966
Na temelju odredbi članka 7b.
stavka 4., 13. stavka 3., 16. stavka 2., 16a. stavka 2. i 20. stavka 5. Zakona o
ugostiteljskoj djelatnosti (»Narodne novine«, broj: 48/95, 20/97, 46/97
-pročišćeni tekst, 68/98, 45/99, 76/99, 92/01, 117/01 i 4/02), ministrica
turizma, donosi
I. OPĆE
ODREDBE
Članak
1.
(1) Ovim Pravilnikom
propisuju se vrste smještajnih objekata koje čine skupinu hoteli, minimum
ugostiteljskih i drugih usluga koje se moraju pružati u pojedinoj vrsti objekta,
minimalni uvjeti koji određuju pojedinu vrstu i kategorizacija smještajnih
objekata u skupini hoteli (kategorije, elementi za kategorije, način označavanja
kategorija i način kategorizacije objekata).
(2) Pravilnikom se također
propisuju vrste posebnih standarda za smještajne objekte iz skupine hoteli,
uvjeti i elementi koji moraju biti ispunjeni za pojedini standard, oznake i
način označavanja posebnih standarda i način njihova
utvrđivanja.
(3) Pravilnikom se utvrđuju i
vrste objekata iz skupine hoteli kojima se na zahtjev ugostitelja može utvrditi
posebna kvaliteta, način utvrđivanja posebne kvalitete i način njezina
označavanja.
(4) Pravilnikom se određuje
vrsta smještajnih objekata kojima se može utvrditi privremeno obavljanje
ugostiteljske djelatnosti bez utvrđene kategorije, te uvjeti pod kojima
ugostitelj može početi obavljati djelatnost u objektu prije nego pribavi
rješenje o kategoriji objekta.
Članak
2.
(1) Smještajnim objektom iz
skupine hoteli podrazumijeva se poslovni objekt kojim posluje ugostitelj (pravna
ili fizička osoba registrirana za obavljanje ugostiteljske djelatnosti u skupini
hoteli) ili pravna osoba koja nije ugostitelj ali pod uvjetima propisanim
zakonom za ugostitelja može obavljati ugostiteljsku
djelatnost.
(2) Smještajni objekt iz
stavka 1. ovog članka funkcionalna je cjelina koju čine jedna ili više
samostalnih građevina ili djelova tih građevina, ako ovim Pravilnikom za
pojedinu vrstu smještajnog objekta nije drukčije
propisano.
(3) Smještajni objekt iz
stavka 1. ovog članka smatrat će se postojećim smještajnim objektom ako su
ispunjeni slijedeći uvjeti:
1. da objekt na dan stupanja
na snagu ovog Pravilnika ima rješenje nadležnog upravnog tijela o utvrđenim
minimalnim uvjetima i kategoriji, a utvrđenom vrstom pripada skupini hoteli
u skladu s ovim Pravilnikom;
2. da je objekt kao vrsta
ustrojen nakon stupanja na snagu ovog Pravilnika usklađivanjem smještajnih
objekata odgovarajuće vrste koji su imali rješenje nadležnog upravnog
tijela o utvrđenim minimalnim uvjetima i kategoriji objekta za vrstu koja nije
propisana ovim Pravilnikom;
3. da objekt koji na dan
stupanja na snagu ovog Pravilnika nema rješenje iz točke 1. ovog stavka, a
odgovarajućim dokumentima može dokazati da su u njemu boravili prognanici i/ili
izbjeglice i da je po ranije važećim propisima bio razvrstan u vrstu koja sada
pripada skupini hoteli;
4. da je objekt na dan
stupanja na snagu ovog Pravilnika zatečen u postupku kategorizacije koji se vodi
kod nadležnog upravnog tijela, a zahtjevom je zatraženo razvrstavanje u neku od
vrsta iz skupine hoteli i kategorizacija objekta;
5. da je objekt na dan
stupanja na snagu ovog Pravilnika zatečen u postupku kategorizacije koji se vodi
kod nadležnog upravnog tijela, a zahtjevom je zatraženo razvrstavanje u drugu
vrstu iz skupine hoteli ili kategorizacija objekta u višu kategoriju od one za
koju taj objekt ima rješenje iz točke 1. ovog stavka;
6. da je konačna ili
pravomoćna građevinska dozvola za gradnju objekta pribavljena najviše šest
mjeseci prije ili tri mjeseca poslije stupanja na snagu ovog Pravilnika, pod
uvjetom da gradnja objekta započne u roku od godine dana od konačnosti ili
pravomoćnosti građevinske dozvole;
7. da je građenje ili
nastavak građenja objekta nakon prekida započelo najviše do dvije godine prije
stupanja na snagu ovog Pravilnika;
8. da se radi o
rekonstrukciji (adaptaciji, dogradnji, nadogradnji) objekta za smještaj ili
prenamjeni iz objekta druge namjene u objekt za smještaj, a ti objekti su
izgrađeni prije stupanja na snagu ovog Pravilnika.
(4) Dokazi o kanačnosti i/ili
pravomoćnosti građevinske dozvole, početku ili nastavku građenja te o vremenu
izgradnje, iz stavka 3. točke 6., 7. i 8. ovog članka, jesu isprave pribavljene
sukladno posebnim propisima.
(5) Postojećim smještajnim
objektom smatrat će se i ob-
jekt/i u domaćinstvu građana koji ima/ju
rješenje nadležnog upravnog tijela o kategorizaciji, a:
1. na dan stupanja na snagu
ovog Pravilnika kod nadležnog upravnog tijela u tijeku je postupak radi
razvrstavanja u neku od vrsta smještajnih objekata iz skupine hoteli, te
kategorizacije i upisa u upisnik te vrste smještajnog
objekta;
2. nakon stupanja na snagu
ovog Pravilnika nadležnom upravnom tijelu podnesen je zahtjev za razvrstavanje u
neku od vrsta smještajnih objekata iz skupine hoteli, te kategorizaciju i upis u
upisnik te vrste smještajnog objekta;
(6) Svi ostali smještajni
objekti smatrat će se novim smještajnim objektima.
II. RAZVRSTAVANJE
SMJEŠTAJNIH OBJEKATA IZ SKUPINE HOTELI
Članak
3.
(1) U smještajnom objektu iz
skupine hoteli pružaju se usluge smještaja, a mogu se pružati usluge prehrane,
pića, napitaka i slastica. U smještajnom objektu mogu se pružati i druge usluge
(iz područja drugih djelatnosti ) u funkciji turističke potrošnje ako su za
obavljanje tih usluga ispunjeni uvjeti u skladu s ovim Pravilnikom i posebnim
propisima.
(2) Vrsta smještajnog objekta
u skupini hoteli utvrđuje se ovisno o pretežitosti ugostiteljskih usluga koje se
u objektu pružaju, te o načinu usluživanja.
(3) Pojedina vrsta
smještajnog objekta iz skupine hoteli određena je i minimumom ugostiteljskih
usluga koje se u toj vrsti objekta moraju obvezno pružati, te drugim minimalnim
uvjetima, propisanim ovim Pravilnikom.
Članak
4.
(1) Sve vrste smještajnih
objekata iz skupine hoteli kategoriziraju se u kategorije ovisno o uređajima,
opremi, uređenju, uslugama, održavanju i ostalim elementima i uvjetima
propisanim ovim Pravilnikom.
(2) Kategorije
smještajnih objekata iz stavka 1. ovog članka označavaju se zvjezdicama, odnosno
oznakama »standard« i »komfor«.
Članak
5.
(1) Smještajni objekti iz
skupine hoteli razvrstavaju se u slijedeće vrste:
1.
Hotel,
2.
Aparthotel
3. Turističko
naselje
4. Turistički
apartmani
5.
Pansion
6. Guest
house.
(2) Da bi smještajni objekt
bio razvrstan u pojedinu vrstu iz stavka 1. ovog članaka, mora ispunjavati
minimalne uvjete propisane ovim Pravilnikom za tu vrstu
objekta.
Članak
6.
(1) Smještajni objekti, ako
ovim Pravilnikom za pojedinu vrstu smještajnog objekta nije drukčije propisano,
mogu imati slijedeće vrste smještajnih jedinica:
1. Sobu koja se, u pravilu,
sastoji od: predprostora, spavaćeg dijela i kupaonice, ako ovim Pravilnikom za
pojedine vrste i kategorije smještajnih objekata nije drukčije
propisano;
2. Hotelski apartman (suite)
koji se, u pravilu, sastoji od: predprostora, sobe za spavanje, prostora za
boravak i kupaonice, ako ovim Pravilnikom za pojedine vrste i kategorije
smještajnih objekata nije drukčije propisano;
3. Studio apartman koji se, u
pravilu, sastoji od: predprostora, prostorije s dijelom namijenjenim i
opremljenim za spavanje, za boravak, za blagovanje i kuhanje, te kupaonice, ako
ovim Pravilnikom za pojedine vrste i kategorije smještajnih objekata nije
drukčije propisano;
4. Apartman koji se, u
pravilu, sastoji od: predprostora, sobe za spavanje, prostorije za boravak,
blagovanje i kuhanje i kupaonice, ako ovim Pravilnikom za pojedine vrste i
kategorije smještajnih objekata nije drukčije propisano;
(2) Iznimno, od stavka 1.
točke 3. ovog članka, u postojećim smještajnim objektima Studio apartmanom može
se smatrati i apartman ako modulom i opremom ispunjava uvjete za Studio apartman
kategorije koja se smještajnom objektu utvrđuje.
(3) Smještajne jedinice u
smještajnom objektu moraju biti pojedinačno označene na uobičajen način.
(4) Jednom smještajnom
jedinicom smatrat će se sve prostorije i prostori unutar smještajne jedinice u
koju se ulazi kroz jedna ulazna vrata. Iznimno, u postojećim smještajnim
objektima spavaći dio sobe može biti u dvije prostorije i/ili prostora unutar te
vrste smještajne jedinice.
1. Vrsta
Hotel
Članak
7.
(1) Hotel je smještajni
objekt u kojemu se gostima obvezno pružaju usluge smještaja i doručka, a mogu se
pružati i druge ugostiteljske usluge, ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano.
(2) Hotel ima: prijemni hol u
kojem je recepcija; blagovaonicu ako ovim Pravilnikom nije drukčije propisano;
kuhinju i smještajne jedinice koje sve moraju imati
kupaonicu.
(3) Hotel mora imati najmanje
pet smještajnih jedinica. Smještajne jedinice u hotelu su sobe i/ili hotelski
apartmani (suite), ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano.
1.1. Depandansa
Hotela
Članak
8.
(1) Hotel može imati
depandansu.
(2) Depandansa hotela je
građevinski zaseban dio hotela koji se nalazi u njegovu bližem okruženju. U
novim smještajnim objektima u slučaju kada je između hotela i depandanse javna
cesta ili ulica, depandansa s hotelom mora biti povezana odgovarajućom natkritom
vezom.
(3) U depandansi hotela
smještajne jedinice su sobe i/ili hotelski apartmani (suite). Doručak i druge
ugostiteljske usluge ako ih hotel pruža, gostu se pružaju u
hotelu.
(4) Na depandansu hotela
odgovarajuće se primjenjuju uvjeti propisani ovim Pravilnikom za vrstu Hotel i
to u dijelu koji se odnosi na stubišta, hodnike i smještajne
jedinice.
2. Vrsta
Aparthotel
Članak
9.
(1) Aparthotel je smještajni
objekt u kojemu se gostima pružaju usluge smještaja i doručka, ako ovim
Pravilnikom nije drukčije propisano. Smještajne jedinice u aparthotelu moraju
biti ustrojene i opremljene tako da gost može pripremati jela. U aparthotelu
mogu se pružati i druge ugostiteljske usluge.
(2) Aparthotel ima: prijemni
hol u kojem je recepcija; smještajne jedinice koje sve moraju imati
kupaonicu; kuhinju i prostoriju za usluživanje gostiju, ako ovim Pravilnikom
nije drukčije propisano.
(3) Aparthotel mora imati
najmanje 5 smještajnih jedinica. Najmanje 51% smještajnih jedinica u aparthotelu
moraju biti apartmani i/ili Studio apartmani, a ostali dio mogu biti sobe, ako
ovim Pravilnikom nije drukčije propisano.
2.1. Depandansa
Aparthotela
Članak
10.
(1) Aparthotel može imati
depandansu.
(2) Depandansa aparthotela je
građevinski zaseban dio aparthotela koji se nalazi u njegovu bližem okruženju. U
novim smještajnim objektima u slučaju kada je između aparthotela i depandanse
javna cesta ili ulica depandansa s aparthotelom mora biti povezana odgovarajućom
natkritom vezom.
(3) Najmanje 51% smještajnih
jedinica u depandansi aparthotela moraju biti apartmani i/ili Studio apartmani,
a ostali dio mogu biti sobe, ako ovim Pravilnikom nije drukčije propisano.
