištu posjetitelja "Zagreb Visitor Survey", provedenog 2017. i 2018. na oko 2000 ispitanika koji su posjetili Zagreb, a koji pokazuju iznimno, pa i natprosječno pozitivno mišljenje turista o gradu.
Vrlo visoke ocjene ispitanici su dali za ljubaznost osoblja u smještajnim objektima, osjećaj sigurnosti, ukupni doživljaj i dobivenu vrijednost za novac u smještaju, a Zagreb najčešće opisuju kao vrlo čist i lijep grad s dostupnim informacijama za turiste. Prema tom istraživanju, posjetitelji većinom odsjedaju u hotelima s četiri zvjezdice, mlađe su dobi i imaju između 26 i 45 godina, najčešće putuju s partnerom i fakultetski su obrazovani, a među onima koji su ispitani tijekom prosinca 93 posto ih je posjetilo Advent te su izjavili kako ih je baš on potaknuo da u idućih godinu dana posjete Zagreb još jedanput. Njih gotovo 90 posto preporučilo bi prijateljima i poznanicima da posjete Zagreb. (Hina)
Pisane vijesti