Hrvatskih 50-ak izlagača, turističkih tvrtki i zajednica i predstavnici Hrvatske turističke zajednice (HTZ) zadovoljni su ovogodišnjim ITB-om u Berlinu, na kojem svakodnevno intenzivno dogovaraju nove suradnje i poslove te očekuju i veći promet iz Njemačke i s drugih tržišta. Svjetska turistička burza ITB u Berlinu se održava do kraja ovog tjedna, 13. ožujka, a na njemu se hrvatski izlagači većim dijelom predstavljaju kao suizlagači na štandu HTZ-a ili neposredno oko njega, dok ima i onih koji se predstavljaju u sklopu svojih matičnih, stranih kompanija, hotelskih kuća i drugih. Svakodnevno imaju niz susreta s partnerima iz Njemačke i s drugih tržišta i to, kako većina njih tvrdi, više nego lanjskih godina.
Hrvatskih 50-ak izlagača, turističkih tvrtki i zajednica i predstavnici Hrvatske turističke zajednice (HTZ) zadovoljni su ovogodišnjim ITB-om u Berlinu, na kojem svakodnevno intenzivno dogovaraju nove suradnje i poslove te očekuju i veći promet iz Njemačke i s drugih tržišta.
Svjetska turistička burza ITB u Berlinu se održava do kraja ovog tjedna, 13. ožujka, a na njemu se hrvatski izlagači većim dijelom predstavljaju kao suizlagači na štandu HTZ-a ili neposredno oko njega, dok ima i onih koji se predstavljaju u sklopu svojih matičnih, stranih kompanija, hotelskih kuća i drugih.
Svakodnevno imaju niz susreta s partnerima iz Njemačke i s drugih tržišta i to, kako većina njih tvrdi, više nego lanjskih godina.
"Zadovoljni smo nastupom na ITB-u i velikim odazivom partnera iz raznih dijelova svijeta koji dolaze na naš štand, a izuzetno vesele njihove dobre najave za Hrvatsku za ovu godinu, što je i određena obveza za cjelokupni hrvatski turistički sektor da spremno odgovori i na te najave i na druge izazove", ističe direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić.
Ocijenio je i da se trenutno, a moguće i u idućim mjesecima, na europskim i drugim turističkim tržištima događa određeno preslagivanje u čemu Hrvatska, uz Portugal i Španjolsku, nekako najbolje stoji u Europi.
"Već smo u Austriji prva destinacija za njihove turiste ove godine, a u Europi smo na drugoj ili trećoj poziciji. To je naš put i strategija da u Njemačkoj i drugdje u Europi budemo među prvih pet zemalja kada se spomene odmor", naglasio je Ivičić.
Na pitanje kako će se Hrvatska ove godine nositi s konkurencijom, njihovim snižavanjem cijena te izazovima vezanim za izbjegličku krizu i slično, Ivičić je odgovorio: "Mi radimo svoje i ne temeljimo svoj uspjeh na nevolji drugih".
"Lani započeto novo brendiranje hrvatskog turizma, s novim pristupom i konceptom promocije te komunikacije s tržištima, već donosi rezultate, a i sva relevantna inozemna i naša istraživanja pokazuju da smo u europskom vrhu. Da bi to nastavili i još se poboljašli trebaju nam nove investicije u objekte i ponudu, još više ulaganja u promociju te suradnje javnog i privatnog sektora na svim razinama", poručio je Ivičić.
S obzirom da je turistička Hrvatska ove godine dosta tražena očekuje se i klasičan scenarij - 'povećana potražnja-veće cijene', i to pogotovo u boljim hotelima, kampovima, nautičkom segmentu, ali i u obiteljskom smještaju.
O tome na ITB-u tek rijetki hrvatski izlagači žele govoriti, a među njima je Suzana Marić, direktorica prodaje i marketinga resorta Crvena luka, kod Biograda, koja kaže da su cijene već povećali 25 posto u odnosu na prošlu godinu, ali da to ništa ne smeta te da su za ljetne mjesece već skoro popunjeni.
"Radimo cijelu godinu odnosno 10 mjeseci i nemamo problema s punjenjem kapaciteta, naše cijene odgovaraju našim gostima, većinom Nijemcima kojih će ove godine biti više nego lani. Da imamo više letova tijekom cijele godine prema zračnim lukama na Jadranu, gostiju bi bilo i više, pogotovo kongresnih, a to znači i veće prihode, i stvarno nije jasno zašto je tako teško te letove ugovoriti", ističe Marić.
Odličnu sezonu s njemačkog, ali i ruskog te skandinavskog i poljskog tržišta ove godine očekuje i adriatica.net Grupa odnosno Atlas čiji direktor incominga Roman Reicher ističe da očekivanjima porasta iz Njemačke pridonosi i situacija oko Turske i Grčke.
"Sigurnost je ove godine na prvom mjestu i stoga se također u Hrvatskoj očekuje veliki rast prometa s tog i drugih tržišta, a toj situaciji i touroperatori i agencije bi mogle imati više posla jer nude određenu i zaštitu putnika. Problem su nam kapaciteti, da ih je više bilo bi i bolje, ali to je naša realnost", kazao je Reicher.
Boljoj nego ikad sezoni s njemačkog tržišta nadaju se i u Splitsko-dalmatinskoj županiji, čiji direktor turističke zajednice Joško Stella naglašava da će im ove godine Nijemci 'izbiti' na prvo mjesto, ispred Čeha.
"Ove smo godine posebno zadovoljni ITB-om, prvi put imamo zajedno štand sa Splitom, a još smo više zadovoljni radom na njemačkom tržištu u zadnje tri godine, jer nam to donosi više gostiju s tog tržišta", kaže Stella dodajući da im je već lani njemačko tržište raslo više od hrvatskog prosjeka odnosno za 10 posto, što još prati samo britansko tržište.
Sličan porast iz Njemačke imali su lani i u Dubrovniku čija direktorica turističke zajednice Romana Vlašić također vjeruje u bolji rezultat ove godine, a smatra to i predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK Nedo Pinezić koji kaže da je sigurnost ove godine najvažnija te da će to u porastu prometa osjetiti i hrvatski domaćini.
I nacionalni prijevoznik Croatia Airlines očekuje veći promet jer su, po riječima direktora prodaje i marketinga Borisa Kolke, pojačali frekvencije za primjerice Pariz, Zuerich, Milano, Prag i Lisabon.
Nove sezonske letove iz Njemačke iz Berlina i Duesseldorfa za Pulu na ITB-u je ugovorio direktor Zračne luke Pula Svemir Radmilo, dodajući da je tu riječ o suradnji s Air Berlinom od koje će koristi imati Istra, Kvarner pa i šire područje. (Hina/FaH)