Doručak i druge ugostiteljske usluge ako ih aparthotel pruža, gostu se pružaju u
aparthotelu.
(4) Na depandansu
aparthotela odgovarajuće se primjenjuju uvjeti propisani ovim Pravilnikom za
vrstu Aparthotel i to u dijelu koji se odnosi na stubišta, hodnike i smještajne
jedinice.
3. Vrsta Turističko
naselje
Članak
11.
(1) Turističko naselje je
smještajni objekt u kojemu se gostima obvezno pružaju usluge smještaja, a mogu
se pružati i druge ugostiteljske usluge, ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano. Iznimno, ako Turističko naselje ima smještajne jedinice sobe i/ili
hotelske apartmane (suite), tada obvezno mora gostima pružati i usluge doručka.
Također, ova vrsta objekta mora osigurati gostu mogućnost bavljenja športom
i/ili drugim oblicima rekreacije na otvorenom prostoru, prilagođenima
specifičnim uvjetima destinacije.
(2) Turističko
naselje je funkcionalna cjelina koju čini više samostalnih građevina za razne
namjene (recepcija, smještaj gostiju, prehrana i drugi sadržaji), visine najviše
do 3 etaže. Turističkim naseljem u cjelini upravlja ugostitelj koji posluje
turističkim naseljem, bez obzira na to što unutar Turističkog naselja u
samostalnim poslovnim objektima, prostorijama i prostorima mogu poslovati i
druge pravne i/ili fizičke osobe, koje obavljaju razne djelatnosti
(ugostiteljske, turističke, trgovačke, frizerske i dr.).
(3) Iznimno od
odredbi stavka 2. ovog članka, u postojećim smještajnim objektima građevine u
Turističkom naselju mogu imati i više od 3 etaže, uz uvjete propisane ovim
Pravilnikom.
(4) Turističko
naselje ima: prijemni hol s recepcijom; smještajne jedinice koje sve moraju
imati kupaonicu; športske sadržaje i/ili odgovarajuće sadržaje za rekreaciju,
ovisno o prirodnim mogućnostima destinacije, ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano. Turističko naselje koje ima smještajne jedinice sobe i/ili hotelske
apartmane (suite) mora imati blagovaonicu i kuhinju, ako ovim Pravilnikom nije
drukčije propisano.
(5) Smještajne
jedinice u turističkom naselju mogu biti sobe, hotelski apartmani (suite),
Studio apartmani i apartmani.
(6) Iznimno od
odredbi stavka 4. ovog članka, pod uvjetima propisanim ovim Pravilnikom,
postojeći smještajni objekti ne moraju imati prijemni hol s recepcijom, ako
usluge recepcije gostima pružaju u nekom od drugih vrsta smještajnih objekata
koji se nalazi u neposrednoj blizini ili u Turističkom
naselju.
(7) U Turističkom
naselju mogu se nalaziti i smještajni objekti vrste: Hotel, Aparthotel,
Turistički apartmani i/ili Kamp koji se kategoriziraju zasebno. Iznimno,
smještajni objekt vrste Turistički apartmani može se nalaziti samo u
postojećem smještajnom objektu.
(8) Samostalne
građevine u kojima se nalaze smještajne jedinice u turističkom naselju mogu se
nazivati komercijalnim nazivima: bungalov; paviljon; vila i sl. i kao takve
oglašavati i isticati u cjenicima.
4. Vrsta Turistički
apartmani
Članak
12.
(1) Turistički apartmani je
smještajni objekt u kojem se gostima obvezno pružaju usluge smještaja u
smještajnim jedinicama ustrojenim i opremljenim tako da gost može pripremati
jela.
(2) Smještajni objekt
Turistički apartmani je funkcionalna cjelina koju čini više smještajnih jedinica
smještenih u jednoj ili više samostojećih građevina koje se koriste za
turističke namjene.
(3) Smještajni objekt
Turistički apartmani ima: recepciju i smještajne jedinice koje sve moraju imati
kupaonicu, ako ovim Pravilnikom nije drukčije propisano.
(4) Smještajne jedinice u
Turističkim apartmanima mogu biti Studio apartmani i/ili
apartmani.
(5) Iznimno od
odredbi stavka 3. ovog članka, pod uvjetima propisanim ovim Pravilnikom,
postojeći smještajni objekt ne mora imati recepciju ako usluge recepcije gostima
pruža u nekom od drugih vrsta smještajnih objekata koji se nalaze u neposrednoj
blizini.
5. Vrsta
Pansion
Članak
13.
(1) Pansion je smještajni
objekt u kojemu se gostima obvezno pružaju usluge smještaja s prehranom, a mogu
se pružati i druge ugostiteljske usluge, ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano.
(2) Pansion je samostojeća
građevina koja ima: recepciju, smještajne jedinice, blagovaonicu i kuhinju, ako
ovim Pravilnikom nije drukčije propisano.
(4) Smještajne jedinice u
Pansionu su sobe i/ili hotelski apartmani (suite), ako ovim Pravilnikom nije
drukčije propisano. Sve smještajne jedinice u Pansionu moraju imati
kupaonicu.
6. Vrsta Guest
house
Članak
14.
(1) Guest house je smještajni
objekt u kojemu se gostima obvezno pružaju usluge smještaja s prehranom, a mogu
se pružati i druge ugostiteljske usluge, ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano.
(2) Guest house je
funkcionalna cjelina koju čine jedna ili više samostalnih građevina ili dijelova
građevina.
(3) Guest house ima:
recepciju, smještajne jedinice, blagovaonicu i kuhinju, ako ovim Pravilnikom
nije drukčije propisano.
(4) Smještajne jedinice u
Guest house su sobe i/ili hotelski apartmani (suite), ako ovim Pravilnikom nije
drukčije propisano. Ako smještajne jedinice u Guest house nemaju kupaonicu, tada
na istoj etaži za dvije smještajne jedinice mora biti jedna zajednička
kupaonica.
(5) Iznimno od
odredbi stavka 1., 2. i 3. ovog članka, u vrstu Guest house može se razvrstati
svaki postojeći smještajni objekt koji ustrojem i opremom ne ispunjava u
potpunosti uvjete utvrđene za neku od vrsta smještajnih objekata propisanih
ovim Pravilnikom.
Članak
15.
(1) Sve vrste smještajnih
objekata kojima je propisana obveza pružanja usluge doručka, moraju imati
prostoriju za usluživanje gostiju ili blagovaonicu, ovisno što je propisano
za pojedinu vrstu i kategoriju objekta, te kuhinju u skladu s odredbama ovog
Pravilnika. Ove ugostiteljske sadržaje moraju imati i smještajni objekti koji
odluče pružati uslugu doručka iako im ta usluga nije propisana kao
obvezna.
(2) Sve vrste smještajnih
objekata, kojima je osim doručka propisana i obveza pružanja drugih obroka,
moraju imati blagovaonicu i kuhinju u skladu s odredbama ovog Pravilnika. Ove
ugostiteljske sadržaje moraju imati i smještajni objekti koji, osim doručka,
odluče pružati i usluge ostalih obroka iako im te usluge nisu propisane kao
obvezne.
(3) Obveze iz stavka 1. i 2.
ovog članka odnose se i na usluge prehrane utvrđene u okviru obveznih elemenata
za pojedine posebne standarde.
(4) Na smještajni objekt, bez
obzira na kategoriju, koji pruža all inclusive usluge temeljem posebnog ugovora,
ne primjenjuju se odredbe ovog Pravilnika o obveznim uslugama prehrane, već se
prihvaća kao dostatna tim ugovorom ugovorena usluga prehrane.
III. MINIMALNI UVJETI ZA
SMJEŠTAJNE OBJEKTE IZ SKUPINE HOTELI
1. Opći minimalni
uvjeti
Članak
16.
(1) Sve vrste smještajnih
objekata iz skupine hoteli moraju ispunjavati opće minimalne uvjete, ako ovim
Pravilnikom nije drukčije propisano.
(2) Iznimno od odredbi stavka
1. ovog članka, po posebnom zahtjevu ugostitelja, a uz prethodno pribavljene
isprave temeljem propisa o zaštiti povijesno-kulturnih dobara, ministar turizma
može odobriti odstupanja od minimalnih uvjeta, odnosno uvjeta za kategoriju
propisanih ovim Pravilnikom.
(3) Ako je smještajni objekt
u postupku iz stavka 2. ovog članka pribavio isprave temeljem propisa o zaštiti
povijesno-kulturnih dobara, a dijelom je na taj zaštićeni dio nadograđivan ili
dograđivan novi dio, cijeli objekt tretirat će se kao zaštićeno
povijesno-kulturno dobro i kategorizirati kao funkcionalna
cjelina.
Članak
17.
(1) Smještajni objekti moraju
biti uređeni i opremljeni tako da omogućuju: nesmetano i sigurno kretanje i
boravak gostiju i zaposlenog osoblja, nesmetan prijenos stvari, te odgovarajuće
čuvanje robe, namirnica i pića.
(2) Osoblje u smještajnom
objektu mora biti osposobljeno za stručno usluživanje
gostiju.
1.2. Isticanje oznake vrste
i kategorije, te naziva objekta
Članak
18.
(1) Na glavnom ulazu u
smještajni objekt mora biti vidno istaknuta propisana oznaka vrste i utvrđene
kategorije, te naziv objekta.
(2) Na glavnom ulazu u
smještajni objekt koji ima utvrđen posebni standard i/ili posebnu kvalitetu,
mora biti istaknuta i propisana oznaka za posebni standard, odnosno posebnu
kvalitetu.
(3) Oznake iz stavka 1. i 2.
ovoga članka moraju se isticati na standardiziranoj ploči sukladno ovom
Pravilniku.
1.3. Ispravnost i
funkcionalnost uređaja i opreme
Članak 19.
Uređaji i oprema u
smještajnom objektu moraju biti stalno u ispravnom i funkcionalnom
stanju.
1.4. Zvučna izolacija
prostorija
Članak
20.
Prostorije smještajnog
objekta u kojima se noću iza 23:00 sata izvodi glazba, zabavni i artistički
program, moraju imati zvučnu izolaciju sukladno posebnim propisima koja
sprječava širenje zvuka izvan tih prostorija.
1.5. Opskrba vodom i
zbrinjavanje otpada
Članak
21.
(1) Smještajni objekt mora
stalno raspolagati dovoljnim količinama higijenski ispravne vode koja se
osigurava priključkom na javni vodovod, a gdje javni vodovod ne postoji, to
se mora osigurati na drugi način sukladno posebnim
propisima.
(2) Komunalni i ostali otpad
mora se redovito odstranjivati iz smještajnog objekata sukladno posebnim
propisima.
1.6. Opskrba električnom
energijom
Članak
22.
(1) Smještajni objekt mora
biti priključen na javnu električnu mrežu ili na drugi odgovarajući način biti
opskrbljen električnom energijom.
(2) Električno osvjetljenje
mora biti osigurano u svim prostorijama smještajnog
objekta.
(3) U smještajnom objektu
moraju noću biti potpuno ili orijentacijskim svjetlom osvijetljene sve
prostorije i prostori gdje se kreću i borave gosti.
1.7. Telefonski
priključak
Članak
23.
(1) Smještajni objekt mora
biti priključen na javnu telefonsku mrežu, osim na mjestima gdje takve
mogućnosti ne postoje.
(2) Smještajni objekt mora
imati osiguran najmanje jedan telefonski aparat na raspolaganju gostima u
prijemnom holu odnosno na recepciji ili u blizini ulaza u smještajni objekt, ako
ovim Pravilnikom nije drukčije propisano.
1.8. Zaštita od
požara
Članak
24.
(1) Smještajni objekt mora
ispunjavati uvjete zaštite od požara sukladno posebnim
propisima.
(2) Pored uvjeta iz stavka 1.
ovoga članka, smještajni objekt mora:
1. Kod svakog dizala
istaknuti zabranu korištenja dizala u slučaju požara, osim kod sigurnosnih
dizala (ako ih objekt ima) za osobe s posebnim potrebama;
2. Imati pisane upute za
osoblje za slučaj nastanka požara, te s tim uputama upoznati svakog
zaposlenika;
3. Posebnim oznakama o
zabrani pušenja označiti sve opasne zone (dizala, kuhinja, kotlovnica, praonica
rublja i dr.);
4. Imati kontejnere i koševe
za otpatke od vatrootporne materije, ako ovim Pravilnikom nije drukčuje
propisano;
5. Kontinuirano osigurati da
sigurnosna ili panik rasvjeta na svim putovima za evakuaciju dobro
funkcionira.
(3) Mjere koje se odnose na
smještajne jedinice u objektu:
1. U svakoj smještajnoj
jedinici objekta na ulaznim vratima s unutarnje strane ili na zidu neposredno uz
vrata mora biti izložen Plan, odnosno putokaz evakuacije čitavog objekta u
slučaju nužde;
2. U svakoj smještajnoj
jedinici objekta, za koji je propisan ovim Pravilnikom, javljač požara mora biti
u dobrom funkcionalnom stanju.
