325
Na temelju odredbi
članka 4. stavka 4., članka 13. stavka 3. i 4., članka 15. stavka 2. i 3.,
članka 16. stavka 2. i članka 35. stavka 2. Zakona o ugostiteljskoj
djelatnosti (»Narodne novine«, broj 46/97 – pročišćeni tekst, 68/98 i 45/99),
ministrica turizma, donosi
Članak 1.
U Pravilniku o
razvrstavanju, minimalnim uvjetima i kategorizaciji
ugostiteljskih objekata (»Narodne novine« broj 57/95, 110/96, 24/97, 61/98,
137/98, 19/99, 39/99, 52/99, 43/00, 52/00, 57/00 i 63/00) u članku 5. iza riječi
i zareza: »hotel«, dodaje se riječ: »villa« i zarez iza te riječi.
Članak 2.
Iza članka 8. dodaje se
članak 8a. koji glasi:
»Članak 8a.
(1) Villa je
ugostiteljski objekt u kojem se gostu pružaju usluge smještaja i prehrane,
a mogu se pružati i druge usluge uobičajene u ugostiteljstvu.
(2) Villa ima: prijemni hol s
recepcijom, smještajne jedinice, blagovaonicu, kuhinju, zajedničke
prostorije za osobnu higijenu gostiju uz ugostiteljske sadržaje i vrtno
okruženje. Smještajne jedinice u villi su sobe i hotelski apartmani.
(3) Villa iz stavka 1. ovog
članka je zasebni građevinski objekt s vlastitim vrtnim okolišem,
registriran kao povijesno-kulturni objekt odnosno objekt od posebne
ambijentalne vrijednosti u zaštićenoj spomeničkoj cjelini, koji čini samostalnu
funkcionalnu cjelinu. Status zaštićenog objekta dokazuje se odgovarajućim
dokumentima pribavljenim u skladu s propisima o zaštiti spomenika kulture.
(4) Iznimno od odredbe članka
6. stavka 4. ovog Pravilnika, hotelski apartman iz stavka 2. ovog članka čine
funkcionalno povezane prostorije: za spavanje, za osobnu higijenu gosta i
za dnevni boravak.
(5) U površinu sobe u villi
uračunava se površina predprostora, a može se uračunati i površina lođe, terase,
verande, pergole ili balkona. Iznimno, u hotelskom apartmanu površina lođe,
terase, verande, pergole ili balkona može se uračunati u površinu sobe ili
dnevnog boravka ovisno od kuda se izlazi na taj prostor.
(6) Na površine soba i
kupaonica u villi može se primijeniti »Načelo prosječnih površina« kako je
propisano u Prilogu XI. ovog Pravilnika. Iznimno, to Načelo ne može se
primijeniti u slučaju kada je u površinu sobe odnosno sobe ili dnevnog boravka u
hotelskom apartmanu uračunata površina lođe, terase, verande, pergole ili
balkona.
(7) Na villu se ne
primjenjuju se odredbe članka 61. stavka 4. ovog Pravilnika o minimalnim
(prosječnim) unutarnjim visinama prostorija s koso izvedenim stropom ili
stropom različitih razina. U prostorijama s koso izvedenim stropom ili stropom
različitih razina, u villi se prihvaćaju
dostatnim zatečene unutarnje visine prostorija zadane građevinskim
svojstvima građevine«.
Članak 3.
U članku 31. dodaje se stavak
3. koji glasi:
»(3) Pizzeria može pizze, te
druga jela od tjestenine iz svog asortimana dostavljati vlastitim dostavnim
vozilima, koja moraju udovoljavati propisanim sanitarnim i drugim
uvjetima.«
Članak 4.
