325
Na temelju odredbi
članka 4. stavka 4., članka 13. stavka 3. i 4., članka 15. stavka 2. i 3.,
članka 16. stavka 2. i članka 35. stavka 2. Zakona o ugostiteljskoj
djelatnosti (»Narodne novine«, broj 46/97 – pročišćeni tekst, 68/98 i 45/99),
ministrica turizma, donosi
Članak 1.
U Pravilniku o
razvrstavanju, minimalnim uvjetima i kategorizaciji
ugostiteljskih objekata (»Narodne novine« broj 57/95, 110/96, 24/97, 61/98,
137/98, 19/99, 39/99, 52/99, 43/00, 52/00, 57/00 i 63/00) u članku 5. iza riječi
i zareza: »hotel«, dodaje se riječ: »villa« i zarez iza te riječi.
Članak 2.
Iza članka 8. dodaje se
članak 8a. koji glasi:
»Članak 8a.
(1) Villa je
ugostiteljski objekt u kojem se gostu pružaju usluge smještaja i prehrane,
a mogu se pružati i druge usluge uobičajene u ugostiteljstvu.
(2) Villa ima: prijemni hol s
recepcijom, smještajne jedinice, blagovaonicu, kuhinju, zajedničke
prostorije za osobnu higijenu gostiju uz ugostiteljske sadržaje i vrtno
okruženje. Smještajne jedinice u villi su sobe i hotelski apartmani.
(3) Villa iz stavka 1. ovog
članka je zasebni građevinski objekt s vlastitim vrtnim okolišem,
registriran kao povijesno-kulturni objekt odnosno objekt od posebne
ambijentalne vrijednosti u zaštićenoj spomeničkoj cjelini, koji čini samostalnu
funkcionalnu cjelinu. Status zaštićenog objekta dokazuje se odgovarajućim
dokumentima pribavljenim u skladu s propisima o zaštiti spomenika kulture.
(4) Iznimno od odredbe članka
6. stavka 4. ovog Pravilnika, hotelski apartman iz stavka 2. ovog članka čine
funkcionalno povezane prostorije: za spavanje, za osobnu higijenu gosta i
za dnevni boravak.
(5) U površinu sobe u villi
uračunava se površina predprostora, a može se uračunati i površina lođe, terase,
verande, pergole ili balkona. Iznimno, u hotelskom apartmanu površina lođe,
terase, verande, pergole ili balkona može se uračunati u površinu sobe ili
dnevnog boravka ovisno od kuda se izlazi na taj prostor.
(6) Na površine soba i
kupaonica u villi može se primijeniti »Načelo prosječnih površina« kako je
propisano u Prilogu XI. ovog Pravilnika. Iznimno, to Načelo ne može se
primijeniti u slučaju kada je u površinu sobe odnosno sobe ili dnevnog boravka u
hotelskom apartmanu uračunata površina lođe, terase, verande, pergole ili
balkona.
(7) Na villu se ne
primjenjuju se odredbe članka 61. stavka 4. ovog Pravilnika o minimalnim
(prosječnim) unutarnjim visinama prostorija s koso izvedenim stropom ili
stropom različitih razina. U prostorijama s koso izvedenim stropom ili stropom
različitih razina, u villi se prihvaćaju
dostatnim zatečene unutarnje visine prostorija zadane građevinskim
svojstvima građevine«.
Članak 3.
U članku 31. dodaje se stavak
3. koji glasi:
»(3) Pizzeria može pizze, te
druga jela od tjestenine iz svog asortimana dostavljati vlastitim dostavnim
vozilima, koja moraju udovoljavati propisanim sanitarnim i drugim
uvjetima.«
Članak 4.
U članku 50. dodaje se novi
stavak 3. koji glasi:
»(3) Iznimno od stavka 1.
ovog članka, ugostiteljski objekti iz skupina: »Restorani«, »Barovi« i
»Kantine i pripremnice obroka (catering)«, mogu odgovarajuće odstupiti od
minimalnih uvjeta, osim u pogledu visine propisane ovim Pravilnikom, ako su
smješteni u zgradi koja je registrirana kao povijesno-kulturni objekt ili u
objektu od posebne ambijentalne vrijednosti odnosno u zaštićenoj spomeničkoj
cjelini, uz prethodno pribavljene dozvole sukladno propisima o zaštiti
spomenika kulture.«
Dosadašnji stavak 3.
postaje stavak 4., mijenja se i glasi:
»(4) Iznimno od odredbi
stavka 1. i 2. ovog članka, ugostiteljski objekt za smještaj, koji je
smješten u zgradi koja je registrirana kao povijesno-kulturni objekt ili u
objektu od posebne ambijentalne vrijednosti odnosno u zaštićenoj spomeničkoj
cjelini, temeljem pribavljenog odobrenja ministra turizma, a uz
prethodno pribavljene dozvole sukladno propisima o zaštiti spomenika
kulture, može odgovarajuće odstupiti od minimalnih uvjeta odnosno minimalnih
uvjeta i uvjeta za kategoriju.«
Članak 5.
U članku 98. stavku 1., iza
riječi i zareza: »hotel«, dodaje se riječ: »villa« i zarez iza te riječi.
Članak 6.
U članku 100. stavku 2:
Alineja deveta mijenja
se i glasi:
»– Prilog IX. – grafička
rješenja standardiziranih ploča za ugostiteljske objekte«,
Iza alineje devete dodaju se
alineje deseta i jedanaesta koje glase:
»– Prilog X. – grafička
rješenja standardiziranih ploča za objekte u domaćinstvu građana,
– Prilog XI. – elementi i
mjerila za kategorizaciju ville.«
Članak 7.