1.9. Zaštita od
prašine
Članak
25.
(1) Stolno rublje, posuđe,
čaše i pribor za jelo, u vrijeme kada nisu u uporabi, moraju biti zaštićeni od
prašine.
(2) U smještajnom objektu u
kojem se usluge prehrane gostima pružaju samoposluživanjem, moraju biti
osigurani higijenski uvjeti u skladu s posebnim propisima.
1.10. Grijanje
prostorija
Članak
26.
(1) U svim zajedničkim
prostorijama smještajnog objekta u kojima borave gosti, mora biti osiguran
odgovarajući način grijanja prostorija do temperature od najmanje 18,5
OC, uz mogućnost
prozračivanja.
(2) Iznimno od odredbi stavka
1. ovog članka, u smještajnom objektu u kojem se posluje samo ljeti, ne mora
biti osigurano grijanje prostorija, ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano.
1.11. Unutarnje visine
prostorija, širine stubišta
i hodnika
Članak
27.
(1) U smještajnom objektu
unutarnja visina (visina od poda do stropa) prostorija: za boravak,
blagovaonice, prostorije za usluživanje gostiju, kuhinje, prostora za
pripremanje jela i centralne pripremnice za obradu namirnica, mora biti najmanje
2,80 m, ako ovim Pravilnikom nije drukčije propisano.
(2) U smještajnim jedinicama
smještajnog objekta unutarnja visina (visina od poda do stropa) mora biti
najmanje 2,40 m, ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano.
(3) Iznimno od odredbi stavka
1. i 2. ovog članka, u svim prostorijama s koso izvedenim stropom ili stropom
različitih visina, prosječna unutarnja visina mora biti sukladna odredbama
stavka 1. odnosno stavka 2. ovoga članka, s time da u novim smještajnim
objektima najniža unutarnja visina od poda do kosog stropa ne može biti niža od
1,60 m.
(4) Iznimno od odredbi stavka
1. i 2. ovog članka, u postojećim smještajnim objektima smatraju se
dostatnima unutarnje visine prostorija zatečene na dan stupanja na snagu ovog
Pravilnika, uz uvjet da postoji sustav prozračivanja.
(5) Iznimno od odredbi stavka
1. i 2. ovog članka, u postojećim smještajnim objektima u kojima će se
sustavi hlađenja ugrađivati nakon stupanja na snagu ovog Pravilnika, smatraju se
dostatnima niže visine prostorija uvjetovane ugradnjom tih
sustava.
Članak
28.
U postojećim smještajnim
objektima u slučaju nedostataka propisane širine stubišta i/ili hodnika za
pojedine kategorije odgovarajuće vrste objekta zatečeno stanje širine
stubišta i/ili hodnika smatra se dostatnim.
1.12. Uvjeti za osobe s
posebnim potrebama
Članak
29.
Novi smještajni objekti
glede: ulaza, komunikacija u javnim prostorima i sanitarija u javnim prostorima
moraju ispunjavati uvjete za osobe s posebnim potrebama sukladno posebnim
propisima, ako ovim Pravilnikom nije drukčije propisano.
1.13. Površine smještajnih
jedinica - moduli
Članak
30.
(1) Ukupna korisna površina
smještajne jedinice u smještajnom objektu naziva se
modul.
(2) Moduli smještajnih
jedinica propisani su ovisno o vrsti i kategoriji smještajnog
objekta.
1.13.1. Moduli smještajnih
jedinica u postojećim smještajnim objektima
Članak
31.
Module smještajnih jedinica u
postojećim smještajnim objektima čine:
– Modul sobe čini ukupna
korisna površina: predprostora (ako ga ima), spavaćeg dijela sobe i
kupaonice;
– Modul hotelskog apartmana
(suite) čini ukupna korisna površina: predprostora (ako ga ima), prostorije za
spavanje, prostorije za boravak i kupaonice;
– Modul studio apartmana čini
ukupna korisna površina: predprostora ( ako ga ima), prostorije u kojoj je dio
namijenjen spavanju, boravku, blagovanju i kuhanju, te kupaonice, ili iznimno,
prostorije za spavanje i odvojene prostorije s dijelom namijenjenim za boravak,
blagovanje i kuhanje, te kupaonice;
– Modul apartmana čini ukupna
korisna površina: predprostora ( ako ga ima), prostorije za spavanje, prostorije
za boravak, blagovanje i kuhanje, te kupaonice.
1.13.2. Moduli smještajnih
jedinica u novim smještajnim objektima
Članak
32.
Module smještajnih jedinica u
novim smještajnim objektima čine:
– Modul sobe čini ukupna
korisna površina: predprostora, spavaćeg dijela sobe i
kupaonice;
– Modul hotelskog apartmana
(suite) čini ukupna korisna površina: predprostora, prostorije za spavanje,
prostorije za boravak i kupaonice;
– Modul studio apartmana čini
ukupna korisna površina: predprostora, prostorije u kojoj je dio namijenjen
spavanju, boravku, blagovanju i kuhanju, te kupaonice;
– Modul apartmana čini ukupna
korisna površina: predprostora, prostorije za spavanje, prostorije za boravak,
blagovanje i kuhanje, te kupaonice.
1.13.3. Minimalni moduli,
dozvoljena odstupanja modula
Članak
33.
(1) Minimalni moduli
smještajnih jedinica su moduli smještajnih jedinica propisani za najnižu
kategoriju pojedine vrste smještajnog objekta.
(2) Da bi se smještajni
objekt mogao razvrstati u pojedinu vrstu, osim ostalih propisanih uvjeta, mora
ispunjavati i uvjete minimalnog modula iz stavka 1. ovog članka računajući i
dozvoljena odstupanja iz članka 34. ovog Pravilnika.
Članak
34.
(1) U postojećim smještajnim
objektima, bez obzira na vrstu i kategoriju koja se objektu utvrđuje, dozvoljava
se odstupanje od propisanih modula smještajnih jedinica:
- 1m2 za modul sobe i
modul hotelskog apartmana (suite),
- 2m2 za modul studio
apartmana i modul apartmana.
(2) Iznimno, umjesto
odstupanja iz stavka 1. ovog članka, u postojećim smještajnim objektima koji
posluju ljeti, bez obzira na vrstu i kategoriju koja se objektu utvrđuje,
dozvoljava se u modul uračunati površinu terase, lođe ili
balkona:
1. 2 m2 za modul sobe i
hotelskog apartmana (suite);
2. 3 m2 za modul studio
apartmana;
3. 4 m2 za modul
apartmana s jednom sobom za spavanje, a za svaku dodatnu sobu za spavanje 2
m2.
(3) Smatra se da smještajni
objekt posluje ljeti, ako posluje u razdoblju od 1. svibnja do 30. listopada
tijekom godine.
Članak
35.
Iznimno od odredbi članka 33.
stavka 2. ovog Pravilnika, u postojećim smještajnim objektima, bez obzira na
vrstu i kategoriju koja se utvrđuje, 80% smještajnih jedinica u objektu mora
ispunjavati propisane veličine modula uključivo i module sa
dozvoljenim odstupanjima.
1.14. Kapacitet smještajnih
jedinica
Članak
36.
(1) Kapacitet smještajne
jedinice određuje se prema broju osoba, ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano.
(2) Vrsta sobe određuje se
prema broju kreveta:
– soba kapaciteta za jednu
osobu ima jedan krevet i po vrsti je jednokrevetna soba,
– soba kapaciteta za dvije
osobe ima dva kreveta ili jedan krevet za dvije osobe i po vrsti je dvokrevetna
soba.
(3) Iznimno od stavka 1. ovog
članka, soba može imati dodatni kapacitet koji može biti:
– u jednokrevetnoj sobi u
postojećem smještajnom objektu najviše jedan dodatni
krevet,
– u dvokrevetnoj sobi najviše
dva dodatna kreveta ili jedan dodatni krevet za dvije
osobe.
(4) Dodatni kreveti iz stavka
3. ovog članka mogu biti i dječji kreveti i/ili dječji kreveti na
kat.
(5) Za svaki dodatni krevet
iz stavka 3 i 4. ovog članka, bez obzira na vrstu i kategoriju koja se objektu
utvrđuje, modul smještajne jedinice mora imati na raspolaganju dodatna 3
m2 više od propisane
površine.
(6) Kapacitet svih ostalih
vrsta smještajnih jedinica određuje se prema broju i vrsti prostorija
namijenjenih za spavanje.
1.15. Sanitarije u
smještajnom objektu
1.15.1. Opće
odredbe
Članak
37.
(1) Smještajni objekt mora
imati uređene i opremljene sanitarije u javnim prostorima i prostorijama
namijenjenim gostima. Te sanitarije, ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano, čini:
1. zahod za žene koji se
sastoji od: prostorije u kojoj je zahodska školjka i predprostorije u kojoj je
umivaonik,
2. zahod za muškarce koji se
sastoji od: prostorije u kojoj je zahodska školjka, predprostorije u kojoj je
umivaonik i prostorije u kojoj je pisoar.
(2) Iznimno od stavka 1.
točke 2. ovog članka, u postojećim smještajnim objektima u zahodu za muškarce i
umivaonik i pisoar mogu se nalaziti u predprostoriji, uz uvjet da je prostor
između umivaonika i pisoara dijelom pregrađen odgovarajućom vizualnom
pregradom.
(3) U sanitarijama iz stavka
1. ovoga članka mora biti besprijekoran red i čistoća. Prostorije
moraju biti dezinficirane.
(4) Oprema i armature
sanitarija, te zidovi, podovi i stropovi u sanitarijama ne smiju biti oštećeni i
dotrajali.
1.15.2.
Zahodi
Članak
38.
(1) Zahodi u smještajnom
objektu se moraju nalaziti u blizini prostorija i prostora gdje gosti najčešće
dulje borave (prijemni hol, salon, blagovaonica i drugi ugostiteljski sadržaji,
kongresna dvorana i sl.).
(2) Broj zahoda, ako ovim
Pravilnikom nije drukčije propisano, mora biti razmjeran kapacitetu smještajnog
objekta izraženom brojem konzumnih mjesta u ugostiteljskim i drugim sadržajima
smještajnog objekta u čijoj se blizini nalaze i to:
– do 80 mjesta, jedna
prostorija sa zahodskom školjkom u zahodu za žene i jedna prostorija sa
zahodskom školjkom u zahodu za muškarce, s prostorijom u kojoj je jedan
pisoar,
– do 160 mjesta, dvije
prostorije sa zahodskom školjkom u zahodu za žene i jedna prostorija sa
zahodskom školjkom u zahodu za muškarce, s prostorijom u kojoj su dva
pisoara,
– do 550 mjesta, tri
prostorije sa zahodskom školjkom u zahodu za žene i dvije prostorije sa
zahodskom školjkom u zahodu za muškarce, s prostorijom u kojoj su tri
pisoara,
– više od 550 mjesta, četiri
prostorije sa zahodskom školjkom u zahodu za žene i tri prostorije sa
zahodskom školjkom u zahodu za muškarce, s prostorijom u kojoj su četiri
pisoara.
(3) Iznimno od odredbi
stavaka 1. ovoga članka, postojeći smještajni objekti koji imaju više
ugostiteljskih i drugih sadržaja u neposrednoj blizini jedan do drugoga, pri
kapacitetu većem od 80 mjesta mogu odstupiti od propisanog razmjernog broja
zahoda i /ili zahoda i pisoara, ali najviše 25%.
Članak
39.
(1) Na ulazu u zahode moraju
biti istaknute oznake kojima se uobičajeno označavaju zahod za žene i zahod za
muškarce.
(2) Svi zahodi moraju imati
visoku zahodsku školjku (školjku sa sjedalom) na ispiranje tekućom
vodom.
(3) Pisoar u zahodu za
muškarce mora biti zidna školjka sa ispiranjem tekućom vodom, te treba biti
postavljen ili ograđen tako da se ne vidi izvan prostorije u kojoj se nalazi,
ako ovim Pravilnikom nije drukčije propisano.
(4) U slučaju kada se zahodi
nalaze izvan zgrade smještajnog objekta, pristup do zahoda mora biti popločen,
ili sl., zaštićen od vremenskih oborina i noću
osvijetljen.
Članak
40.
(1) Podovi u zahodima ne
smiju biti klizavi, moraju biti od vodonepropusnog materijala koji se lako čisti
i održava.
(2) Zidovi u zahodima do
visine od najmanje 1,60 m od poda, ako ovim Pravilnikom nije drukčije propisano,
moraju biti obloženi vodonepropusnim materijalom koji se lako čisti i
održava.
(3) Vodonepropusnim
materijalom iz stavka 1. i 2. ovoga članka podrazumijevaju se: keramičke i
kamene pločice i razne vrste plastičnih i drugih obloga, ali ne i
vodonepropusnom bojom oličen zid, ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano.