U članku 50. dodaje se novi
stavak 3. koji glasi:
»(3) Iznimno od stavka 1.
ovog članka, ugostiteljski objekti iz skupina: »Restorani«, »Barovi« i
»Kantine i pripremnice obroka (catering)«, mogu odgovarajuće odstupiti od
minimalnih uvjeta, osim u pogledu visine propisane ovim Pravilnikom, ako su
smješteni u zgradi koja je registrirana kao povijesno-kulturni objekt ili u
objektu od posebne ambijentalne vrijednosti odnosno u zaštićenoj spomeničkoj
cjelini, uz prethodno pribavljene dozvole sukladno propisima o zaštiti
spomenika kulture.«
Dosadašnji stavak 3.
postaje stavak 4., mijenja se i glasi:
»(4) Iznimno od odredbi
stavka 1. i 2. ovog članka, ugostiteljski objekt za smještaj, koji je
smješten u zgradi koja je registrirana kao povijesno-kulturni objekt ili u
objektu od posebne ambijentalne vrijednosti odnosno u zaštićenoj spomeničkoj
cjelini, temeljem pribavljenog odobrenja ministra turizma, a uz
prethodno pribavljene dozvole sukladno propisima o zaštiti spomenika
kulture, može odgovarajuće odstupiti od minimalnih uvjeta odnosno minimalnih
uvjeta i uvjeta za kategoriju.«
Članak 5.
U članku 98. stavku 1., iza
riječi i zareza: »hotel«, dodaje se riječ: »villa« i zarez iza te riječi.
Članak 6.
U članku 100. stavku 2:
Alineja deveta mijenja
se i glasi:
»– Prilog IX. – grafička
rješenja standardiziranih ploča za ugostiteljske objekte«,
Iza alineje devete dodaju se
alineje deseta i jedanaesta koje glase:
»– Prilog X. – grafička
rješenja standardiziranih ploča za objekte u domaćinstvu građana,
– Prilog XI. – elementi i
mjerila za kategorizaciju ville.«
Članak 7.
U članku 101. iza točke 1.
dodaje se točka 1a. koja glasi:
»1a. Villa:
– prva
kategorija.......... pet zvjezdica,
– druga
kategorija........ četiri zvjezdice.«
Točka 10.
mijenja se i glasi:
»10. Iznimno od
odredbi točke 9. ovog članka, u vrsti: »apartman« apartman tip: Studio:
– treća
kategorija......... tri zvjezdice,
– četvrta
kategorija...... dvije zvjezdice,
– peta
kategorija.......... jedna zvjezdica.«
Članak 8.
U članku 104. stavku 3. iza
alineje prve dodaje se nova alineja druga koja glasi: »–Villa s riječju:
»VILLA«,.«
Dosadašnja alineja druga
postaje alineja treća i tako redom.
Članak 9.
Članak 109a. mijenja se
i glasi:
»(1) Ugostitelji su
dužni do 30. listopada 2001. godine nabaviti i istaknuti ploču iz odredbi članka
104. stavka 3. i 4. ovog Pravilnika. Ugostitelji koji su do stupanja
na snagu ovog Pravilnika pribavili standardiziranu ploču nisu dužni
pribaviti novu standardiziranu ploču.
(2) Građani koji pružaju
ugostiteljske usluge u domaćinstvu dužni su do 30. listopada 2001. godine
nabaviti i istaknuti ploču iz odredbi članka 104a. stavka 2. i 3. ovog
Pravilnika. Građani koji su do stupanja na snagu ovog Pravilnika pribavili
standardiziranu ploču nisu dužni pribaviti novu standardiziranu
ploču.
(3) Građanima koji su do
stupanja na snagu ovog Pravilnika pribavili standardizirane ploče za
objekte u domaćinstvu na kojima je kategorija objekta označena zvjezdicama,
Ministarstvo turizma će o svom trošku pribaviti nove ploče koje su u skladu s
odredbama Pravilnika.
(4) Građani iz odredbi stavka
3. ovog članka dužni su stare ploče zamijeniti novima u roku od mjesec dana po
primitku istih odnosno najkasnije do 1. lipnja 2001.
godine.«
Članak
10.
