Međunarodni sajam "S klobasicom u Europu" svečano je u subotu otvoren u Svetom Petru u Šumi uz sudjelovanje 110 izlagača, među kojima 39 izlagača tradicionalnih suhomesnatih proizvoda iz raznih krajeva Hrvatske, Slovenije i Italije. Sajam je otvorio ministar turizma Anton Kliman koji je istaknuo da Ministarstvo turizma podupire ovakve manifestacije, da je to dobar brend Hrvatske s obzirom na to da je to "izvoz na domaćem pragu". "Mi ćemo naše kobasice izvoziti na način da ćemo ih ponuditi na našim turističkim sajmovima da naši potencijalni gosti kušaju ove naše proizvode da bi se onda između ostalog odlučili za dolazak u Istru i na osnovu tog iskustva", rekao je ministar Kliman dodavši da je uz brendirana maslinova ulja, vina, pršut u Istri, sljedeći korak brendiranje istarskih kobasica, ali i ostalih suhomesnatih proizvoda, poglavito slavonskih, svega onoga što ima kvalitetu i Hrvatska može ponuditi svjetskom tržištu.
Međunarodni sajam "S klobasicom u Europu" svečano je u subotu otvoren u Svetom Petru u Šumi uz sudjelovanje 110 izlagača, među kojima 39 izlagača tradicionalnih suhomesnatih proizvoda iz raznih krajeva Hrvatske, Slovenije i Italije.
Sajam je otvorio ministar turizma Anton Kliman koji je istaknuo da Ministarstvo turizma podupire ovakve manifestacije, da je to dobar brend Hrvatske s obzirom na to da je to "izvoz na domaćem pragu".
"Mi ćemo naše kobasice izvoziti na način da ćemo ih ponuditi na našim turističkim sajmovima da naši potencijalni gosti kušaju ove naše proizvode da bi se onda između ostalog odlučili za dolazak u Istru i na osnovu tog iskustva", rekao je ministar Kliman dodavši da je uz brendirana maslinova ulja, vina, pršut u Istri, sljedeći korak brendiranje istarskih kobasica, ali i ostalih suhomesnatih proizvoda, poglavito slavonskih, svega onoga što ima kvalitetu i Hrvatska može ponuditi svjetskom tržištu.
"To je toliko dobro da se bojim da mi sutra, kada nas prepoznaju, nećemo imati toliko proizvoda za tržište", dometnuo je Kliman. Istaknuo je da radi plasiranja naših proizvoda na svjetsko tržište treba poticati udruživanje u klastere, u asocijacije kako bi što jače mogli nastupiti na tržištu.
"Na nama je da sve to zajedno dobro uobličimo i ponudimo hotelskim tvrtkama i obiteljskim iznajmljivačima i da to dobro plasiramo. Onda ćemo zadovoljiti uvjete kako bi spojili zelenu i plavu, odnosno kontinentalnu i primorsku Hrvatsku", zaključio je ministar Kliman, istaknuvši kako je u tom smislu prije par dana osnovana i radna skupina ministarstava turizma i poljoprivrede koja je počela razrađivati te procese.
Obrativši se izlagačima i proizvođačima suhomesnatih proizvoda, istarski župan Valter Flego kazao je kako je proizvodnja kobasica duboko ukorijenjena u našoj tradiciji. No, smatra on, to nije dovoljno jer treba "zaokružiti cijeli sustav i imati jedan cjeloviti način promocije prodaje i plasmana tih proizvoda".
Supetarski načelnik Mario Bratulić je pak poručio kako se i ovom manifestacijom želi Sveti Petar pretvoriti u općinu istarskih kobasica". Partner ovogodišnjeg sajma "S klobasicon u Europu" je Požeško slavonska županije.
Ministar turizma Anton Kliman rekao je da su najave s tržišta uoči uskrsnih blagdana optimistične, ali da turizmu trebaju nove investicije. Sezona nam je gotovo pa i zatvorena, a tamo gdje možemo rasti je zasigurno u predsezoni i posezoni, no "moramo podignuti kapacitete".
"Nama trebaju nove investicije u turizmu, nasušno nam trebaju novi hoteli i novi kapaciteti jer nisam siguran da je ovo koliko se ulaže dovoljno za konkurentnost hrvatskog turizma", rekao je ministar Kliman.
Kliman ističe da 13 posto hotelskog kapaciteta u turizmu čini gotovo 50 posto ukupnog turističkog prometa što govori da više kvalitetnih hotela s četiri i pet zvjezdica znači da će sezona biti još bolja.
"U ovom zahtjevnom dijelu predsezone, a kasnije i u posezoni, ima još puno za napraviti i u samoj ponudi i u brendiranju odredišta, ali i u mijenjanju svijesti o tome što nam znači razdoblje od Uskrsa do lipnja te od rujna pa sve do kraja godine", poručio je. (Hina/FaH)