(4) Prozori zahoda moraju
biti od neprozirnog stakla ili s mogućnošću zaštite od pogleda izvana. Vrata ne
smiju biti ostakljena.
(5) U prostoriji zahoda u
kojoj je zahodska školjka mora biti: kuka za vješanje odjeće, vrata s mogućnošću
zaključavanja ili zasunjivanja, a u zahodu za žene osim navedenog mora biti i
koš za otpatke, s poklopcem i polica za odlaganje torbice.
(6) U prostoriji zahoda u
kojoj je zahodska školjka stalno mora biti na raspolaganju: toaletni papir,
četka za čišćenje zahodske školjke i sredstvo za osvježavanje
prostora.
(7) Zahodi moraju biti dobro
prozračeni i ne smiju širiti neugodne mirise.
1.15.3. Pretprostorija s
umivaonikom
Članak
41.
(1) U pretprostoriji zahoda
mora biti umivaonik s tekućom toplom i hladnom vodom. Uz svaki umivaonik mora se
nalaziti: ogledalo, polica za odlaganje stvari i tekući sapun, te papirni
toaletni ubrus u roli ili sl. i/ili aparat za sušenje ruku i koš za
otpatke.
(2) Broj umivaonika iz stavka
1. ovog članka mora biti razmjeran broju konzumnih i sjedećih mjesta u
ugostiteljskim i drugim sadržajima u neposrednoj blizini, u smještajnom objektu
i to:
– do 160 mjesta jedan
umivaonik u svakoj pretprostoriji,
– do 320 mjesta dva
umivaonika u svakoj pretprostoriji,
– od 320 mjesta na više tri
umivaonika u svakoj pretprostoriji,
ako ovim Pravilnikom nije
drukčije propisano.
(3) Iznimno od odredbe članka
37. stavka 1. i stavka 1. ovog članka, u postojećim smještajnim objektima može
se u pre tprostore zahoda za žene i zahoda za muškarce ulaziti kroz posebnu
zajedničku pretprostoriju. Tada se u toj zajedničkoj pretprostoriji mogu
nalaziti umivaonici. Broj umivaonika mora biti razmjeran broju konzumnih i
sjedećih mjesta u ugostiteljskim i drugim sadržajima u neposrednoj blizini, u
smještajnom objektu i to:
– do 80 mjesta dva
umivaonika,
– do 160 mjesta tri
umivaonika,
– do 320 mjesta četiri
umivaonika,
– od 320 na više pet
umivaonika,
ako ovim Pravilnikom nije
drukčije propisano.
1.15.4. Sanitarije uz
bazene
Članak
42.
(1) Smještajni objekt koji
ima bazen na otvorenom ili u zatvorenom prostoru mora imati sanitarije
namijenjene korisnicima bazena.
(2) Na sanitarije iz stavka
1. odgovarajuće se primjenjuju odredbe ovog Pravilnika o sanitarijama u javnim
prostorima smještajnog objekta, ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano.
(3) Uz bazen mora biti tuš i
kabina za presvlačenje.
1.16. Minimalni uvjeti za
ugostiteljske sadržaje
u smještajnom objektu
1.16.1. Opće
odredbe
Članak
43.
(1) Smještajni objekt, bez
obzira na vrstu kojoj pripada, ukoliko nudi usluge prehrane (doručak, ručak,
večera, a la carte usluge), te uslužuje pića, napitke i slastice, mora, u
prostoru objekta odnosno u okviru funkcionalne cjeline objekta (u zatvorenom
prostoru, i/ili na otvorenom natkritom prostoru, terasi, uz bazen, na plaži ako
je ima) imati odgovarajuće ugostiteljske sadržaje za pružanje tih
usluga.
(2) Ugostiteljski sadržaji iz
stavka 1. ovoga članka, bez obzira koliko ih smještajni objekt ima, vodeći
računa da se radi o ugostiteljskim uslugama smještajnog objekta kojem
funkcionalno pripadaju, mogu imati jednu zajedničku kuhinju, te odgovarajuće
zajedničke prostorije, prostore i sanitarije kojima se koriste i drugi sadržaji
u smještajnom objektu.
(3) Ugostiteljskim sadržajima
koji su kao obvezni propisani za pojedinu vrstu i kategoriju smještajnog objekta
mora poslovati ugostitelj koji posluje smještajnim
objektom.
(4) Ugostiteljski sadržaji iz
stavka 1. ovog članka ne moraju se formalno označavati odgovarajućom vrstom
ugostiteljskog objekta iz skupina: »Restorani« i »Barovi«.
(5) Ako ugostitelj koji
posluje smještajnim objektom prostor ugostiteljskog sadržaja unutar i/ili
pripadajući izvan smještajnog objekta iznajmi drugoj tvrtki radi obavljanja
ugostiteljske djelatnosti, tada se prostor tog ugostiteljskog sadržaja smatra
samostalnim ugostiteljskim objektom.
(6) U slučaju iz stavka 5.
ovog članka, ugostiteljski objekt koji se nalazi unutar i/ili u pripadajućem
prostoru izvan smještajnog objekta mora se ustrojiti sukladno zakonu.
Iznimno, taj ugostiteljski objekt ne mora imati zasebne sanitarije, već se
dostatnima smatraju sanitarije u javnom prostoru smještajnog objekta ako se
nalaze u neposrednoj blizini.
(7) O svakoj promjeni u svezi
ugostiteljskih sadržaja unutar smještajnog objekta, a poglavito ako se
ugostiteljski sadržaj preustroji u ugostiteljski objekt (bez obzira tko njime
posluje) ugostitelj je dužan bez odlaganja od nadležnog tijela državne uprave
koje je provelo postupak kategorizacije smještajnog objekta pribaviti rješenje o
novonastalom činjeničnom stanju u smještajnom objektu.
Članak
44.
Ugostiteljski sadržaji u
smještajnom objektu i ugostiteljski objekti koji se nalaze unutar ili u prostoru
pripadajućem smještajnom objektu, uređenjem, opremom i uslugom moraju
ispunjavati propisane uvjete sukladno vrsti i kategoriji tog smještajnog
objekta, a za što je odgovoran ugostitelj koji posluje smještajnim objektom.
1.16.2. Prostorije i prostori
za usluživanje gostiju
Članak
45.
(1) U smještajnom objektu
usluživanje gostiju jelom, napicima i pićem obavlja se u blagovaonici ili drugoj
prostoriji ili prostoru za usluživanje.
(2) Blagovaonica je
prostorija koja služi samo za blagovanje, a opremljena je namještajem prikladnim
za blagovanje.
(3) Prostorija za usluživanje
je prostorija koja služi za blagovanje i konzumiranje drugih ugostiteljskih
usluga, u jednom dijelu, a u drugom dijelu te prostorije mogu se naočigled
gostiju pripremati topla i/ili hladna jela i napici.
(4) Prostorija za usluživanje
u jednom dijelu ima namještaj prikladan za blagovanje, a u drugom dijelu ima
točionik koji može sadržavati prostor za pripremanje jela, ako ovim Pravilnikom
nije drukčije propisano.
(5) Ako se u prostoriji za
usluživanje u okviru točionika obavlja pripremanje jela, prostor za pripremanje
mora biti opremljen opremom sukladno složenosti jela koja se pripremaju. U
prostoriji za usluživanje ne može se obavljati čišćenje i obrada
namirnica.
(6) Iznimno od odredbe stavka
3. ovoga članka, u smještajnim objektima koji posluju sezonski ili
povremeno, a nemaju prostoriju za usluživanje, prostorijom za usluživanje smatra
se i natkriven prostor na otvorenom.
(7) Prostor za usluživanje na
otvorenom može biti dio prostora: plaže, vrta, terase, i sl., u kojem se
uslužuju gosti, a u drugom dijelu tog prostora, mogu se naočigled gostiju
pripremati jela. Na prostor za usluživanje na otvorenom odgovarajuće se
primjenjuju odredbe stavka 4. i 5. ovoga članka.
Članak
46.
(1) Blagovaonica i prostorija
za usluživanje gostiju moraju imati dobro odzračivanje. Blagovaonica, prostorija
i prostor za usluživanje gostiju, moraju imati dobro
osvjetljenje.
(2) Pod u blagovaonici,
prostoriji i u prostoru za usluživanje gostiju ne smije biti klizav, mora
biti od vodonepropusnog materijala koji se lako čisti i
održava.
Članak
47.
(1) Stol na kojem se uslužuju
gosti mora imati površinu koja se lako čisti, mora biti prekriven neoštećenim,
čistim stolnjakom ili podloškom za posluživanje ispred svakog konzumnog
mjesta.
(2) Kada se uslužuju jela, na
stolu mora biti papirnati ili platneni ubrus.
(3) Pribor za jelo mora biti
od nehrđajućeg materijala.
(4) Blagovaonica, prostorija
i prostor za usluživanje gostiju moraju imati dovoljan broj vješalica za
odlaganje odjevnih predmeta gostiju prema broju konzumnih mjesta. Ako postoji
garderoba smještena izvan tih prostorija mora biti odgovarajuće čuvana ili u
njoj istaknuta obavijest gostima da se stvari odložene u garderobi ne
čuvaju.
(5) Odredba stavka 4. ovoga
članka ne primjenjuje se na prostor za usluživanje na
otvorenom.
1.16.3.
Kuhinja
Članak
48.
(1) Kuhinju mora imati svaki
smještajni objekt u kojem se gostima pružaju usluge prehrane uključujući i ako
se pruža samo usluga doručka, ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano.
(2) Kuhinja iz stavka 1. ovog
članka kapacitetom mora odgovarati potrebama ponude, odnosno asortimana jela,
napitaka, pića i slastica, te uobičajenom broju konzumenata u smještajnom
objektu.
(3) Kuhinja mora imati
slijedeće prostore, opremu, uređaje i pravila postupanja:
1. prostore i uređaje za
čišćenje i obradu namirnica koji se mogu nalaziti i u neposrednoj blizini
kuhinje;
2. odgovarajuće uređaje za
termičku obradu hrane, pića i napitaka;
3. uređaje za odvod dima,
pare i mirisa koji omogućavaju da se u ostalim prostorijama i prostorima
smještajnog objekta ne šire mirisi i druge imisije;
4. rashladne komore ili
rashladne uređaje za namirnice, koji se mogu nalaziti i u neposrednoj blizini
kuhinje;
5. radne
površine;
6. odvojene prostore sa
sudoperima za pranje crnog i bijelog posuđa, s tekućom toplom i hladnom
vodom;
7. sudoper za pranje bijelog
posuđa mora imati dvodjelno korito, a ako se pranje bijelog posuđa obavlja
strojno, dovoljno je jednodjelno korito;
8. priručni prostor za
čuvanje namirnica za dnevnu uporabu, u koju svrhu mogu poslužiti i rashladni
uređaji za čuvanje namirnica, koji mogu biti i u blizini
kuhinje;
9. kuhinjsko posuđe
odgovarajuće namjene i kvalitete;
10. za potrebe osoblja u
kuhinji mora biti poseban umivaonik s tekućom hladnom i toplom vodom,
odgovarajućim priborom i sredstvom za pranje, dezinfekciju i sušenje
ruku;
11. kraj svake radne površine
mora biti koš za otpatke;
12. u kuhinji na vidljivom
mjestu mora biti izloženo upozorenje o zabrani konzumiranja
hrane;
13. krpe se smiju uporabljati
samo u toploj kuhinji;
14. za nuždu u kuhinji mora
biti na raspolaganju odgovarajuća vatrootporna tkanina za gašenje
požara;
15. ormarić opremljen
materijalom za prvu pomoć mora se nalaziti na vidnom i lako dostupnom
mjestu.
(4) Iznimno od odredbi stavka
3. točke 1. ovoga članka, u smještajnom objektu u kojem se samo dogotovljavaju
(samo termički obrađuju) već pripremljena jela ( namirnice za dogotavljanje jela
dostavljaju se kao proizvodi drugih proizvođača ili iz centaralne pripremnice
namirnica koja to obavlja za više smještajnih objekata), kuhinja ne mora imati
prostore i uređaje za čišćenje i obradu namirnica.
(5) Sve radne površine u
kuhinji moraju imati gornju plohu od nehrđajućeg materijala koji se lako čisti.
Radne površine u kuhinji ne smiju biti od drveta.
(6) Kuhinja mora imati i
poseban priručni prostor za odlaganje pribora i aparata za čišćenje prehrambenih
proizvoda.
(7) U blizini kuhinje mora
biti odvojena, prozračivana prostorija za odlaganje smeća i
otpadaka.
(8) Iznimno od stavka 3. ovog
članka, kuhinja u kojoj se samo priprema doručak može imati jednostavniju
primjerenu opremu i uređaje.
Članak
49.
(1) Pod u kuhinji ne smije
biti klizav, mora biti od vodonepropusnog materijala koji se lako čisti i
održava. U podu moraju biti odvodi sa sifonom koji ima zaštitnu
rešetku.