U Prilogu I. »Elementi i
mjerila za kategorizaciju hotela i motela« u točki I. »Uređenje i
oprema«:
Podtočka 18. »TV prijemnici« mijenja se i glasi:>
"________________________________________________________________________________________________ 18. TV prijemnici _________________________________________________________________________________________________ TV prijemnik u jednoj od zajedničkih prostorija za goste, ako ga nema u svim smještajnim jedinicama - - TV prijemnik i uređaj za prijem satelitskog programa u svim smještajnim jedinicama • • • -" Podtočka 26. "Office na katovima" mijenja se i glasi: "_________________________________________________________________________________________________ 26. Office sobarica __________________________________________________________________________________________________ Office sobarica na svakom katu s mogućnošću odlaganja rublja, pribora i sredstava za čišćenje - - - Iznimno, u postojećim objektima office ne mora biti prostorija, već može biti priručni prostor tipa ormara ili sl. Office sobarica na svakom katu opremljen umivaonikom s mogućnošću odlaganja rublja, pribora i sredstava za čišćenje • • - - Iznimno, u postojećim objektima 50% offica ne mora biti prostorija, već može biti priručni prostor tipa ormara ili sl. ako na katu gdje je office priručni ormar nema više od 15 smještajnih jedinica. Iznimno, ugostiteljski objekti kapaciteta do 25 smještajnih jedinica mogu imati jedan office koji mora biti prostorija, bez obzira na broj katova." Office sobarica na svakom katu opremljen umivaonikom s mogućnošću odlaganja rublja, pribora i sredstava za čišćenje • • • Iznimno, postojeći ugostiteljski objekti kapaciteta do 25 smještajnih jedinica, koji se kategoriziraju u drugu kategoriju (četiri zvjezdice) mogu imati dva offica bez obzira na broj katova." U podtočki 27. "Sadržaji u ugostiteljskom objektu" riječi i oznake: "Zatvoreni bazen ili bazen na otvorenom - ne odnosi se na postojeće ugostiteljske objekte • • • -" zamjenjuju se riječima i oznakama: "Bazen u zatvorenom prostoru ili bazen na otvorenom, • • • • - Iznimno, ova odredba ne primjenjuje se na postojeće ugostiteljske objekte i nove objekte kapaciteta do 50 smještajnih jedinica. Bazen u zatvorenom prostoru ili bazen na otvorenom • • • • - Iznimno, ova odredba ne primjenjuje se na postojeće ugostiteljske objekte." Članak 11. Prilog IX. Pravilnika "Grafička rješenja standardiziranih ploča" mijenja se i glasi: Članak 12. U Prilogu X. Pravilnika iznad riječi "Standardizirana ploča" dodaje se naslov koji glasi: "Grafička rješenja standardiziranih ploča za objekte u domaćinstvu građana". Članak 13. Odredbe Pravilnika dopunjuju se Prilogom XI. "Elementi i mjerila za kategorizaciju ville". Članak 14. Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Narodnim novinama". Klasa: 011-01/00-01/51 Urbroj: 529-01-01/1 Zagreb, 19. veljače 2001. Ministrica Pave Župan Rusković, v. r. ______________________________________________________________________________PRILOG XI. ELEMENTI I MJERILA ZA KATEGORIZACIJU VILLE ______________________________________________________________________________ Kategorija ville II. I. **** ***** ______________________________________________________________________________ I. UREĐENJE I OPREMA ______________________________________________________________________________ 1. Veličina objekta ______________________________________________________________________________ Villa Najmanje 5 smještajnih jedinica Najviše 20 smještajnih jedinica ______________________________________________________________________________ 2. Ulazi ______________________________________________________________________________ Pristup za pješake Zaseban ulaz za goste, a zaseban za osoblje i robu • ______________________________________________________________________________ 3. Prijemni hol s recepcijom ______________________________________________________________________________ Prijemni hol s recepcijom Najmnje jedan prozor, ukupno ostakljene površine najmanje 1/10 površine poda od kojih se najmanje 1/2 može otvarati ili djelotvoran sustav ventilacije Podovi prekriveni tepisonom - ako na podu nije parket s tepihom ili kamen vrhunske kvalitete Pult za službe: recepcije, portirnice, informacija i mjenjačnice ako je ima Prihvaćanje kreditnih kartica od najmanje dvije