U sklopu nedavno održanog turističkog sajma ITB u Berlinu, na kojem je predstavljena i hrvatska turistička ponuda, renomirani institut FUR (Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen e.V.) iz Kiela predstavio je novu analizu navika putovanja Nijemaca pod nazivom „ReiseAnalyse 2016.“ Analiza donosi niz zanimljivih informacija o turističkim pokazateljima za 2015. godinu, ali i najave za 2016. godinu.
U sklopu nedavno održanog turističkog sajma ITB u Berlinu, na kojem je predstavljena i hrvatska turistička ponuda, renomirani institut FUR (Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen e.V.) iz Kiela predstavio je novu analizu navika putovanja Nijemaca pod nazivom „ReiseAnalyse 2016.“ Analiza donosi niz zanimljivih informacija o turističkim pokazateljima za 2015. godinu, ali i najave za 2016. godinu.
Analiza donosi zanimljive pokazatelje interesa za destinacijama u kategoriji „Istočni Mediteran i Sjeverna Afrika“, gdje institut FUR svrstava i Hrvatsku. Lider ove kategorije je i dalje Turska, s udjelom od 26% u namjerama putovanja Nijemaca u 2016. godini, ali uz primjetnu snažnu degradaciju interesa. Na drugom je mjestu Grčka, s udjelom od 22% i blagim porastom interesa. Hrvatska je na odličnom trećem mjestu, s kontinuiranim porastom interesa u posljednjih 10 godina te udjelom od 19% u namjerama putovanja tijekom 2016. godine. Snažnu degradaciju interesa (višegodišnju) bilježe Egipat s udjelom od 9% u 2016., te Tunis s udjelom od 6% u 2016. godini.
Također, kada govorimo o 2016. godini, navedena analiza pokazuje kako 59% Nijemaca već ima konkretne odmorišne planove za tekuću godinu, dok 12% njih navodi kako neće putovati na odmor. Glede standarda, kao značajnog čimbenika odluke o putovanju, 71% Nijemaca ne očekuje promjene u svom ekonomskom statusu (72% u 2015. godini), 15% vjeruje kako će im se ekonomski status poboljšati (18% u 2015. godini), dok 14% očekuje pogoršanje (10% u 2015. godini).
Analiza 2015. godine
Prema podacima analize FUR-a, u 2015. godini je više od 53 milijuna Nijemaca sveukupno ostvarilo 69,1 milijun duljih (minimalno 5 dana) odmorišnih putovanja na kojima je potrošeno 65,9 mlrd. EUR. Istovremeno, gotovo 32 milijuna Nijemaca ostvarilo je 77,1 milijun kratkih putovanja na kojima je sveukupno utrošeno 21,1 mlrd. EUR. Gledajući sveukupno, Nijemci su na putovanjima (kratkim i dužim) potrošili 87 mlrd. EUR.
Također, u prošloj je godini njemačkim turistima Španjolska bila vodeća inozemna destinacija za duže odmore s udjelom od 13,1%. Slijede Italija, Turska i Austrija, dok je Hrvatska zauzela peto mjesto (udjel od 3,2%), ispred Grčke i Francuske (navedena statistika ne uključuje kratka i poslovna putovanja).
Automobil je bio omiljeno prijevozno sredstvo za putovanja na odmor, s udjelom od 45% u ukupnim putovanjima, a potom slijedi zrakoplov s udjelom od 40% u ukupnim putovanjima te s tendencijom rasta.
Načini organizacije putovanja i glavni motivi dolaska u 2015.
Gledano po motivima putovanja dominirali su sun&beach odmori (46%; tendencija rasta), a potom su slijedili odmori opuštanja (37%; tendencija pada), odmori uživanja u prirodi (28% tendencija rasta), obiteljski odmori (26%; tendencija rasta), avanturistički odmori (24% tendencija pada) te aktivni odmori (18%; stagnacija). Na začelju se nalaze kulturološki motivirani odmori (8%; stagnacija), medicinski odmori (5%; tendencija pada) te studijska putovanja (4%; stagnacija).
Modularni paket aranžmani u 2015. godini su bili dominantan model organizacije putovanja, s udjelom od 42%. Rezervacija samog smještaja bila je na drugom mjestu s udjelom od 35%. Osobna konzultacija (posebice putem mreža putničkih agencija) ostala je dominantan kanal bukinga, s udjelom od 42%. Online bukinzi bilježe kontinuirani rast te su u 2015. dosegli udjel od 36%.
U domeni izvora inspiracije za putovanja, u offline segmentu dominirali su letci i brošure (28%), a potom slijede savjeti osoblja putničkih agencija (22%). U online segmentu dominirali su destinacijske portali (21%) te portali pružatelja usluga smještaja (19%). U offline segmentu najniže su, kao izvor inspiracije, bili rangirani oglasi u tisku (11%), dok su u online domeni najniže bili rangirani internetski portali turoperatora (11%).