Strani turisti u Hrvatskoj ovoga ljeta potrošili više od 794 milijuna eura na Visa karticama

Prema podacima koje je prikupila Visa o kartičnim plaćanjima stranih turista u Hrvatskoj tijekom ljetnih mjeseci, ovu godinu obilježila je još uspješnija turistička sezona s potrošenih više od 794 milijuna eura. Naime, u usporedbi s protekle dvije sezone i potrošnje od 652 i 705 milijuna eura, ljeto 2016. godine bilježi porast od 11,24 posto. Od svih gostiju iz Europe i svijeta, oni iz Njemačke su još uvijek predvodnici u potrošnji, a slijede ih turisti iz Ujedinjenog Kraljevstva. Ovi podaci o kartičnom plaćanju stranih turista u Hrvatskoj već nekoliko godina zaredom vrijedan su indikator trendova u industriji, a uz podatke o potrošnji, ukazuju na ključne potrebe turista te na zemlje koje predstavljaju najveći izvor gostiju tijekom ljetnih mjeseci. Uz sveukupnu potrošnju od 794 milijuna i porast od 11,24 posto, prema Visinim podacima samo srpanj bilježi rast od gotovo 15 posto, što je posebice značajno u usporedbi s lipnjem i rastom od 7,88 i kolovozom i rastom od 9,12 posto. Usporedba podataka s obzirom na mjesec može biti koristan indikator za vremensku prilagodbu ponude i sadržaja tijekom ljetne turističke sezone, ali i pojačanje ponude izvan vrhunca turističke sezone.

Prema podacima koje je prikupila Visa o kartičnim plaćanjima stranih turista u Hrvatskoj tijekom ljetnih mjeseci, ovu godinu obilježila je još uspješnija turistička sezona s potrošenih više od 794 milijuna eura. Naime, u usporedbi s protekle dvije sezone i potrošnje od 652 i 705 milijuna eura, ljeto 2016. godine bilježi porast od 11,24 posto. Od svih gostiju iz Europe i svijeta, oni iz Njemačke su još uvijek predvodnici u potrošnji, a slijede ih turisti iz Ujedinjenog Kraljevstva.

Ovi podaci o kartičnom plaćanju stranih turista u Hrvatskoj već nekoliko godina zaredom vrijedan su indikator trendova u industriji, a uz podatke o potrošnji, ukazuju na ključne potrebe turista te na zemlje koje predstavljaju najveći izvor gostiju tijekom ljetnih mjeseci. Uz sveukupnu potrošnju od 794 milijuna i porast od 11,24 posto, prema Visinim podacima samo srpanj bilježi rast od gotovo 15 posto, što je posebice značajno u usporedbi s lipnjem i rastom od 7,88 i kolovozom i rastom od 9,12 posto. Usporedba podataka s obzirom na mjesec može biti koristan indikator za vremensku prilagodbu ponude i sadržaja tijekom ljetne turističke sezone, ali i pojačanje ponude izvan vrhunca turističke sezone.

Kao i proteklih godina, najveći „potrošači“ i ovog su ljeta bili gosti iz Njemačke s 131 milijun eura, koliko su potrošili putem Visa kartica.  Slijede ih turisti iz Ujedinjenog Kraljevstva s 88 milijuna eura, zatim turisti iz Norveške, Francuske i Italije. Najveći individualni porast plaćanja Visinim karticama bilježe gosti iz Slovenije, s rastom od 24,25 posto i potrošnjom od 26 milijuna eura tijekom tri ljetna mjeseca 2016. godine. Uz čvrsto drugo mjesto u sveukupnoj potrošnji, gosti iz Ujedinjenog Kraljevstva drugi su i na ljestvici porasta plaćanja, s 14,77 posto.

Strani turisti u Hrvatskoj najviše su koristili Visine kartice za plaćanje smještaja, zatim za plaćanje zabavnih sadržaja i za kupovinu u supermarketima. Najveći porast bilježe upravo zabavni sadržaji, od 18,44 posto, dok plaćanje goriva bilježi pad već drugu godinu zaredom, sa smanjenjem potrošnje od 6,92 posto za 2016. godinu.

„Uz podatke o potrošnji, Visa podatke o kartičnoj potrošnji koristi i kod predviđanja trendova u turizmu, a ponudom usluga kao što je aplikacija Travel Tools omogućava sigurno i bezbrižno plaćanje diljem svijeta za novu putujuću klasu. Kontinuirano povećanje potrošnje putem Visinih kartica pokazuje nam da su turisti itekako svjesni tih prednosti,“ rekao je Davor Kršul, Visa Country Manager za Hrvatsku.

Visina studija o nadolazećim trendovima u turizmu iz 2016. godine pruža i dodatan uvid u određivanje novih strategija i područja interesa. S procjenom o povećanju broja kućanstava koja će putovati u inozemstvo od 280 milijuna kućanstava do 2025. godine, turisti globalne putujuće klase dolazit će iz Kine, SAD-a, Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva i Ruske Federacije.

Uz porast broja turista iz skupine iznad 65 godina i povećane potrebe za zdravstvenim turizmom, nadolazeće godine obilježit će i veća fizička povezanost s povećanjem broja avionskih linija i visoka internetska povezanost omogućena tehnološkim naprecima. Visa je, stoga, u svibnju ove godine lansirala novu verziju aplikacije Travel Tools, s podacima o lokacijama bankomata, deviznim tečajevima te savjetima za ugodnije putovanje i mnogim drugim korisnim sadržajima.



Pisane vijesti