tvrtke - Prihvaćanje kreditnih kartica od najmanje četiri tvrtke • Osigurati usluge mjenjačnice, rent a car usluge, rezervacije ulaznica za kazališta, športske priredbe i drugo, rezervacije u svezi putovanja, raspolaganje i davanje raznih informacija, usluge PTT-a, kompjuterizacija recepcijskog poslovanja ______________________________________________________________________________ 4. Blagovaonica ______________________________________________________________________________ Blagovaonica koje površina mora biti prilagođena smještajnom kapacitetu ville - jedan stol za svaku smještajnu jedinicu Iznimno, ako ne postoji druga prostorija za boravak gostiju, blagovaonica mora biti na raspolaganju gostima između obroka i prilagođena zadržavanju gostiju Podovi blagovaonice prekriveni tepisonom - ako na podu nije parket s tepihom ili kamen vrhunske kvalitete ______________________________________________________________________________ 5. Kuhinja - oprema i uređenje ______________________________________________________________________________ Kapacitetom mora odgovarati potrebama blagovaonice Na prozorima mora imati zaštitne mrežice Uređaj za odvod dima, pare i mirisa Stroj za pranje bijelog posuđa Sve elemente uređenja i opreme propisane u općem dijelu Pravilnika ______________________________________________________________________________ 6. Zajedničke prostorije za osobnu higijenu gostiju ______________________________________________________________________________ Jedan zahod za žene s predprostorom i jedan zahod za muškarce, s pisoarom i predprostorom Ako se u predprostor zahoda za žene i zahoda za muškarce ulazi kroz zajedničku prostoriju, tada u toj prostoriji može biti jedan umivaonik Zidovi obloženi kvalitetnim zidnim oblogama do visine 1,60 m Podovi popločeni keramičkim ili kamenim pločicama ______________________________________________________________________________ 7. Stubišta i hodnici ______________________________________________________________________________ Glavno stubište koje povezuje sve katove Gazište glavnog stubišta mora biti prekriveno tepisonom ili tepih stazom Hodnici moraju biti prekriveni tepisonom ili tepih stazom Oznake komunikacije ______________________________________________________________________________ 8. Grijanje - odredbe se ne primjenjuju na ville koje posluju ljeti (u ljetnoj sezoni) ______________________________________________________________________________ Grijanje zajedničkih prostorija i svih smještajnih jedinica Centralno ili etažno grijanje svih prostorija s mogućnošću podešavanja u smještajnim jedinicama • ______________________________________________________________________________ 9. Hlađenje zraka ______________________________________________________________________________ U blagovaonici U svim smještajnim jedinicama s mogućnošću podešavanja ______________________________________________________________________________ 0. Prozračivanje zajedničkih prostorija za goste(1) ______________________________________________________________________________ Prozračivanje djelotvornim sustavom ventilacije ______________________________________________________________________________ 11. Električna rasvjeta zajedničkih prostorija ______________________________________________________________________________ Stubišta, hodnici i ostave najmanje 5 W/m2 Zajedničke prostorije 10 W/m2 ______________________________________________________________________________ 12. Telefonski standard ______________________________________________________________________________ U recepcijskom holu gostu osigurati mogućnost uporabe telefona Telefon u svim smještajnim jedinicama s izravnim biranjem internih, međugradskih i međunarodnih veza ______________________________________________________________________________ 13. Uređaji za daljinsko komuniciranje i fotokopiranje ______________________________________________________________________________ Telefaks Internet • ______________________________________________________________________________ 14. Sefovi za čuvanje vrijednosti ______________________________________________________________________________ Zajednički sef za deponiranje vrijedosti za sve smještajne jedinice ______________________________________________________________________________ 15. Parkiralište - ne primjenjuje