DMK Forum istaknuo važnosti agencijskih i destinacijskih programa

Četvrti nacionalni DMK forum u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ), u petak je okupio oko 150 predstavnika turističkih zajednica i agencija uz poruku da su kreiranje i prodaja destinacijskih programa i proizvoda važni za razvoj turistički nerazvijenih područja i produljenje sezone. Na Forumu DMK tj. destinacijskih menadžment kompanija, što su u Hrvatskoj najčešće putničke odnosno turističke agencije, direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić istaknuo je da će HTZ iz svog proračuna za iduću godinu za DMK izdvojiti oko 1,5 milijuna kuna više nego do sada odnosno 3,5 milijuna kuna.

"Sve više agencija u Hrvatskoj prepoznaje važnost razvoja novih turističkih složenih i proizvoda posebnih interesa, jer je to najbolji način za dulju sezonu i turističko oživljavanje brojnih krajeva, a mi ćemo iz HTZ-a to i dalje poticati. U zadnje četiri godine vidimo pomake, ali najveći je napredak u povećanju svijesti da je takvo što potrebno i važno i da lokalne agencije shvate kako s novim programima zapravo kreiraju motive dolazaka turista", naglasio je Ivičić.

Direktor zagrebačke agencije Kompas i predsjednik Udruženja putničkih agencija pri Komori Zagreb Ivan Pukšar smatra da bi HTZ mogao više financijski pomagati agencijama u stvaranju i promociji novih proizvoda u destinacijama, pogotovo jer agencije nemaju dovoljno vlastitih sredstava za početno postavljanje programa. Napominjući i da su sredstva koja agencije dobivaju od HTZ-a i lokalnih TZ-ova za DMK i razvoj novih programa zapravo vrlo skromna i nedovoljna, Pukšar iznosi da bi bilo dobro da se to sufinancira više nego do sada.

Borislav Šimenc iz varaždinske DM agencije Vall 042 iznio je primjer proizvoda disk-golfa razvijenog u Varaždinu, koji je u prodaji zadnjih pet godina, za koji nije dobivena nikakva potpora.

Predstavnici turističkih zajednica su pak isticali kako svake godine dodatno sufinanciraju programe agencija i promoviraju određene vrste proizvoda kako bi privukli publiku, pa je tako direktorica TZ Vukovarsko-srijemske županije Rujana Bušić Srpak naglasila da dosta rade na promociji gastro ponude te riječnih kruzera na Dunavu, promatranju ptica i drugih specifičnih oblika turističke ponude, ali da TZ ne mogu biti te koje će programe i proizvode komercijalno staviti na tržište i operativno voditi.

Naglašavajući da dobro surađuju sa DMK iz svog, ali i iz drugih krajeva Hrvatske, direktorica TZ Bjelovarsko-bilogorske županije Jasna Fila kazala je da su zahvaljujući destinacijskom menadžmentu postavili nekoliko dobrih programa, većinom izleta s gastro ponudom, pa i konjičkim turizmom, ali i ona kao i drugi iz kontinentalnih županija smatra da bi bilo jako dobro za sve programe kada bi gradovi i mjesta imali bar po jedan, ako ne i više hotela, što sada nemaju.

Na Forumu je rečeno i kako se očekuje da se od ukupno oko 900 putničkih agencija u Hrvatskoj bar dio njih pretvori u DMK koje bi trebale imati prednost u odnosu na druge agencije jer one trebaju u destinaciji nuditi dodanu vrijednost. (Hina)



Pisane vijesti