Burilović: Turizam ne smije ovisiti o vremenskoj prognozi; Kliman: Spajanje zelene i plave Hrvatske strateško opredjeljenje

Turizam treba ovisiti o domaćim proizvodima, a ne o vremenskoj prognozi, istaknuo je u četvrtak predsjednik Hrvatske gospodarske komore (HGK) Luka Burilović otvarajući 2. sajam 'Hrvatski proizvod za hrvatski turizam' u Poreču, izvijestio je HGK. Burilović je kazao kako za gospodarstvo nije dobro to što se turizam, kao sektor s najznačajnijim udjelom u BDP-u, još uvelike oslanja na sunce i more. "Loše je za Hrvatsku da gospodarska slika naše zemlje ovisi zapravo o vremenskoj prognozi. Ako je sezona kišna, gotovo sa sigurnošću možemo očekivat negativan gospodarski rast. To se mora promijeniti", kazao je Burilović. Podsjetivši da se prihodi od turizma kreću na razini od oko 8 milijardi eura, istaknuo je da bi povećanje udjela hrvatskih proizvoda u toj brojci za samo pet posto, gospodarstvu donijelo 400 milijuna eura.

Turizam treba ovisiti o domaćim proizvodima, a ne o vremenskoj prognozi, istaknuo je u četvrtak predsjednik Hrvatske gospodarske komore (HGK) Luka Burilović otvarajući 2. sajam 'Hrvatski proizvod za hrvatski turizam' u Poreču, izvijestio je HGK. Burilović je kazao kako za gospodarstvo nije dobro to što se turizam, kao sektor s najznačajnijim udjelom u BDP-u, još uvelike oslanja na sunce i more.

"Loše je za Hrvatsku da gospodarska slika naše zemlje ovisi zapravo o vremenskoj prognozi. Ako je sezona kišna, gotovo sa sigurnošću možemo očekivat negativan gospodarski rast. To se mora promijeniti", kazao je Burilović.

Podsjetivši da se prihodi od turizma kreću na razini od oko 8 milijardi eura, istaknuo je da bi povećanje udjela hrvatskih proizvoda u toj brojci za samo pet posto, gospodarstvu donijelo 400 milijuna eura. "To je realno i to mora biti naš cilj", kazao je Burilović. Pozvao je male proizvođače na udruživanje, dok je ključnim osobama turističkog sektora poručio da svoj doprinos ukupnom gospodarstvu mogu dati korištenjem većeg broja domaćih proizvoda.

Ministar turizma Anton Kliman istaknuo je kako bi spajanje zelene i plave Hrvatske trebalo biti strateško opredjeljenje, jer imamo kvalitetne proizvode, a turizam treba koristiti za njihov plasman na europske stolove.

"Više od 640 hotela u Hrvatskoj ima kontinuiranu potražnju i potrebu za uslugama tijekom cijele godine, a mi želimo povezati zainteresirane partnere za suradnju. Vjerujem da ćemo sinergijom ljudi koji su danas ovdje, biti korak naprijed da se takva suradnja i ostvari", istaknuo je Kliman.

I ministar poduzetništva i obrta Darko Horvat smatra da je potrebna sinergija proizvođača hrvatskih proizvoda, dobavljača, hotelijera i svih ostalih turističkih djelatnika. "Pokrivenost uvoza izvozom u sjevernoj Hrvatskoj je čak 234 posto, a to su stvorili gospodarstvenici. Taj pozitivan primjer trebalo bi primijeniti u cijeloj Hrvatskoj", naglasio je Horvat.

U sklopu sajma potpisan je sporazum o isporuci voća i povrća između lanca hotela Maistra i tvrtki Velpro i Agrofructus Grupa. Agrofructus je izvijestio kako je sporazumom dogovorena godišnja isporuka tisuću tona voća i povrća, s distributerom – tvrtkom Velpro te s lancima hotela Maistra.

Potpisan je i sporazum o suradnji između HGK, Ministarstva poduzetništva i obrta i Ekonomskog fakulteta u Rijeci, a održana su i dva okrugla stola, o hrvatskim proizvodima za hrvatski turizam te  njihovoj ulozi u hrvatskoj turističkoj prepoznatljivosti.

Sajam Hrvatski proizvod za hrvatski turizam održava se unutar akcije Kupujmo hrvatsko, kroz specijalizirani projekt Hrvatski proizvod za hrvatski turizam, a traje od 21. do 22. travnja.
Domaći proizvođači na sajmu predstavljaju proizvode i usluge kroz nekoliko tematskih područja definiranih prema potrebama hotela, ugostitelja te ostalih pružatelja smještaja i drugih usluga u turizmu.

(Hina)



Pisane vijesti