se na ville gdje to objektivno nije moguće ______________________________________________________________________________ Parkiralište za najmanje 60% soba, 1 vozilo po smještajnoj jedinici - Parkiralište za najmanje 80% soba, 1 vozilo po smještajnoj jedinici • ______________________________________________________________________________ 16. TV prijemnici ______________________________________________________________________________ TV prijemnik i uređaj za prijam satelitskog programa u svim sobama U apartmanima TV prijemnik i uređaj za prijem satelitskog programa u dnevnom boravku • ______________________________________________________________________________ 17. Sobe i kupaonice - površine - U površinu sobe uračunava se površina predprostora, a može se uračunati i površina lođe ili balkona ______________________________________________________________________________ Površina soba u m2: - jednoposteljna soba 10 12 - dvoposteljna soba 15 18 - višeposteljna soba ima površinu dvoposteljne sobe uvećanu po svakoj dodatnoj stalnoj postelji za m2 4,50 5 Površine kupaonica u m2 3,20 3,70 NAČELO "Prosječnih površina": Komisija, koja provodi upravni postupak, u tijeku postupka može predložiti primjenu Načela "prosječnih površina" soba odnosno kupaonica. Iznimno, to načelo ne može se primjenjivati u slučaju kada je u površinu sobe uračunata površina lođe ili balkona Načelo "prosječnih površina" podrazumijeva da smještajne jedinice ville, u prosjeku, moraju ispunjavati uvjete propisane glede površina soba odnosno površina kupaonica. ______________________________________________________________________________ 18. Sobe - ostali elementi ______________________________________________________________________________ Zidovi ukrašeni slikama ili drugim ukrasima Ostakljene površine koje se mogu otvarati (prozori i vrata) moraju iznositi najmanje 1/10 površine poda sobe Mogućnost zamračenja i sprječavanja pogleda iz vana s mogućnošću reguliranja svjetla u sobi Zaseban ulaz u svaku sobu, vrata s mogućnošću zaključavanja U objektima s više od jednog kata sve smještajne jedinice označene brojevima u kojima prva znamenka označava kat, a ostale znamenke brojeve smještajnih jedinica na istom katu Postelja ležajne površine 200x90 cm za jednu osobu, a 200x160 cm za dvije osobe - dupla (francuska) postelja, pristup duploj postelji s obje strane Dječju postelju moguće postaviti na zahtjev gosta Noćni ormarić uz svaku postelju Jedna stolica po postelji Iznimno, u sobama koje imaju balkon ili lođu, ako imaju balkonsku garnituru za sjedenje, dostatna je jedna stolica u sobi Manji tepih uz svaku postelju osim u sobama u kojima je pod prekriven tepisonom ili tepihom Stol za toaletu ili pisaći stol Madrac za svaku postelju Dvije plahte po postelji koje ne sadrže sintetiku Najmanje jedan pokrivač po postelji, a dodatni pokrivači na zahtjev gosta Jedan jastuk po postelji, jastučnice, ne smiju sadržavati sintetiku Dodatni jastuk po postelji na zahtjev gosta Prekrivač za svaku postelju Ormar za garderobu s pretincima i odjeljkom za vješanje, odgovarajuće veličine prema broju postelja i najmanje 4 vješalice po postelji Stalak za kovčeg, koji može biti sklopiv ili odgovarajući prostor za odlaganje kovčega u ormaru Stropna ili zidna rasvjeta i po jedno osvjetljenje sa sjenilom uz postelju Vidno istaknut cjenik smještajnih jedinica i drugih usluga Čokoladica ili bombon u svakoj sobi ("Laku noć bombon") Svježe cvijeće u smještajnim jedinicama koje su izdane gostima Tiskane obavijesti ("ne smetaj", "molim pospremiti sobu" i sl.) Interni telefonski imenik i upute za korištenje telefona Informativna mapa s informacijama o villi i pribor za pisanje Pribor za šivanje Košarica za otpatke Ogledalo Pepeljara za pušače Najmanje jedna soba za nepušače ______________________________________________________________________________ 19. Vlastite kupaonice - ostali elementi ______________________________________________________________________________ Sve smještajne jedinice moraju imati vlastitu kupaonicu Zidovi obloženi keramičkim, kamenim ili pločicama od drugih nepropusnih materijala odnosno drugim kvalitetnim materijalom namijenjenim uređenju kupaonica, do visine 1,60 m Iznimno, u kupaonici površine iznad 4,5 m2 zidovi moraju biti obloženi na propisani način samo u tzv. "mokrom" dijelu kupaonice Podovi