Zagreb je u prvih pet mjeseci ostvario 6 posto više turističkih dolazaka i 12 posto više noćenja nego lani, a s obzirom na brojne manifestacije i sve veću popularnost Zagreba na stranim tržištima, ove se godine očekuje dosezanje ili barem približavanje brojci od dva milijuna noćenja, ističe direktorica Turističke zajednice grada Zagreba Martina Bienenfeld.
"Situacija u Zagrebu, kada govorimo o turizmu je jako dobra. Iz godine u godinu se bilježe odlični porasti u dolascima i noćenjima turista, što se nastavlja i ove godine, u kojoj je u prvih pet mjeseci došlo više turista nego u isto vrijeme prošle godine. Nitko pritom ne očekuje i ne misli da se trend dvoznamenkastog rasta po mjesecima može događati unedogled, jer su i smještajni kapaciteti donekle ograničeni. No, naše aktivnosti na stranim tržištima (koja su nešto drugačija od onih gdje nastupa HTZ), promoviraju Zagreb kao 'city break' destinaciju (za kratki gradski odmor), u kojoj se svakog mjeseca događa nešto novo što privlači i domaće i strane turiste", ističe u razgovoru za Hinu Bienenfeld.
Iznosi pritom nove primjere događanja u Zagrebu samo za lipanj, poput festivala Design District Zagreb (od 16. do 19. lipnja), koji spaja arhitekturu, dizajn, kulturu, urbanizam i turizam sa stanovnicima tog dijela grada grada i njegovim gostima. Tu je, naravno, i jedan od najvećih i najvažnijih glazbenih festivala za Zagreb, ali i cijelu Hrvatsku, InMusic (20. do 22. lipnja), na kojemu se očekuje i više od 90 tisuća posjetitelja.
"InMusic festival u lipnju i Advent u prosincu, koji će ove godine također biti još bogatiji sadržajima nego do sada, dva su najvažnija događanja za turizam Zagreba, no tu je i na stotine drugih manjih manifestacija, uličnih i drugih festivala, sajmova i događanja u svim mjesecima godine, koji svojom raznovrsnošću i kvalitetom također privlače veliki broj i turista i građana Zagreba", kaže Bienenfeld.
Naglašava da Turistička zajednica grada Zagreba (TZGZ) i financijski i/ili na druge načine sudjeluje u gotovo svim manifestacijama u gradu u što ulaže oko 50 posto svog godišnjeg proračuna.
Ističe i da su u TZGZ-u ponosni što sudjeluju u brojnim projektima koji objedinjuju kreativne industrije, kulturu i turizam te da im je jako važno što se u to često uključuju i građani Zagreba, jer je upravo cilj da i oni aktivno sudjeluju u kreiranju turističkog proizvoda. To je i jedna od osnova destinacijskog menadžmenta u turizmu kojeg u Zagrebu provode u suradnji javnog i privatnog turističkog i drugih sektora zadnjih godina.
"Ako sugrađani prihvate naše projekte, onda je to već više od pola uspjeha i tada ih možemo promovirati bez sumnje i na stranim ciljanim tržištima. To je pravi destinacijski menadžment", smatra Bienenfeld.
Proračun manji, ali aktivnosti više
Za drugu polovicu godišnjeg proračuna kaže da ulažu otprilike u promociju, što je slučaj i ove godine, iako je, napominje, zbog 15-postotnog smanjenja turističke članarine ove godine ukupni proračun TZ-a smanjen za nešto više od 12 milijuna kuna.
"To nije malo smanjenje, ali ono ipak ne utječe na naše aktivnosti koje smo i povećali u odnosu na prošlu godinu kako bismo ostvarili zacrtane ciljeve za ovu godinu", ističe dodajući da praktički sve što se događalo lani, bit će i ove godine pa tako i tijekom ovog ljeta, kada se ponovo otvaraju dvorišta Gornjeg grada, Ljeto na Griču, Štrosu, Zrinjevcu i druge manifestacije.
Uz navedeno, ima i mnogo novih događaja, kao i onih koji se promoviraju na stranim tržištima, a odnose se na enogastronomiju Zagreba i okolice te posebice na kongresnu ponudu koja, uz kratke odmore, čini glavninu zagrebačkog turističkog prometa.
Na pitanje žale li se turisti na radove na ulicama u središtu grada, kaže da su obnove ulica, pogotovo Radićeve i drugih, jednostavno potrebne zbog infrastrukture i samih stanara te da od turista do TZGZ-a u vezi toga nije došla apsolutno nijedna pritužba.
Slično je i s radovima na Uspinjači koja će se ponovo otvoriti oko sredine srpnja, pri čemu naglašava da turisti itekako lijepo koriste sve druge pravce za obilazak Gornjeg grada.
"Radovi na obnovi gradske infrastrukture definitivno nisu nikakav minus što se dolazaka i kretanja turista po gradu tiče, jer ne utječu na sve ono zanimljivo što Zagreb kao cjelogodišnja destinacija ima i nudi", poručuje Bienenfeld dodajući da, uz suradnju s Gradom i njegovim institucijama, dobro surađuju i sa Hrvatskom turističkom zajednicom (HTZ) te Ministarstvom turizma s kojima rade na puno zajedničkih aktivnosti. (Hina/FaH)