Iako su hrvatske putničke agencije-članica Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) u devet mjeseci ove godine zabilježile fizičke i financijske poraste prometa u odnosu na isto razdoblje prošle godine, financijski im je promet rastao po manjoj stopi nego ukupan turizam u Hrvatskoj, upozorili su danas iz te Udruge.
Agencije koje dovode strane turiste u Hrvatsku su po analizi UHPA-e do kraja listopada imale 7 postotni porast fizičkog prometa u odnosu na lani, dok im je financijski promet porastao za 4 posto, za razliku od 10 posto koliko je u prosjeku rastao promet svih subjekata u hrvatskom turizmu.
To pokazuje, navode iz UHPA-e, da su se i ove godine nastavili 'otežani uvjeti agencijskog poslovanja' zbog uvođenja 10 i 22 postotne stope PDV-a na agencijske usluge i ukidanje potpora za sniženje troškova organiziranih putovanja.
To je u zadnje dvije godine dovelo do rasta troškova organiziranih putovanja u Hrvatsku od preko 30 posto, a što se odrazilo i na pad organiziranih putovanja u Hrvatsku, zbog čega je, po UHPA-i, 2006. 'izgubljeno' 1,35 milijuna noćenja, a u prvih osam mjeseci ove godine daljih oko 750 tisuća.
Dodaju i da strani turisti neće prihvatiti poraste cijena pa će manje kupovati aranžmane za Hrvatsku koje nude strani organizatori putovanja, a oni će zatim manje koristiti usluge domaćih agencija i smještajnih objekata, prvenstveno hotela.
To se već pokazalo u ovoj godini, a u UHPA-i predviđaju slično i u 2008., jer neki organizatori već najavljuju izbacivanje nekih hrvatskih odredišta iz svoje ponude.
Ipak, nešto bolje rezultate bilježe agencije koje organiziraju putovanja hrvatskih građana po Hrvatskoj i u inozemstvo, čiji je fizički i financijski promet ove godine porastao između 15 i 20 posto.
To pokazuje, pojašnjava direktorica UHPA-e Maja Stanić, da su hrvatski građani financijski i psihološki sve spremniji na putovanja s agencijama koje im osim sigurnosti nerijetko nude i otplate na rate. (Hina)