obloženi keramičkim ili kamenim pločicama Kupaonice moraju imati: - kadu (ležeća ili tuš kada) s tušem, s tekućom toplom i hladnom vodom i odvodom - zavjesu oko ležeće ili tuš kade - visoku zahodsku školjku za ispiranje tekućom vodom - higijensku traku na zahodskoj školjci - umivaonik s tekućom hladnom i toplom vodom - toaletni ormarić ili ogledalo s policom za toaletni pribor iznad umivaonika - električnu rasvjetu - utičnicu za električne aparate s naznakom napona struje - utičnicu s naponom 110 i 220 V • - jedan veći ručnik za kupanje i dva ručnika, po postelji Kapa za tuširanje Sušilo za kosu Ogrtač jedan po postelji • Držači ručnika Vješalica za odjeću Sapun, jedan po postelji Toaletni papir Pjena za kupanje i šampon za kosu Prostirač za noge Vreća za odlaganje prljavog rublja Higijenske vrećice Četka za čišćenje zahodske školjke Čaša za vodu, jednu po postelji Brijači pribor za jednokratnu uporabu • Posuda za otpatke ______________________________________________________________________________ 20. Hotelski apartman, ako ga villa ima ______________________________________________________________________________ Hotelski apartman, ako ga villa ima, s najmanje jednom sobom i boravkom najmanje površine spavaćeg dijela sobe U dnevnom boravku prikladan namještaj prilagođen kapacitetu apartmana ______________________________________________________________________________ 21. Minibar ______________________________________________________________________________ Minibar u svim smještajnim jedinicama Cjenik uz svaki minibar ______________________________________________________________________________ 22. Office sobarica ______________________________________________________________________________ Jedna office sobarica u villi s mogućnošću odlaganja rublja, pribora i sredstava za čišćenje ______________________________________________________________________________ 23. Prostori za osoblje ______________________________________________________________________________ Garderobe odvojene za žene i muškarce opremljene pojedinačnim ormarićima, klupama ili stolicama, a dvodjelnim ormarićima za osoblje koje radi na pripremanju i usluživanju hrane Jedna kupaonica ili tuš kupaonicu za osoblje. Kupaonica mora imati: toplu i hladnu vodu, tuš, zahod na ispiranje tekućom vodom, umivaonik s ogledalom i posudu za otpatke ______________________________________________________________________________ 24. Kvaliteta uređenja i opreme u villi (izbor razine kvalitete) ______________________________________________________________________________ Primjerena kategoriji ville ______________________________________________________________________________ 25. Kvaliteta uređenja vanjskih prostora kojima raspolaže villa u svom okruženju treba biti na razini unutarnjeg uređenja i opreme ______________________________________________________________________________ Primjerena kategoriji ville II. USLUGE ______________________________________________________________________________ 1. Recepcija - prijem i ispraćaj gostiju ______________________________________________________________________________ Služba recepcije, portirnice i informacija dnevno radi sati 24 24 ______________________________________________________________________________ 2. Prijenos prtljage gostiju ______________________________________________________________________________ Obavlja osoblje ville 24 sata ______________________________________________________________________________ 3. Usluge čuvanja vrijednosti ______________________________________________________________________________ U zajedničkom sefu 24 sata dnevno ili sef u svakoj smještajnoj jedinici ______________________________________________________________________________ 4. Usluge doručka ______________________________________________________________________________ U blagovaonici ili doručkovaonici Usluživanje doručka u sobama na zahtjev gosta Usluživanje doručka u blagovaonici ili doručkovaonici ili buffet (švedski stol) i mogućnost usluge po narudžbi gosta Vrijeme usluživanja najmanje 4 sata ______________________________________________________________________________ 5. Usluživanje glavnih obroka u blagovaonici ______________________________________________________________________________ U blagovaonici Usluživanje u vrijeme glavnih obroka, najmanje 