Prvi kongres obiteljskih i malih hotela i onih koji to žele postati

Vlasnici hotela, predstavnici institucija u turizmu, znanstvenici i stručnjaci iz Hrvatske i svijeta koji prate ekonomiju i turizam, brend menadžeri, investitori i predstavnici bankarskog sektora, više od 200 sudionika očekuje se 10. prosinca na prvom kongresu obiteljskih i malih hotela u organizaciji Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela (OMH). Pokrovitelji su Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica, a organizacijski partner je Hrvatska udruga poslodavaca.

Konkurentnost i perspektive malog hotelijerstva u Hrvatskoj, nacionalne potpore i mogućnosti financiranja, brendiranje i financiranje malog poduzetništva u turizmu, samo su neke od tema Kongresa.

Posebni i prepoznatljivi, s individualnim pristupom svakom gostu i 24-satnom uslugom, tako bi se mogli opisati obiteljski i mali hoteli, nositelji novog trenda u hrvatskom turizmu. Do prije petnaestak godina jedva da su bili prisutni na tržištu, dok je danas njihova gospodarska prepoznatljiva s obzirom na to da njihov broj svakodnevno raste.

Dokaz je tome i podatak da je Nacionalna udruga obiteljskih i malih hotela u vrijeme osnutka 2004. godine u Splitu imala svega 30 članova, dok ih danas ima četiri puta više.

Za razliku od Hrvatske, u razvijenim turističkim zemljama obiteljski i mali hoteli nisu novost. Hrvatska se razvojem obiteljskog hotelijerstva približava Italiji, Francuskoj, Austriji i Grčkoj te otkriva ono što te zemlje razvijaju već desetljećima.

Obiteljski i mali hoteli u Hrvatskoj kvalitetom, sadržajima i ponudom već su i premašili konkurenciju, iako u ukupnim hotelskim kapacitetima čine svega deset posto, dok u spomenutim zemljama dosežu magičnu brojku od 80 posto. Drugim riječima, Hrvatska danas broji oko 400 malih obiteljskih hotela, dok ih Italija ima 23 tisuće, a Grčka i Austrija po 10 tisuća.

„Investicija u male obiteljske hotele čini temelj održivog razvoja hrvatskog turizma, a istraživanja turističkog tržišta odavno su pokazala da je ekonomija malih hotela konkurentna. Upravo se na primjeru malih hotela afirmira autohtono i autentično, promovira se vlastita kultura i što je najvažnije, u turističkom proizvodu sudjeluje lokalno stanovništvo. Za razliku od velikih hotela, male hotele karakterizira elastičnost i brzina prilagođavanja promjenama na turističkom tržištu te veća profitabilnost. U razvoju turizma u Hrvatskoj mali hoteli postali su pokretači i nositelji promjene i unaprjeđenja cjelokupne hotelske industrije“, ističe Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela.

Pisane vijesti