Obiteljski smještaj stalno bilježi rast, a taj vid mikro poduzetništva ostvaruje prihod od gotovo dvije milijarde eura godišnje, istaknuto je danas na 3. forumu obiteljskog turizma, koji je u Zadru okupio više od tisuću sudionika iz Hrvatske i inozemstva. Predsjednik Zajednice obiteljskog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) Nedo Pinezić ističe kako je cilj skupa educirati i okupiti pružatelje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu te ih umrežiti s hrvatskim proizvođačima i dobavljačima proizvoda i usluga za obiteljski smještaj. Ove je godine po prvi put u sklopu Foruma organiziran je i specijalizirani projekt "Kupujmo hrvatsko - hrvatski proizvod za hrvatski turizam". Prema najavama, tu će manifestaciju sutra, 16. studenoga, otvoriti ministar turizma Gari Cappelli.
Obiteljski smještaj stalno bilježi rast, a taj vid mikro poduzetništva ostvaruje prihod od gotovo dvije milijarde eura godišnje, istaknuto je danas na 3. forumu obiteljskog turizma, koji je u Zadru okupio više od tisuću sudionika iz Hrvatske i inozemstva.
Predsjednik Zajednice obiteljskog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) Nedo Pinezić ističe kako je cilj skupa educirati i okupiti pružatelje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu te ih umrežiti s hrvatskim proizvođačima i dobavljačima proizvoda i usluga za obiteljski smještaj.
Ove je godine po prvi put u sklopu Foruma organiziran je i specijalizirani projekt "Kupujmo hrvatsko - hrvatski proizvod za hrvatski turizam". Prema najavama, tu će manifestaciju sutra, 16. studenoga, otvoriti ministar turizma Gari Cappelli.
"Obiteljski smještaj bilježi stalan rast, u ovom trenutku u Hrvatskoj imamo 74.000 domaćinstava-građana koji pružaju uslugu smještaja i još oko 5000 obrtnika. Pola milijuna kreveta otpada na građane, a 175.000 na obrtnike i trgovačka društva, što je 650.000 postelja, ili više od 50 posto smještajnih kapaciteta“, rekao je Pinezić.
Potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije Josip Zaher ističe kako hrvatski obiteljski smještaj ostvaruje više od jedne trećine ukupnog broja noćenja, ali još važnije „ovaj vid mikro poduzetništva ostvaruje prihod od gotovo dvije milijarde eura i procjenjuje se da doprinosi 100 milijuna eura investicija godišnje“, poručio je.
Na novinarski upit je li potrebna rekategorizacija postojećih smještajnih kapaciteta, Pinezić objašnjava kako su iznajmljivanje i domaćinstvo dva različita pojma. Smatra i kako je kategorizacija zastario način upravljanja turističkom ponudom.
"Danas govorimo o labellingu, brendiranju, o pogodovanju gostu i svim njegovim potrebama koje iskazuje svojim stilom života i načinom provođenja slobodnog vremena. Nije važna telefonska linija, već wi-fi, besplatni Internet, nije važan zlatni umivaonik nego spremište za bicikl. Nije važno da kupaonica ima 50 četvornih metara, ali je važno da primate gosta i njegova kućnog ljubimca", naglašava Pinezić.
Danas, dodaje, postoji stotinu tržišnih niša i različitih razloga za putovanje i njima se treba prilagoditi i smještaj, što može dokučiti jedino struka, a ne birokracija.
Sudionici Foruma obiteljskog smještaja, koji se u organizaciji HGK održava od 15. do 17. studenoga, raspravljat će uz ostalo i o legislativi, poreznim izmjenama, boravišnoj pristojbi, parafiskalnim nametima, upravljanju destinacijama, ali i važnosti brendiranja obiteljskog smještaja. (Hina)