3 sata za svaki obrok Usluživanje toplih jela na zagrijanim (toplim) tanjurima Usluživanje pića u odgovarajućim čašama za pojedine vrste pića ______________________________________________________________________________ 6. Usluživanje pića, napitaka i jela u sobama (Room service) ______________________________________________________________________________ Usluživanje od 07,00 do 23,00 sata Jelovnik i karta pića u smještajnim jedinicama ______________________________________________________________________________ 7. Vinske karte - ponuda vina ______________________________________________________________________________ Vinska karta s najmanje 15 različitih vrsta kvalitetnih vina s kontroliranim geografskim porijeklom - Vinska karta s najmanje 20 različitih kvalitetnih vrsta vina od kojih najmanje 5 vrhunskih kvalitetnih i 5 kvalitetnih vrsta vina s kontroliranim geografskim porijeklom (zastupljena domaća i inozemna, bijela, ružičasta i crna vina, pjenušava vina i šampanjci) • Osoblje, koje poznaje vina i druga pića, sa sposobnošću objašnjenja i davanja preporuke gostu ______________________________________________________________________________ 8. Jelovnici - ponuda jela ______________________________________________________________________________ Menu, ako se nudi, mora sadržavati najmanje četiri slijeda jela Najmanje 10 a-la-carte jela - Najmanje 15 a-la-carte jela • Ponuda couvera (razni namazi i pecivo) Osoblje, koje poznaje sastav jela, sa sposobnošću objašnjenja i davanja preporuke ______________________________________________________________________________ 9. Izgled osoblja ______________________________________________________________________________ Radna odjeća Osoblje čisto i uredno (radna odjeća, kosa, ruke, nokti i ostalo) Bedž s imenom za osoblje koje komunicira s gostima ______________________________________________________________________________ 10. Usluge telefonskog buđenja gostiju ______________________________________________________________________________ Buđenje na zahtjev gosta ______________________________________________________________________________ 11. Mijenjanje rublja (posteljine) u sobama i kupaonicama ______________________________________________________________________________ Zamjena posteljine i ručnika kod svake promjene gosta Posteljina svaki drugi dan, a ručnici svaki dan - Posteljina i ručnici svaki dan • ______________________________________________________________________________ 12. Mijenjanje stolnog rublja (stolnjaci, ubrusi) ______________________________________________________________________________ Izmjena rublja (stolnjaci, nadstolnjaci i ubrusi) za svaki obrok ______________________________________________________________________________ 13. Čišćenje i pospremanje soba ______________________________________________________________________________ Jedanput dnevno s popodnevnim popravljanjem ______________________________________________________________________________ 14. Pranje i glačanje rublja gostiju ______________________________________________________________________________ Osigurano pranje i glačanje rublja na zahtjev gosta ______________________________________________________________________________ 15. Čišćenje obuće ______________________________________________________________________________ Obuću čisti osoblje ville na zahtjev gosta III. KVALITETA ODRŽAVANJA ______________________________________________________________________________ 1. Kvaliteta održavanja ville (unutrašnjosti i fasade) i pravovremena zamjena dotrajale opreme u prostorima namijenjenim gostima ______________________________________________________________________________ Kvaliteta održavanja i pravovremena zamjena dotrajale opreme: Ogrtač za kupaonicu jedan po postelji • Brijači pribor za jednokratnu uporabu • Vinska karta s najmanje 20 različitih vrsta kvalitetnih vina s kontroliranim geografskim porijeklom - Vinska karta s najmanje 30 različitih kvalitetnih vrsta vina od kojih najmanje 20 vrhunskih kvalitetnih i 10 kvalitetnih vrsta vina s kontroliranim geografskim porijeklom (zastupljena domaća i inozemna, bijela, ružičasta i crna vina, pjenušava vina i šampanjci) • Najmanje 10 a-la-carte jela - Najmanje 15 a-la-carte jela • Posteljina svaki drugi dan, a ručnici svaki dan - Posteljina i ručnici svaki dan •