(2) Zidovi kuhinje,
prostorija i prostora za pripremanje i obradu namirnica i pranje posuđa, moraju
biti obloženi keramičkim pločicama do visine 1, 80 m od
poda.
(3) Prozori i otvori u
kuhinji moraju biti zaštićeni od ulaska insekata zaštitnim
mrežicama.
(4) U kuhinji mora biti besprijekoran red
i čistoća, a otpaci se moraju redovito odstranjivati.
1.16.5. Centralna pripremnica
namirnica - prostorija za obradu namirnica za više smještajnih objekata kojima
posluje jedan ugostitelj
Članak
50.
(1) Ugostitelj koji posluje s
više smještajnih objekata u kojima se pružaju usluge prehrane gostima, može
pripremu i obradu namirnica za pripremanje jela u tim smještajnim objektima
organizirati na jednom mjestu u centralnoj pripremnici
namirnica.
(2) Centralna pripremnica
namirnica mora imati:
1. odgovarajuće rashladne
uređaje za čuvanje neobrađenih namirnica,
2. odgovarajuće rashladne
odnosno termičke uređaje za odlaganje obrađenih i poluobrađenih namirnica i
proizvoda,
3. odgovarajuće uređaje za
termičku obradu hrane,
4. uređaje za odvod dima,
pare i mirisa,
5. radne površine od
nehrđajućeg čelika,
6. strojeve i pribor za
obradu namirnica,
7. posuđe za odgovarajuće
namjene,
8. za potrebe osoblja poseban
umivaonik s tekućom hladnom i toplom vodom, odgovarajućim priborom i sredstvom
za pranje, dezinfekciju i sušenje ruku,
10. kraj svake radne površine
koš za otpatke,
11. na vidljivom mjestu mora
biti izloženo upozorenje o zabrani konzumiranja hrane;
12. ormarić opremljen
materijalom za prvu pomoć mora se nalaziti na vidnom i lako dostupnom
mjestu,
13. odgovarajuću opremu i
uređaje za dostavu obrađenih namirnica, koji udovoljavaju sanitarnim uvjetima.
1.16.6. Prostorije i priručni
prostori za čuvanje namirnica i pića, te način čuvanja
Članak
51.
(1) U smještajnom objektu
prostorije za spremanje i čuvanje namirnica i pića moraju biti odvojene od
kuhinje ili prostora za pripremanje jela, moraju biti opremljene odgovarajućim
policama i/ili ormarima s pretincima za smještaj namirnica i
pića.
(2) Prostorije iz stavka 1.
ovoga članka za čuvanje lako pokvarljivih namirnica i pića moraju biti
opremljene rashladnim komorama ili hladnjacima odgovarajućeg kapaciteta,
kojima se omogućava odvojeno čuvanje namirnica različitog
porijekla.
(3) U prostorijama iz stavka
1. ovog članka, ako postoje, prozori moraju biti mrežicom zaštićeni od
mogućnosti ulaska insekata.
(4) Priručni prostor za
čuvanje namirnica i pića smješten je neposredno uz: kuhinju, prostoriju za
pripremanje jela ili prostoriju za usluživanje gostiju. Iznimno, taj prostor
može biti i odvojen prostor u kuhinji, prostoriji za pripremanje jela ili
prostoriji za usluživanje gostiju, ili u tu svrhu u tim prostorijama postavljen
rashladni uređaj, ako ovim Pravilnikom nije drukčije određeno. Na priručni
prostor za čuvanje namirnica i pića odgovarajuće se primjenjuju odredbe stavka
1., 2. i 3. ovoga članka.
(5) Namirnice i proizvodi
čuvaju se u prostorijama, priručnim prostorima, komorama i u rashladnim
uređajima na slijedeći način:
1. da se spremaju u rashladne
prostorije ili uređaje zasebno za meso, za ribu, za povrće i voće, za mliječne
proizvode, za dogotovljena jela, poluproizvode i pripravke i
sl.;
2. povrće, jaja, kuhana jela
i ostalo čuvaju se na temperaturi do najviše 10 oC;
3. smrznuti propizvodi čuvaju
se na temperaturi do -18 oC;
4. riba i meso čuvaju se na
teperaturi od 0 do 3 oC;
5. police na kojima se odlažu
manirnice ne smiju biti od drveta;
6. sirova i obrađena hrana ne
smije se odlagati zajedno,
7. proizvodi ne smiju biti u
direktnom kontaktu s policom ili podom u ostavi, rashladnoj komori, zamrzivaču
ili rashladnom uređaju.
(6) Prostori i prostorije u
kojima se spremaju i čuvaju namirnice moraju biti zračeni prirodnim ili
mehaničkim putem.
1.16.7.
Točionik
Članak
52.
(1) Ugostiteljski sadržaj, u
smještajnom objektu, u kojem se uslužuju pića i napici mora imati točionik
odgovarajuće površine.
(2) Točionikom se smatra
uređen i opremljen prostor u kojem se pripremaju, izdaju ili uslužuju napici i
izdaju ili uslužuju pića, a mogu se pripremati, izdavati ili usluživati i
hladna i jednostavna topla jela i slastice.
(3) Točionik je samostalna
funkcionalna cjelina u zasebnoj prostoriji ili prostoru koji se nalaze u
neposrednoj blizini blagovaonice. Točionik može biti i samostalna funkcionalna
cjelina u prostoriji za usluživanje gostiju odnosno prostoru za usluživanje
gostiju na otvorenom.
(4) Točionik minimalno mora
imati:
1. mješalicu s toplom i
hladnom vodom i odvodom;
2. uređaje i opremu za
odlaganje pića i napitaka;
3. rashladne uređaje za
pića;
4. odgovarajući šank s radnom
plohom od nehrđajućeg materijala koji se lako čisti;
5. dvodjelni sudoper ili
jednodjelni sudoper i stroj za pranje čaša;
6. espresso-aparat ako se
uslužuju napici.
(5) Iznimno od stavka 4.
točke 5 . ovog članka, dvodjelni ili jednodjelni sudoper i stroj za pranje čaša,
mogu biti smješteni i izvan točionika u neposrednoj blizini koja s točionikom
čini funkcionalnu cjelinu.
(6) Ako se u točioniku
pripremaju i uslužuju hladna i jednostavna topla jela, tada, osim elemenata iz
stavka 4. ovog članka, točionik mora imati i:
1. termički
blok,
2. radnu površinu za obradu
namirnica,
3. uređaj za odvođenje pare,
dima i mirisa, dovoljnog kapaciteta odzračivanja ili djelotvorno prirodno
odzračivanje, osim kada se pripremaju i uslužuju isključivo hladna
jela,
4. dvodjelni sudoper za
pranje posuđa s tekućom toplom i hladnom vodom,
5. rashladni uređaj za hladna
jela i slastice.
(7) Ako se iz točionika
naposredno uslužuju gosti, točionik mora imati šank.
1.16.7. Jelovnik i karta pića
i napitaka
Članak
53.
(1) Ugostiteljski sadržaj u
smještajnom objektu mora imati dovoljan broj jelovnika i karti pića i napitaka,
koji se moraju staviti na raspolaganje gostu na njegov zahtjev ili na svakom
stolu mora biti jelovnik i karta pića i napitaka, ako ovim Pravilnikom nije
drukčije propisano.
(2) Ako se gosti uslužuju za
šankom točionika, tada jelovnik i karta pića i napitaka moraju biti izloženi na
šanku.
(3) U jelovniku i karti pića
i napitaka navode se jela, pića i napici i druge ugostiteljske usluge koje se
nude gostima, te njihove cijene.
(4) Jelovnik i karta pića i
napitaka ispisuju se na hrvatskom i najmanje na jednom stranom
jeziku.
(5) Na jelovniku i karti pića
i napitaka za svaki ponuđeni proizvod mora biti istaknuta prodajna cijena s
porezom.
(6) Jelovnik i karta pića i
napitaka obvezno se stavljaju na uvid gostu prije preuzimanja
narudžbe.
(7) Jela, napici i pića, te
druge usluge navedene u jelovniku i karti pića moraju se uslužiti ako ih gost
zahtijeva.
(8) Ovjereni primjerci
normativa jela, pića i napitaka, obvezno se stavljaju na uvid gostu na njegov
zahtjev.
Članak
54.
(1) Iznimno od odredbi članka
53. stavka 1. ovog Pravilnika, ugostitelj ne mora stavljati gostu na
raspolaganje Jelovnik u slučaju kada se usluge prehrane pružaju pansionskim
gostima a jela se u ugostiteljskom sadržaju smještajnog objekta uslužuju s
integral postave i nude u zasebnim gastro posudama tako da gost ponuđena jela
odabire po želji i poslužuje se sam ili ga na njegov zahtjev uslužuje kuhar koji
je na raspolaganju gostima kod odabira jela.
(2) Kada se u ugostiteljskom
sadržaju primjenjuje način usluživanja iz stavka 1. ovog članka
umjesto Jelovnika ponuđena jela moraju biti gostu predstavljena putem
odgovarajućih oznaka s ispisanim nazivom jela i/ili vrstom jela postavljenima na
pultu uz svaku gastro posudu ili na drugi odgovarajući i primjeren način tako da
gost bude obaviješten o kakvom se jelu radi.
1.16.8. Spremište sredstava
za čišćenje
Članak
55.
(1) Sredstva za čišćenje,
održavanje, te rezervna oprema smještajnih jedinica moraju se čuvati i odlagati
u zasebnoj prostoriji.
(2) Prostorije u kojima se
odlažu i čuvaju sredstva i oprema iz stavka 1. ovog članka označavaju se kao
»office« ili drugom primjerenom oznakom.
1.17. Minimalni uvjeti i
prostori za zaposleno osoblje
Članak
56.
(1) Osoblje zaposleno na
poslovima usluživanja i komuniciranja s gostima mora poznavati najmanje jedan
strani jezik, ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano.
(2) Osoblje zaposleno na
poslovima rukovanja živežnim namirnicama, poslovima pripremanja i usluživanja
jela, mora udovoljavati stručnim i zdravstvenim uvjetima propisanim posebnim
propisima.
(3) Osoblje mora biti uredno,
čisto i primjereno odjeveno.
(4) Osoblje ne smije pušiti
za vrijeme obavljanja poslova na radnom mjestu.
(5) Izvan radnog vremena
osoblje se ne smije zadržavati u prostorijama i prostorima smještajnog objekta
gdje borave gosti.
Članak
57.
(1) Za zaposleno osoblje
smještajni objekt mora imati: garderobu, odgovarajući broj sanitarija (zahoda,
tuš kupaonica) i druge prostorije.
(2) U garderobi ili
odgovarajućoj prostoriji, za svaku zaposlenu osobu mora biti garderobni ormarić
s ključem. Za osoblje koje radi na pripremanju i usluživanju jela mora biti
osiguran dvodjelni garderobni ormarić.
(3) Smještajni objekt u kojem
je zaposleno do deset osoba mora imati jedan zahod za zaposleno osoblje s
predprostorom s umivaonikom, ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano.
(4) Smještajni objekt u kojem
u jednoj smjeni radi 6 do 15 osoba mora imati jedan zahod za žene s
predprostorom u kojoj je umivaonik i jedan zahod za muškarce s prostorom u kojem
je pisoar i predprostorom s umivaonikom, te jednu tuš
kupaonicu.
(5) Smještajni objekt u kojem
u jednoj smjeni radi više od 15 osoba mora imati sanitarije za zaposleno osoblje
sukladno stavku 4. ovoga članka, a tuš kupaonicu mora imati odvojeno jednu za
žene i jednu za muškarce.
(6) Sanitarije za zaposleno
osoblje moraju biti smještene tako da im osoblje može prići ne prolazeći
prostorijama i prostorima namijenjenim gostima smještajnog
objekta.
(7) Iznimno od odredbe stavka
3. ovoga članka, postojeći objekti, ne moraju imati zahod za zaposleno osoblje
ako je u objektu zaposleno do pet osoba, osim ako se radi o osoblju koje
podliježe sanitarnom nadzoru.
(8) Smještajni objekt u kojem
u jednoj smjeni radi više od 20 osoba mora imati blagovaonicu ili poseban
prostor za blagovanje zaposlenog osoblja, ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano.
(9) Iznimno od stavka 8. ovog
članka, ugostitelj koji posluje s više smještajnih objekata na istoj destinaciji
može imati jednu zajedničku blagovaonicu za zaposleno osoblje iz svih
smještajnih objekata.
IV. KATEGORIZACIJA
SMJEŠTAJNIH OBJEKATA
1. Opće
odredbe
Članak
58.
(1) U skupini hoteli
kategoriziraju se sve propisane vrste smještajnih objekata, ako ovim Pravilnikom
nije drukčije propisano.
(2) Svaki smještajni objekt
kategorizira se pojedinačno.
