Državni tajnik Tonči Glavina prisustvovao je otvorenju turističkog sajma MITT koji se održava od 12. do 15. ožujka u Moskvi. Tom je prilikom, uz direktora predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Rusiji Rajka Ružičke i veleposlanika RH u Ruskoj Federaciji Nj.E. Tončija Staničića, obišao štand Hrvatske turističke zajednice na kojem su se predstavili i TZ Grada Zagreba, NP Plitvička jezera, Lošinj Hotel & Villas, Life Class Sv. Martin (TZ Međimurske županije i klinika Better Life IQCure) te Atlantis Travel. Državni tajnik Glavina se tjekom održavanja sajma susreo s delegacijom Španjolske, Grčke i Portugala te održao niz sastanaka s turoperatorima i predstavnicima udruženja turoperatora u Rusiji. Također, sastao se s direktoricom udruženja turoperatora Rusije Majom Lomidze, generalnim direktorom i vlasnikom turoperatora Paks Vitalijem Čižikovim te zamjenikom direktora turoperatora TUI Rusija Mahmutom Kansuom s kojima je razgovarao o novostima u hrvatskom turizmu te o važnosti ruskog tržišta za Hrvatsku.
Na sastancima je istaknuto kako su ove godine zajednička očekivanja rasta turističkog prometa s ruskog tržišta 10 do 15 posto. Državni tajnik Glavina istaknuo je kako se u ovoj godini očekuje 940 milijuna eura investicija u turizmu kroz koje će se otvoriti niz novih hotela što je za rusko tržište izuzetno važno. Osim toga, državni tajnik Glavina susreo se i s predstavnicima ruskih medija s kojima je razgovarao o dugoročnim planovima razvoja hrvatskog turizma. Pri tome je naglasio kako će se budući razvoj turizma u Hrvatskoj prvenstveno temeljiti na održivom razvoju i kvalitetnoj ponudi, očuvanju prirodne i kulturne baštine te autentičnosti, a po čemu je Hrvatska kao turistička destinacija prepoznatljiva.
Također je istaknuo kako se sve veći naglasak stavlja na razvoj posebnih oblika turizma kao što su eno gastronomija, sportski, zdravstveni i slično, a što je izuzetno važno za daljnje pozicioniranje Hrvatske kao cjelogodišnje destinacije.
Sajam MITT predstavlja najveći B2B turistički događaj u Rusiji, kojega posjeti više od 23 tisuće posjetitelja te na kojem se predstavlja gotovo 2 tisuće tvrtki iz 187 zemalja i regija iz Rusije.
Prema podacima iz sustava eVisitor Hrvatska je u 2017. godini ostvarila 133.000 dolazaka i 955.000 noćenja s ruskog tržišta, što u usporedbi s 2016. godinom predstavlja visoke poraste od 12 posto u dolascima te 10 posto u noćenjima. Upravo je 2016. godina za Hrvatsku predstavljala prekretnicu u pogledu zaustavljanja negativnog trenda s ruskog tržišta te se očekuje kako će rast zabilježen u prošloj godini biti nastavljen i tijekom 2018. godine.
Da se promet iz Rusije prema Hrvatskoj strukturno promijenio tijekom posljednje tri godine pokazuju i rezultati tržišnog istraživanja TOMAS ljeto 2017. Tako je u 2014. godini 48,4% Rusa Hrvatsku posjećivalo s članovima obitelji („obitelji s djecom“). U 2017. godini dolazi do zaokreta te dolasci s partnerom postaju dominantni segment (57,6%), dok su posjeti s članovima obitelji pali na drugo mjesto (34%). Promjene su vidljive i u motivima dolaska pa je tako primarni motiv dolaska u Hrvatsku za Ruse u 2014. bila zabava (55%). U 2017. godini na prvo mjesto dolaze nova iskustva/doživljaji s udjelom od 49%, zabava pada na drugo mjesto (43,4%), dok je treći motiv prema značaju i nadalje upoznavanje prirodnih ljepota (37,8%). Udio ruskih turista koji su u 2017. godini po prvi put posjetili Hrvatsku iznosi čak 78,9 posto.
Pisane vijesti