Na inicijativu Ministarstva turizma, a u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom, Institut za turizam ove godine provodi istraživanje - „Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj – Tomas Ljeto“. Istraživanje će pružiti aktualne i detaljne informacije o profilu turista koji dolaze u Hrvatsku, njihovim motivima dolaska, dnevnoj potrošnji, zadovoljstvu u destinacijama i sl. Prvi rezultati istraživanja javnosti će biti predstavljeni već krajem ove godine, a službeno će istraživanje biti izdano najkasnije početkom 2018. godine.
„Hrvatski turizam ostvaruje odlične rezultate, a kako bi se nastavili razvijati izuzetno je bitno redovito provoditi istraživanja u različitim turističkim segmentima i pratiti najnovije trendove. Kroz ovo istraživanje želimo obuhvatiti segment turističke potrošnje kao jedan od najbitnijih pokazatelja unapređenja kvalitete i vanpansionske ponude. Ovim istraživanjem, koje je posljednji put rađeno za 2014. godinu, dobit ćemo izrazito vrijedan i neophodan alat za upravljanje turizmom na svim razinama, od destinacijske do nacionalne razine. Istraživanje TOMAS Ljeto odnosi se na ljetne mjesece i obalne županije, a s obzirom na snažnije turističko aktiviranje našeg kontinenta razmatramo da u budućnosti postojeće istraživanje proširimo na sve hrvatske županije“, istaknuo je ministar Cappelli.
TOMAS Ljeto
Najdulji kontinuitet u skupini istraživanja TOMAS ima istraživanje turističke potražnje ljetnog, odmorišnog turizma pod nazivom Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj – TOMAS Ljeto koje se u 2017. godini provodi po deseti puta. Istraživanje TOMAS Ljeto 2017. je primarno istraživanje u kojem se podaci prikupljaju izravno od turista u komercijalnim smještajnim objektima – hotelima, kampovima i privatnom smještaju, u više od 70 mjesta na obali i otocima, od lipnja do listopada. Kao jedino istraživanje koje se provodi na području svih primorskih županija u Hrvatskoj, TOMAS Ljeto omogućava i komparativnu analizu turističke potražnje naših turističkih područja. Osnovni instrument prikupljanja podataka jest strukturirani upitnik, tiskan na hrvatskom i jedanaest stranih jezika. Podaci se od turista prikupljaju osobnim intervjuom, a u 2017. godini po prvi se puta koristi osobni intervju uz pomoć računala, tzv. CAPI (computer aided personal interview). Istraživanjem se prikupljaju podaci o sociodemografskoj strukturi gostiju, obilježjima putovanja i boravka u destinaciji, potrošnji te zadovoljstvu gostiju našom turističkom ponudom. Istraživanje se provodi na uzorku od 5.000 ispitanika, stratificiranom prema županiji, vrsti smještaja i zemlji porijekla gostiju. Dizajn i alokacija uzorka, uz utežavanje prikupljenih podataka podacima ostvarenog prometa u 2017. godini na temelju sustava eVisitor, osiguravaju reprezentativnost dobivenih podataka na razini županija, najvažnijih emitivnih tržišta, vrste smještaja i sezone.
„Važno je da Ministarstvo turizma inicira i podržava provođenje primarnih istraživanja koja predstavljaju dobru podlogu za usmjeravanje turističke politike. Istraživanjima otkrivamo sklonosti našeg tržišta kao i naše konkurentske prednosti, ali i slabosti", izjavila je dr.sc. Sanda Čorak, ravnateljica Instituta za turizam.
Pisane vijesti