(3) Smještajni objekt stalno
za vrijeme rada ( bez obzira na broj gostiju koji u njemu boravi) mora u
cijelosti ispunjavati uvjete propisane ovim Pravilnikom za kategoriju koja mu se
utvrđuje, ako Pravilnikom nije drukčije propisano.
2. Kategorije smještajnih
objekata
Članak
59.
(1) Smještajni objekti
kategoriziraju se u slijedeće kategorije:
1. Vrsta Hotel kategorizira
se u četiri kategorije:
– dvije
zvjezdice,
– tri zvjezdice,
– četiri zvjezdice,
– pet zvjezdica.
Depandansa hotela
kategorizira se kao i hotel, ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano.
2. Vrsta Aparthotel
kategorizira se u četiri kategorije:
– dvije
zvjezdice,
– tri zvjezdice,
– četiri zvjezdice,
– pet
zvjezdica.
Depandansa aparthotela
kategorizira se kao i aparthotel, ako ovim Pravilnikom nije drukčije
propisano.
3. Vrsta Turističko naselje
kategorizira se u četiri kategorije:
– dvije
zvjezdice,
– tri zvjezdice,
– četiri zvjezdice,
– pet
zvjezdica.
4. Vrsta Turistički apartmani
kategorizira se u tri kategorije:
– dvije
zvjezdice,
– tri zvjezdice,
– četiri zvjezdice.
5. Vrsta Pansion kategorizira
se u dvije kategorije:
–
standard,
– komfor.
6. Vrsta Guest house
kategorizira se u dvije kategorije:
–
standard,
– komfor.
(2) Depandansa pripadajuća smještajnom
objektu kategorizira se odgovarajućom primjenom elemenata propisanih za
kategorizaciju smještajnog objekta kojem pripada.
(3) Iznimno od odredbe stavka
1. točke 1. i 2. ovog članka, depandanse u postojećim smještajnim
objektima, osim depandanse u postojećem smještajnom objektu koji se kategorizira
s dvije zvjezdice, mogu se kategorizirati jednu kategoriju niže od
smještajnog objekta kojem pripadaju.
(4) Najniža kategorija
utvrđena za pojedinu vrstu smještajnog objekta podrazumijeva minimalne
uvjete koji određuju tu vrstu objekta.
3. Elementi za
kategorizaciju
Članak
60.
(1) Smještajni objekti
kategoriziraju se na temelju propisanih obveznih elemenata u svezi: uređaja,
opreme, uređenja, usluga, održavanja i dr.
(2) Elementi za
kategorizaciju smještajnih objekata utvrđeni su u prilozima ovoga Pravilnika i
to:
- Prilog I. – Elementi za kategorizaciju Hotela – postojeći
objekti,
- Prilog II. –
Elementi za kategorizaciju Hotela – novi objekti,
- Prilog III. –
Elementi za kategorizaciju Aparthotela – postojeći
objekti,
- Prilog IV. –
Elementi za kategorizaciju Aparthotela – novi
objekti,
- Prilog V. –
Elementi za kategorizaciju Turističkog naselja – postojeći
objekti,
- Prilog VI. –
Elementi za kategorizaciju Turističkog naselja – novi
objekti,
- Prilog VII. –
Elementi za kategorizaciju Turističkih apartmana – postojeći
objekti,
- Prilog
VIII. –
Elementi za kategorizaciju Turističkih apartmana – novi
objekti,
- Prilog IX. –
Elementi za kategorizaciju Pansiona – postojeći
objekti,
- Prilog X. –
Elementi za kategorizaciju Pansiona – novi objekti,
- Prilog XI. –
Elementi za kategorizaciju Guest house – postojeći
objekti;
(3) Prilozi iz stavka 2.
ovoga članka s pripadnim sadržajem sastavni su dio ovoga
Pravilnika.
4. Način označavanja vrste i
kategorije smještajnog objekta
Članak
61.
(1) Vrsta i kategorija
smještajnog objekta označavaju se standardiziranom
pločom.
(2) Na standardiziranoj ploči
navodi se naziv vrste smještajnog objekta i to za:
– vrstu Hotel:
HOTEL,
– Depandansu pripadajuću
vrsti Hotel: Depandansa hotela,
– vrstu Aparthotel:
Aparthotel,
– Depandansu pripadajuću
vrsti Aparthotel: Depandansa aparthotela,
– vrstu Turističko naselje:
Turističko naselje,
– vrstu Turistički apartmani:
Turistički apartmani,
– vrstu Pansion:
Pansion
– vrstu Guest house: Guest
house
(3) Pored naziva iz stavka 2.
ovog članka na standardiziranoj ploči iz stavka 1. ovog članka navodi se i
odgovarajući broj zvjezdica kao oznaka za kategoriju, osim za vrste: Pansion i
Guest house, kojima su oznake za odgovarajuće kategorije riječi: »standard«
odnosno »komfor«.
(4) Grafička rješenja
standardiziranih ploča iz odredbi stavka 1. ovog članka utvrđena su ovim
Pravilnikom u Prilogu XII.«Grafička rješenja standardiziranih ploča za
označavanje vrste i kategorije smještajnog objekta«, koji je sastavni dio ovoga
Pravilnika.
(5) Odabir proizvođača
standardiziranih ploča iz stavka 1. ovog članka u nadležnosti je Ministarstva
turizma.
(6) Stanadardiziranu ploču iz
stavka 1. ovog članka ugostitelj naručuje direktno od proizvođača, te snosi
troškove izrade i dostave standardizirane ploče.
5. Način kategorizacije
(utvrđivanja uvjeta za vrstu i kategoriju) postojećih smještajnih
objekata
Članak
62.
(1) Postojeći smještajni
objekti koji prilikom usklađivanja s odredbama ovog Pravilnika ne zahtijevaju
promjenu vrste i kategorije – broja zvjezdica koje imaju na dan stupanja na
snagu ovog Pravilnika, a u skladu s odredbama ovog Pravilnika ispunjavaju
propisane uvjete za kategoriju – isti broj zvjezdica, kategorizirat će se po
skraćenom postupku temeljem činjenica poznatih nadležnom tijelu i utvrđivanjem
stanja stvari na podlozi službenih podataka kojima nadležno tijelo
raspolaže.
(2) Postojeći smještajni
objekti kategorizirat će se na način da najduže u razdoblju od tri godine od
dana stupanja na snagu ovog Pravilnika mogu zadržati kategoriju – isti broj
zvjezdica koje imaju na dan stupanja na snagu ovog Pravilnika, uz uvjete
propisane Pravilnikom kako slijedi:
1. Postojeći smještajni
objekti koji ne zahtijevaju promjenu vrste i kategorije – broja zvjezdica koje
imaju na dan stupanja na snagu ovog Pravilnika, a ne ispunjavaju sve propisane
uvjete za tu kategoriju – broj zvjezdica u skladu s ovim Pravilnikom,
kategorizirat će se po skraćenom postupku temeljem činjenica poznatih nadležnom
tijelu i utvrđivanjem stanja stvari na podlozi službenih podataka kojima
nadležno tijelo raspolaže ili, po ukazanoj potrebi, po posebnom ispitnom
postupku, tako da će im se rješenjem o kategorizaciji (uz uvjet da objektu nije
bilo promjena glede činjeničnog stanja temeljem kojeg mu je kategorija – broj
zvjezdica utvrđen sukladno ranije važećim propisima) utvrditi pravo zadržavanja
kategorije – istog broja zvjezdica i odrediti rok u kojem su obvezni ispuniti
uvjete za kategoriju sukladno odredbama ovog Pravilnika;
2. Postojeći smještajni objekti koji
zahtijevaju promjenu vrste radi usklađivanja s odredbama ovog Pravilnika, a ne
zahtijevaju promjenu kategorije – broja zvjezdica koju imaju na dan
stupanja na snagu Pravilnika, ako sukladno odredbama ovog Pravilnika ne
ispunjavaju sve propisane uvjete za kategoriju – isti broj zvjezdica u vrsti u
koju se razvrstavaju, razvrstat će se i kategorizirati po skraćenom postupku
temeljem činjenica poznatih nadležnom tijelu i utvrđivanjem stanja stvari na
podlozi službenih podataka kojima nadležno tijelo raspolaže, ili po ukazanoj
potrebi, po posebnom ispitnom postupku, tako da će im se rješenjem o
kategorizaciji ( uz uvjet da objektu nije bilo promjena glede činjeničnog stanja
temeljem kojeg mu je kategorija – broj zvjezdica utvrđen sukladno ranije važećim
propisima) utvrditi vrsta i pravo zadržavanja kategorije – istog broja
zvjezdica, te odrediti rok u kojem su obvezni ispuniti uvjete za kategoriju
sukladno odredbama ovog Pravilnika.
(3) Postojeći smještajni objekti koji u
postupku usklađivanja s odredbama ovog Pravilnika zahtijevaju promjenu vrste i
kategorije – broja zvjezdica ili samo promjenu kategorije – broja zvjezdica koje
imaju na dan stupanja na snagu ovog Pravilnika, razvrstat će se i kategorizirati
po posebnom ispitnom postupku u skladu sa zakonom i ovim
Pravilnikom.
(4) Postojeći smještajni
objekti koji u postupku usklađivanja s odredbama ovog Pravilnika ne zahtijevaju
promjenu vrste i kategorije – broja zvjezdica koje imaju na dan stupanja na
snagu ovog Pravilnika, a do sada su bili kategorizirani u kategoriju koja nije
propisana ovim Pravilnikom (kategorija im se označava s jednom zvjezdicom),
kategorizirat će se po skraćenom postupku temeljem činjenica poznatih nadležnom
tijelu i utvrđivanjem stanja stvari na podlozi službenih podataka kojima
nadležno tijelo raspolaže, na način da će im se rješenjem o kategorizaciji ( uz
uvjet da objektu nije bilo promjena glede činjeničnog stanja temeljem kojeg mu
je kategorija – broj zvjezdica utvrđen sukladno ranije važećim propisima)
utvrditi pravo zadržavanja vrste i kategorije – broja zvjezdica utvrđenog
sukladno ranije važećim propisima, te utvrditi obveza da se kategorija objekta u
roku od tri godine mora utvrditi temeljem elemenata propisanih ovim
Pravilnikom.
(5) Postojeći smještajni
objekti koji u postupku usklađivanja s odredbama ovog Pravilnika dokažu da su u
njima bili smješteni prognanici i/ili izbjeglice koji su iseljeni najkasnije u
roku od godine dana od dana stupanja na snagu ovog Pravilnika razvrstat će se
sukladno zahtjevu u odgovarajuću vrstu po skraćenom postupku temeljem činjenica
poznatih nadležnom tijelu i utvrđivanjem stanja stvari na podlozi službenih
podataka kojima nadležno tijelo raspolaže. Razvrstavanje će se provesti na način
da će im se rješenjem utvrditi pravo zadržavanja vrste utvrđene u skladu s
ranije važećim propisima i utvrditi obveza da se kategorija objekta u roku od
dvije godine, po iseljenju prognanika i /ili izbjeglica mora utvrditi temeljem
elemenata propisanih ovim Pravilnikom.
Članak
63.
(1) Iznimno od odredbi članka
62. stavka 2. ovog Pravilnika, postojeći smještajni objekti koji u roku iz
odredbi toga članka i stavka ne mogu ispuniti uvjete propisane ovim Pravilnikom
za kategoriju – broj zvjezdica koji imaju na dan stupanja na snagu ovog
Pravilnika, ako žele zadržati kategoriju – broj zvjezdica, moraju u istom tom
roku ispuniti propisane uvjete putem kompenzacije kritičnih elemenata propisanih
ovim Pravilnikom.
(2) Kompenzacija kritičnih
elemenata iz stavka 1. ovog članka (način primjene, elementi i rokovi za
ispunjenje) propisana je ovim Pravilnikom u Prilogu XIII. »Kompenzacija
kritičnih elemenata i rokovi za ispunjenje za objekte iz skupine hoteli –
postojeći objekti«, koji čini njegov sastavni dio.
Članak
64.
(1) O proteku rokova iz
članka 62. stavka 2., 4. i 5. i članka 63. stavka 1., ovog Pravilnika po
službenoj dužnosti vodi računa Ministarstvo turizma.
(2) Postojeći smještajni
objekti koji se na način propisan ovim Pravilnikom ne usklade s odredbama ovog
Pravilnika, protekom roka utvrđenog rješenjem o kategorizaciji objekta ne mogu
poslovati u utvrđenoj vrsti i kategoriji objekta, te podliježu postupku sukladno
zakonu.
V. PRIVREMENO OBAVLJANJE
UGOSTITELJSKE DJELATNOSTI U SMJEŠTAJNOM OBJEKTU, PROMJENA VRSTE
I/ILI
KATEGORIJE
1. Privremeno obavljanje
djelatnosti u smještajnom objektu
Članak
65.
(1) Privremeno obavljanje
ugostiteljske djelatnosti bez utvrđene kategorije dozvoljeno je za vrstu
Hotel u slučaju kada hotel prvi put započinje s radom nakon izgradnje i/ili
rekonstrukcije.
