Zajednička akcija „GOST“ turističkih inspektora, carinskih službenika i sanitarnih inspektora

U sklopu ovogodišnjeg plana rada Turističke inspekcije Ministarstva turizma organizirana je zajednička akcija „GOST“, u suradnji s Carinskom upravom Ministarstva financija, a kojoj su se priključili i sanitarni inspektori Ministarstva zdravlja. Akcija je provedena na dane 18. i 19. travnja, te 19. i 20. svibnja 2016. godine na frekventnim prometnim i turističkim lokacijama (autobusnim kolodvorima, željezničkim kolodvorima, trajektnim i zračnim lukama, magistralnim pravcima, nacionalnim parkovima, te izletištima i odmorištima),  gdje se zadržava veći broj gostiju i turista.

U sklopu ovogodišnjeg plana rada Turističke inspekcije Ministarstva turizma organizirana je zajednička akcija „GOST“, u suradnji s Carinskom upravom Ministarstva financija, a kojoj su se priključili i sanitarni inspektori Ministarstva zdravlja. Akcija je provedena na dane 18. i 19. travnja, te 19. i 20. svibnja 2016. godine na frekventnim prometnim i turističkim lokacijama (autobusnim kolodvorima, željezničkim kolodvorima, trajektnim i zračnim lukama, magistralnim pravcima, nacionalnim parkovima, te izletištima i odmorištima),  gdje se zadržava veći broj gostiju i turista.

U zajedničkoj akciji u kojoj je osim 42 turistička inspektora, sudjelovalo 111 carinskih službenika te 86 sanitarnih inspektora obavljeno je 297 inspekcijskih nadzora. Najčešće nepravilnosti odnosile su se na neisticanje obavijesti o podnošenju prigovora potrošača (gostiju/turista), neisticanje cijena usluga, neisticanje obavijesti o zabrani usluživanja odnosno dopuštanja konzumiranja alkoholnih pića i drugih pića ili napitaka koji sadrže alkohol maloljetnicima, neizdavanje računa ili izdavanje netočnog, nečitkog ili nevidljivog računa,  a pored navedenih povreda propisa, velik dio se odnosio i na neispunjavanje propisanih minimalnih uvjeta, vezanih na nedostatke u opremljenosti sanitarnih prostorija.

Za utvrđene povrede propisa, turistički inspektori su protiv prekršitelja nadležnim sudovima podnijeli 44 optužna prijedloga za pokretanje prekršajnih postupaka, donijeli su 4 prekršajna naloga u ukupnom iznosu od 7.500,00 kuna te su naplatili 104 kazne na mjestu izvršenja prekršaja u ukupnom iznosu od 185.500,00 kuna. Nadalje, turistički inspektori su donijeli 46 upravnih rješenja, od kojeg broja su se 43 rješenja odnosila na rješenja kojima je naređeno otklanjanje utvrđenih nedostataka, a 3 su se odnosila na zabranu pružanja ugostiteljskih usluga, jer su se iste pružale suprotno odobrenju nadležnog ureda.

Utvrđene povrede propisa se u navedenim ugostiteljskim objektima događaju najčešće zbog ne vođenja brige ugostitelja da pri svakom uvođenju novih jela, pića i napitaka, odnosno pružanju novih ugostiteljskih usluga treba pripaziti i na obveze ugostitelja koje pritom nastaju (utvrđivanje novih: normativa, cjenika), odnosno da se oprema i uređaji u sanitarnim prostorijama za goste, kao i u kuhinjama i prostorijama za pripremu jela moraju konstantno nadgledati, te uočeni nedostaci redovito otklanjati.

Shodno navedenom, uz konstantnu prisutnost turističkih inspektora kroz daljnje planiranje zajedničkih inspekcijskih nadzora s carinskim službenicima i sanitarnim inspektorima, koji su i stvarno nadležni za čistoću javnih zahoda izvan ugostiteljskih objekata, smanjit će se nepravilnosti u radu ugostitelja i osigurati propisana kvaliteta koju želimo ponuditi svim gostima i turistima u Republici Hrvatskoj.



Pisane vijesti