(2) Za hotel iz stavka 1.
ovog članka, ugostitelj može zatražiti od Ministarstva turizma odobrenje da
započne s poslovanjem i prije nego što od Ministarstva pribavi rješenje o
kategoriji hotela.
(3) Privremeno obavljanje
djelatnosti u hotelu odobrit će se ako hotel ispuni uvjete propisane ovim
Pravilnikom za vrstu Hotel, a koji uvjeti su ujedno i uvjeti za najnižu
kategoriju hotela (dvije zvjezdice).
(4) Hotelu koji ispuni uvjete
iz stavka 3. ovog članka, privremeno obavljanje djelatnosti odobrit će se kako
slijedi:
1. hotelu za koji se
zahtijeva tri zvjezdice – na rok do mjesec dana;
2. hotelu za koji se
zahtijeva četiri zvjezdice – na rok do dva mjeseca;
3. hotelu za koji se
zahtijeva pet zvjezdica – na rok do tri mjeseca;
(5) Ugostitelj koji se odluči
za privremeno obavljanje djelatnosti u hotelu zahtjev za odobrenje privremenog
obavljanja djelatnosti u hotelu podnosi istodobno kada podnosi i zahtjev za
kategorizaciju hotela.
2. Promjena vrste i/ili
kategorije smještajnog objekta
Članak
66.
(1) Ako tijekom poslovanja
objekt prestane ispunjavati propisane uvjete kategorije koju ima ili ako nastanu
promjene glede kapaciteta i strukture smještajnih jedinica ugostiteljskog
objekta, ugostitelj je obvezan podnijeti zahtjev za novo razvrstavanje i/ili
novu kategorizaciju smještajnog objekta, bez odlaganja,
(2) Ako se u kategoriziranom
smještajnom objektu činjenično stanje promijeni tako da objekt naknadno
ispuni uvjete za drugu vrstu i /ili višu kategoriju, ugostitelj, neovisno o bilo
kakvom roku, može podnijeti zahtjev za novo razvrstavanje u drugu vrstu i/ili
kategorizaciju smještajnog objekta u višu kategoriju.
(3) Utvrđena kategorija
smještajnog objekta, ako se ispune zakonom propisani uvjeti, može se promijeniti
i u postupku ponovne kategorizacije, koji, po službenoj dužnosti, svake dvije
godine provodi Ministarstvo turizma.
VI. POSEBNI
STANDARDI
Članak
67.
(1) Kategoriziranim
smještajnim objektima koji imaju dodatne sadržaje, opremu i uređaje, te pružaju
dodatne usluge prilagođene posebnim zahtjevima potrošača mogu se, na
zahtjev ugostitelja, utvrditi posebni standardi.
(2) Vrste posebnih standarda
su:
1. BUSINESS
(Poslovni)
2. MEETINGS (Za
sastanke)
3. KONGRESS
(Kongresni)
4. CLUB
(Klub)
5. CASINO
(Kasino)
6. HOLIDAY RESORT
(Odmorišni)
7. COASTLINE HOLIDAY RESORT
(Priobalni odmorišni)
8. FAMILY
(Obiteljski)
9. SMALL & FRIENDLY (Mali
i prijateljski)
10. SENIOR CITIZENS (Za
starije osobe)
11. HEALTH & FITNESS
(Zdravlje i fitness)
12. SPA
(Toplice)
13. HERITAGE
(Baština)
14. DIVING CLUB (Ronilački
klub)
15. MOTEL
(Motel)
16. SKI
(Ski).
(3) Svaki posebni standard iz
stavka 2. ovog članka određen je odgovarajućim elementima propisanim ovim
Pravilnikom u Prilogu XIV. »Elementi za posebne standarde za vrstu Hotel«, koji
čini njegov sastavni dio.
(4) Svaki posebni standard iz
stavka 2. ovog članka označava se odgovarajućom standardiziranom pločom koja
sadrži naziv posebnog standarda na engleskom jeziku i odgovarajuću grafiku.
Standardizirana ploča utvrđena je ovim Pravilnikom u Prilogu XV. »Grafička
rješenja oznaka za posebne standarde za vrstu Hotel«, koji čini njegov sastavni
dio.
(5) Odabir proizvođača
standardiziranih ploča iz stavka 2. ovog članka u nadležnosti je Ministarstva
turizma.
(6) Standardiziranu ploču iz
stavka 2. ovog članka ugostitelj naručuje direktno od proizvođača, te snosi
troškove izrade i dostave standardizirane ploče.
Članak
68.
(1) Posebni standardi, na
zahtjev ugostitelja, mogu se utvrditi za vrstu Hotel.
(2) Jednom hotelu dozvoljeno
je utvrditi najviše četiri vrste posebnih standarda.
(3) Hotel mora ispunjavati
uvjete propisane ovim Pravilnikom za svaku vrstu posebnog standarda koja mu se
utvrđuje, osim u obveznim elementima koji su istovjetni za više posebnih
standarda.
(4) Utvrđeni posebni standard
hotela, ako se ispune zakonom propisani uvjeti, može se promijeniti na zahtjev
ugostitelja i u postupku ponovnog utvrđivanja, koji, po službenoj dužnosti,
svake dvije godine, nakon prvobitnog utvrđivanja, provodi Ministarstvo
turizma.
VII. POSEBNA
KVALITETA
Članak
69.
(1) Posebna kvaliteta, na
zahtjev ugostitelja, može se utvrditi u vrsti Hotel.
(2) Posebna kvaliteta
utvrđuje se hotelu koji pruža više sadržaja, uređaja, opreme i usluga, od
propisanih za određenu kategoriju, te koji se posebno ističe razinom usluga i
kvalitetom usluživanja.
(3) Posebna kvaliteta
utvrđuje se slobodnom ocjenom nadležnog upravnog tijela putem posebnog
povjerenstva. Postupak utvrđivanja posebne kvalitete provodi se bez najave
očevida u hotelu.
(4) Članove posebnog
povjerenstva iz stavka 3. ovog članka imenuje ministar turizma iz redova
uglednih ugostiteljskih, turističkih i drugih s turizmom komplementarnih
struka.
(5) Utvrđena posebna
kvaliteta hotela, ako se ispune zakonom propisani uvjeti, može se promijeniti u
postupku ponovnog utvrđivanja, koji po službenoj dužnosti, svake dvije godine,
nakon prvobitnog utvrđivanja, provodi Ministarstvo
turizma.
(6) Za hotel koji ne dobije
oznaku posebne kvalitete novi zahtjev se može podnijeti protekom roka od godinu
dana od pravomoćnosti i konačnosti rješenja kojim je zahtjev ugostitelja
odbijen.
(7) Posebna kvaliteta hotela
označava se oznakom »Q«. Ta oznaka dodaje se na standardiziranu ploču kojom se
označava kategorija hotela.
(8) Odabir proizvođača oznaka
za posebnu kvalitetu iz stavka 7. ovog članka u nadležnosti je Ministarstva
turizma.
(9) Oznake za posebnu
kvalitetu iz stavka 7. ovog članka ugostitelj naručuje direktno od proizvođača,
te snosi troškove izrade i dostave te oznake.
VIII. NAČIN RAZVRSTAVANJA, KATEGORIZACIJE
I UTVRĐIVANJA POSEBNIH STANDARDA – OPĆENITO
Članak
70.
(1) Zahtjev za razvrstavanje
i kategorizaciju smještajnog objekta iz skupine hoteli, temeljem zakona,
ugostitelj podnosi Ministarstvu turizma.
(2) U zahtjevu iz stavka 1.
ovog članka ugostitelj navodi podatke o: zahtjevanoj vrsti i kategoriji
smještajnog objekta, tvrtki ugostitelja, smještajnom objektu (broj, vrsta i
moduli smještajnih jedinica, ugostiteljski sadržaji, voditelju poslovanja i
dr.), što potkrepljuje odgovarajućim dokumentima u skladu sa zakonom i ovim
Pravilnikom, te na zahtjev voditelja postupka daje i druge potrebite podatke
odnosno stavlja odgovarajuće dokumente na uvid.
(3) Ponovna kategorizacija
smještajnog objekta provodi se sukladno zakonu po službenoj dužnosti
Ministarstva turizma svake dvije godine, odnosno po proteku dvogodišnjeg
razdoblja nakon prvobitne kategorizacije smještajnog
objekta.
Članak
71.
(1) Zahtjev za utvrđivanje
posebnih standarda i posebne kvalitete smještajnog objekta iz skupine hoteli
ugostitelj podnosi Ministarstvu turizma po pribavljenom rješenju za kategoriju
smještajnog objekta, po vlastitom opredjeljenju i poslovnom
interesu.
(2) Iznimno od odredbe stavka
1. ovog članka, ugostitelj može podnijeti zahtjev za utvrđivanje posebnih
standarda i istovremeno sa zahtjevom za kategorizaciju smještajnog objekta. U
tom slučaju, radi ekonomičnosti, postupak će se provesti istodobno s postupkom
za kategorizaciju, ali će se rješenje izdati nakon donošenja rješenja o
kategorizaciji smještajnog objekta, po njegovoj konačnosti i
pravomoćnosti.
(3) U zahtjevu iz stavka 1.
ovog članka ugostitelj navodi podatke o: vrsti posebnog standarda, tvrtki
ugostitelja, o smještajnom objektu (podatke o elementima koje posjeduje objekt
glede posebnog standarda koji se zahtijeva), što potkrepljuje odgovarajućim
dokumentima u skladu sa zakonom i ovim Pravilnikom, te na zahtjev voditelja
postupka daje i druge potrebite podatke odnosno stavlja odgovarajuće dokumente
na uvid.
Članak 72
.
(1) Postupak kojim se
smještajni objekti iz skupine hoteli razvrstavaju u odgovarajuću vrstu i
kategoriziraju u odgovarajuću kategoriju provodi Ministarstvo turizma putem
povjerenstava Ministarstva koje imenuje ministar turizma.
(2) Povjerenstva iz stavka 1.
ovoga članka sačinjavaju stručni djelatnici Ministarstva turizma, Ureda državne
uprave u županijama i nadležnog tijela Grada Zagreba, te po ocijenjenoj potrebi
ministra turizma i druge stručne osobe iz područja ugostiteljstva i turizma i iz
drugih područja.
(3) Pojedino povjerenstvo iz
stavka 1. ovog članka sačinjavaju tri člana. Povjerenstvo ministar turizma
imenuje posebnim rješenjem za svaki ili više postupaka. Povjerenstvo ima
predsjednika koji je rješenjem ovlašten za vođenje postupka do donošenja
rješenja.
Članak
73.
Postupak utvrđivanja posebnih standarda,
provodi Ministarstvo turizma putem povjerenstva iz članka 72. ovog Pravilnika, a
po ocijenjenoj potrebi, ministar turizma može za taj postupak imenovati i druga
odgovarajuća radna tijela.
Članak
74.
(1) Ugostitelj snosi troškove
postupka razvrstavanja i kategorizacije smještajnog objekta, te troškove
utvrđivanja posebnog standarda i posebne kvalitete, u skladu sa zakonom.
Troškove postupka čine: dnevnice, troškovi prijevoza i smještaja članova
povjerenstva, te naknada za rad pojedinog člana, kada se postupak provodi u
suradnji sa stručnjacima za odgovarajuće područje odnosno
struku.
(2) U postupcima koje će po
službenoj dužnosti provoditi Ministarstvo turizma ugostitelj snosi troškove
postupka samo u slučaju: promjene kategorije objekta na nižu od ranije utvrđene,
te negativnog rješenja: za kategoriju, posebni standard i posebnu
kvalitetu.
(3) Ugostitelj snosi i
troškove izrade i nabave propisanih oznaka za posebne standarde i posebnu
kvalitetu.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE
ODREDBE
Članak
75.
Ugostitelji koji obavljaju
ugostiteljsku djelatnost u objektima iz skupine hoteli, vrste: Hotel, Hotelsko
naselje, Hotelsko-apartmansko naselje, Aparthotel, Apartmansko naselje,
Apartmani, Motel i Pansion, dužni su u roku od petnaest dana od dana stupanja na
snagu ovog Pravilnika podnijeti Ministarstvu turizma zahtjev za utvrđivanje
uvjeta za vrstu i kategoriju objekta u skladu s ovim Pravilnikom.
Članak
76.
Na ugostiteljske objekte vrste: Hotelsko
naselje, Hotelsko-apartmansko naselje i Apartmansko naselje, primjenjivat će se
odredbe ovoga Pravilnika kojima je propisan smještajni objekt vrste Turističko
naselje.
Članak
77.
Na ugostiteljski objekt vrste
Apartmani primjenjivat će se odredbe ovoga Pravilnika kojima je propisan
smještajni objekt vrste Turistički apartmani.
Članak
78.
Na ugostiteljski objekt vrste Motel
primjenjivat će se odredbe ovoga Pravilnika kojima je propisan smještajni objekt
vrste Hotel.
Članak
79.
Danom stupanja na snagu ovoga
Pravilnika prestaju važiti odredbe Pravilnika o razvrstavanju, minimalnim
uvjetima i kategorizaciji ugostiteljskih objekata (»Narodne novine«, broj:
57/95., 110/96., 24/97., 61/98., 137/98., 19/99., 39/99., 52/99., 43/00.,
52/00., 57/00., 63/00., 18/01 i 33/01) kojima su propisane vrste ugostiteljskih
objekata iz skupine hoteli, minimalni uvjeti za te vrste objekata, kategorije,
elementi i mjerila za kategorije i način kategorizacije objekata iz skupine
hoteli, te odredbe Priloga Pravilnika:
– Prilog I. »Elementi i
mjerila za kategorizaciju Hotela i Motela«;
– Prilog II. »Elementi i
mjerila za kategorizaciju Aparthotela«;
– Prilog III. »Elementi i
mjerila za kategorizaciju Hotelskog naselja, Hotelsko-apartmanskog naselja i
Apartmanskog naselja«;
– Prilog IV. »Elementi i
mjerila za kategorizaciju Pansiona«, i
– u Prilogu IX. »Grafička
rješenja standardiziranih ploča«, grafička rješenja za standardizirane ploče za
objekte iz skupine hoteli, vrste: Hotel i pripadajuća depandansa, Hotelsko
naselje, Hotelsko-apartmansko naselje, Apartmansko naselje, Aparthotel,
Apartmani, Motel i Pansion.
Članak
80.
Dok se ne usuglase s
odredbama ovoga Pravilnika na postojeće vrste ugostiteljskih objekata iz skupine
hoteli primjenjivat će se odgovarajuće odredbe Pravilnika o razvrstavanju,
minimalnim uvjetima i kategorizaciji ugostiteljskih objekata (»Narodne novine«,
broj: 57/95., 110/96., 24/97., 61/98., 137/98., 19/99., 39/99., 52/99., 43/00.,
52/00., 57/00., 63/00., 18/01 i 33/01).
Članak
81.
(1) Zahtjevi ugostitelja za
utvrđivanje minimalnih uvjeta i uvjeta za kategoriju, te upis u upisnik
ugostiteljskih objekata, koji su u postupku upravnog rješavanja na dan stupanja
na snagu ovog Pravilnika, riješit će se u skladu s ovim Pravilnikom, ili, na
izričit zahtjev ugostitelja, u skladu s propisom koji je bio na snazi u vrijeme
podnošenja zahtjeva.
(2) U slučaju kada se
ugostitelj odluči da se zahtjev iz stavka 1. ovog članka riješi u skladu s
propisom koji je bio na snazi u vrijeme podnošenja zahtjeva, dužan je po
primitku rješenja o razvrstavanju i kategorizaciji objekta, bez odlaganja
podnijeti zahtjev za kategorizaciju objekta u skladu s ovim
Pravilnikom.
Članak
82.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu
osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
011-01/02-01/46
Urbroj: 529-04-02-1
Zagreb, 18. travnja
2002.
Ministrica turizma
Pave Župan Rusković, v. r.
PRILOG I. - ELEMENTI ZA KATEGORIZACIJU HOTELA - POSTOJEĆI OBJEKTI
PRILOG II. - ELEMENTI ZA KATEGORIZACIJU HOTELA - NOVI OBJEKTI
PRILOG III. - ELEMENTI ZA KATEGORIZACIJU APARTHOTELA - POSTOJEĆI OBJEKTI
PRILOG IV. - ELEMENTI ZA KATEGORIZACIJU APARTHOTELA - NOVI OBJEKTI
PRILOG V. - ELEMENTI ZA KATEGORIZACIJU TURISTIČKOG NASELJA - POSTOJEĆI OBJEKTI
PRILOG VI. - ELEMENTI ZA KATEGORIZACIJU TURISTIČKOG NASELJA - NOVI OBJEKTI
PRILOG VII. - ELEMENTI ZA KATEGORIZACIJU TURISTIČKIH APARTMANA - POSTOJEĆI OBJEKTI
PRILOG VIII. - ELEMENTI ZA KATEGORIZACIJU TURISTIČKIH APARTMANA - NOVI OBJEKTI
PRILOG IX. - ELEMENTI ZA KATEGORIZACIJU PANSIONA - POSTOJEĆI OBJEKTI
PRILOG X. - ELEMENTI ZA KATEGORIZACIJU PANSIONA - NOVI OBJEKTI
PRILOG XI. - ELEMENTI ZA KATEGORIZACIJU GUEST HOUSE - POSTOJEĆI OBJEKTI
PRILOG XII
GRAFIČKA RJEŠENJA STANDARDIZIRANIH PLOČA ZA OZNAČAVANJE VRSTE I
KATEGORIJE SMJEŠTAJNIH OBJEKATA IZ SKUPINE HOTELI
Grafička rješenja
standardiziranih ploča za označavanje vrste i kategorije smještajnih objekata iz
skupine hoteli jedinstveno su dizajnirana. Na metalnoj ploči (podlozi)
srebrno-metalne boje ispisan je naziv i vrsta smještajnog objekta u tamnoplavoj
boji, dok su oznake za kategoriju – zvjezdice odnosno standard i komfor, u
svijetloplavoj boji.
U donjem desnom
dijelu standardizirane ploče ispisan je tekst: REPUBLIKA HRVATSKA, MINISTARSTVO
TURIZMA, u svijetloplavoj boji.
Dimenzije
standardizirane ploče su: 30 x 30 cm (kvadrat s polukružnim
kutevima)
Na standardiziranu ploču u lijevom donjem
kutu, po utvrđenoj posebnoj kvaliteti dodaje se oznaka Q, u svijetloplavoj
boji.
PRILOG XIII – KOMPENZACIJA KRITIČNIH ELEMENATA I ROKOVI ZA ISPUNJENJE ZA OBJEKTE IZ SKUPINE HOTELI – POSTOJEĆI OBJEKTI
kompenzacija se
vrši primjenom elemenata za višu kategoriju
Nedostatni obvezni
elementi |
Obvezni
elementi |
Dozvoljeno odstupanje
|
Elementi za trajnu
kompenzaciju (obveza je ispuniti sve elemente u cijelosti
) |
Nedovoljna površina
modula u odnosu na minimalne propisane uvjete ( uključujući i dozvoljena
odstupanja) |
ZA KATEGORIJU
** ________________________ SOBA
m2 - jednokrevetna
11 - dvokrevetna
15 HOTELSKI APARTMAN
m2
26 STUDIO APARTMAN
m2 - dvije osobe
19 - tri osobe
24 - četiri osobe
29 APARTMAN
m2 - jedna prostorija za
spavanje
26 - dvije prostorije za
spavanje
36 - tri prostorije za
spavanje
48 _________________________ ZA KATEGORIJU
***
SOBA
m2 - jednokrevetna
12 - dvokrevetna
17,5 HOTELSKI APARTMAN m2
29 STUDIO APARTMAN
m2 - dvije osobe
22 - tri osobe
27 - četiri osobe
32 APARTMAN
m2 - jedna prostorija za
spavanje
31 - dvije prostorije za
spavanje
45 - tri prostorije za
spavanje
55 _________________________ ZA KATEGORIJU
**** _________________________ SOBA
m2 - jednokrevetna
16,5 - dvokrevetna
21,5 HOTELSKI APARTMAN
m2
32 STUDIO APARTMAN
m2 - dvije osobe
25 - tri osobe
30 - četiri osobe
35 APARTMAN
m2 - jedna prostorija za
spavanje
39 - dvije prostorije za
spavanje
54 - tri prostorije za
spavanje
69 _________________________ ZA KATEGORIJU
***** _________________________ SOBA
m2 - jednokrevetna
18 - dvokrevetna
24 HOTELSKI APARTMAN
m2
35 STUDIO APARTMAN
m2 - dvije osobe
30 - tri osobe
35 - četiri osobe
40 APARTMAN
m2 - jedna prostorija za
spavanje
48 - dvije prostorije za
spavanje
68 - tri prostorije za
spavanje
88 |
SOBA i HOTELSKI APARTMAN mogu odstupati od
propisanih površina modula 1m2
mogu odstupati od propisanih površina modula 2m2
SOBA i HOTELSKI
APARTMAN u objektima koji
posluju ljeti (01.05.-30.10.) u površinu modula može se uračunati površina
balkona, lođe ili terase
2m2 (u tom slučaju se ne
uračunava i dozvoljeno odstupanje do 1m2 ) STUDIO APARTMAN
u objektima koji
posluju ljeti (01.05.-30.10.) u površinu modula može se uračunati površina
balkona, lođe ili terase 3m2 (u tom slučaju se ne
uračunava i dozvoljeno odstupanje do 2m2 ) APARTMAN u objektima koji
posluju ljeti (01.05.-30.10.) u površinu modula s jednom prostorijom za
spavanje može se uračunati površina balkona, lođe ili terase
4m2 za svaku dodatnu
prostoriju za spavanje još
2m2 (u tom slučaju se ne
uračunava i dozvoljeno odstupanje do 2m2 ) |
ZA KATEGORIJU
** _________________________ - ogledalo za cijelu
figuru - TV u
boji - telefon s direktnim
izlazom u javnu telefonsku mrežu - držač za
ručnike - šampon za kosu ili
pjena za kupanje
ZA KATEGORIJU
*** _________________________ - hlađenje s
individualnom regulacijom u smještajnoj jedinici - ogledalo za cijelu
figuru - pribor za
pisanje - TV u smještajnoj
jedinici s programom na 3 strana jezika i daljinskim
upravljačem - sušilo za
kosu - šampon za kosu ili
pjena za kupanje _________________________ ZA KATEGORIJU
**** _________________________ - više od jedne
slobodne utičnice u smještajnoj jedinici - preša za hlače na
zahtjev - papirnate
maramice - stolica u
kupaonici - ogledalo s povećalom
u kupaonici - tuš kabine ili kade
zatvorene PVC-om ili splinterproof staklom - pokretna (odvojiva)
glava tuša na fleksibilnom crijevu - TV u boji s
programom na najmanje 4 strana jezika i daljinskim upravljačem u
smještajnoj jedinici - pribor za čišćenje i
žlica za cipele _________________________ ZA KATEGORIJU
***** _________________________ nema kompenzacije za
nedostatne površine smještajnih
jedinica |
nedostatak
kade |
ZA KATEGORIJU
**** - kada dužine
1,6m _________________________ ZA KATEGORIJU
***** _________________________ - kada dužine
1,6m |
|
ZA
KATEGORIJU**** _________________________ - tuš s pokretnom
(odvojivom glavom) na fleksibilnom crijevu - hidromasažna glava tuša (mogućnostregulacije mlaza) - držač glave tuša za
prilagođavanje visine - jednoručna
mješalica - tuš kabina od
splinterproof stakla _________________________ _________________________ nema
kompenzacije |
nedostatak dizala za
goste |
ZA KATEGORIJU
*** _________________________ - obavezno s tri
kata - nije obavezno za
objekte s manje od 30 smještajnih jedinica _________________________ _________________________ - obavezno s dva
kata _________________________ ZA KATEGORIJU
***** _________________________ - obvezno s dva
kata |
|
ZA
KATEGORIJU*** _________________________ -organizirani prijenos
prtljage -objava u svim
promotivnim materijalima da nema dizala; ali je osiguran organizirani
prijenos prtljage _________________________ _________________________ -organizirani prijenos
prtljage -objava u svim
promotivnim materijalima da nema dizala; ali je osiguran organizirani
prijenos prtljage _________________________ _________________________ nema
kompenzacije |
nedostatna širina
stubišta i hodnika |
|
|
Priznaje se zatečeno
stanje bez prilagođavanja. |
Red.br.
|
Elementi za
kompenzaciju |
Rok godina |
1. |
Klima u smještajnim
jedinicama |
3 |
2. |
Tuš kabina od
splinterproof stakla |
3 |
3 |
Televizor, telefon,
preše za hlače, ogledala |
2 |
4. |
Svi ostali
elementi |
1 |
Istovjetni obvezni elementi koji su ispunjeni pri kategorizaciji hotela smatraju se ispunjenima i po obvezi posebnog standarda.
PRILOG
XV GRAFIČKA RJEŠENJA STANDARDIZIRANIH
PLOČA ZA POSEBNE STANDARDE ZA VRSTU HOTEL
Grafička rješenja
standardiziranih ploča za označavanje posebnih standarda za vrstu hotel
jedinstveno su dizajnirana. Na metalnoj ploči (podlozi) srebrno-metalne boje
ispisan je naziv posebnog standarda na engleskom jeziku, u tamnoplavoj boji i
ilustracija posebnosti usluge, u pastelnim bojama.
Dimenzije
standardizirane ploče su: 20 x 20 cm (kvadrat s polukružnim
kutevima).