U članku 101. iza točke 1.
dodaje se točka 1a. koja glasi:
»1a. Villa:
– prva
kategorija.......... pet zvjezdica,
– druga
kategorija........ četiri zvjezdice.«
Točka 10.
mijenja se i glasi:
»10. Iznimno od
odredbi točke 9. ovog članka, u vrsti: »apartman« apartman tip: Studio:
– treća
kategorija......... tri zvjezdice,
– četvrta
kategorija...... dvije zvjezdice,
– peta
kategorija.......... jedna zvjezdica.«
Članak 8.
U članku 104. stavku 3. iza
alineje prve dodaje se nova alineja druga koja glasi: »–Villa s riječju:
»VILLA«,.«
Dosadašnja alineja druga
postaje alineja treća i tako redom.
Članak 9.
Članak 109a. mijenja se
i glasi:
»(1) Ugostitelji su
dužni do 30. listopada 2001. godine nabaviti i istaknuti ploču iz odredbi članka
104. stavka 3. i 4. ovog Pravilnika. Ugostitelji koji su do stupanja
na snagu ovog Pravilnika pribavili standardiziranu ploču nisu dužni
pribaviti novu standardiziranu ploču.
(2) Građani koji pružaju
ugostiteljske usluge u domaćinstvu dužni su do 30. listopada 2001. godine
nabaviti i istaknuti ploču iz odredbi članka 104a. stavka 2. i 3. ovog
Pravilnika. Građani koji su do stupanja na snagu ovog Pravilnika pribavili
standardiziranu ploču nisu dužni pribaviti novu standardiziranu
ploču.
(3) Građanima koji su do
stupanja na snagu ovog Pravilnika pribavili standardizirane ploče za
objekte u domaćinstvu na kojima je kategorija objekta označena zvjezdicama,
Ministarstvo turizma će o svom trošku pribaviti nove ploče koje su u skladu s
odredbama Pravilnika.
(4) Građani iz odredbi stavka
3. ovog članka dužni su stare ploče zamijeniti novima u roku od mjesec dana po
primitku istih odnosno najkasnije do 1. lipnja 2001.
godine.«
Članak
10.
U Prilogu I. »Elementi i
mjerila za kategorizaciju hotela i motela« u točki I. »Uređenje i
oprema«:
Podtočka 18. »TV prijemnici« mijenja se i glasi:>
"________________________________________________________________________________________________
18. TV prijemnici
_________________________________________________________________________________________________
TV prijemnik u jednoj od
zajedničkih prostorija za goste,
ako ga nema u svim smještajnim
jedinicama - -
TV prijemnik i uređaj za prijem
satelitskog programa u svim
smještajnim jedinicama • • • -"
Podtočka 26. "Office na katovima" mijenja se i glasi:
"_________________________________________________________________________________________________
26. Office sobarica
__________________________________________________________________________________________________
Office sobarica na svakom katu s
mogućnošću odlaganja rublja,
pribora i sredstava za čišćenje - - -
Iznimno, u postojećim objektima
office ne mora biti prostorija, već
može biti priručni prostor tipa
ormara ili sl.
Office sobarica na svakom katu
opremljen umivaonikom s
mogućnošću odlaganja rublja,
pribora i sredstava za čišćenje • • - -
Iznimno, u postojećim objektima
50% offica ne mora biti prostorija,
već može biti priručni prostor tipa
ormara ili sl. ako na katu gdje je
office priručni ormar nema više
od 15 smještajnih jedinica.
Iznimno, ugostiteljski objekti
kapaciteta do 25 smještajnih
jedinica mogu imati jedan office
koji mora biti prostorija, bez
obzira na broj katova."
Office sobarica na svakom katu
opremljen umivaonikom s
mogućnošću odlaganja rublja,
pribora i sredstava za čišćenje • • •
Iznimno, postojeći ugostiteljski
objekti kapaciteta do 25 smještajnih
jedinica, koji se kategoriziraju u
drugu kategoriju (četiri zvjezdice)
mogu imati dva offica
bez obzira na broj katova."
U podtočki 27. "Sadržaji u ugostiteljskom objektu" riječi i
oznake:
"Zatvoreni bazen ili bazen na
otvorenom
- ne odnosi se na postojeće
ugostiteljske objekte • • • -"
zamjenjuju se riječima i oznakama:
"Bazen u zatvorenom prostoru ili
bazen na otvorenom, • • • • -
Iznimno, ova odredba ne
primjenjuje se na postojeće
ugostiteljske objekte i nove objekte
kapaciteta do 50 smještajnih
jedinica.
Bazen u zatvorenom prostoru ili
bazen na otvorenom • • • • -
Iznimno, ova odredba ne
primjenjuje se na postojeće
ugostiteljske objekte."
Članak 11.
Prilog IX. Pravilnika "Grafička rješenja standardiziranih ploča" mijenja se i glasi:
Članak 12.
U Prilogu X. Pravilnika iznad riječi "Standardizirana ploča" dodaje se naslov koji
glasi: "Grafička rješenja standardiziranih ploča za objekte u domaćinstvu građana".
Članak 13.
Odredbe Pravilnika dopunjuju se Prilogom XI. "Elementi i mjerila za kategorizaciju ville".
Članak 14.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Narodnim novinama".
Klasa: 011-01/00-01/51
Urbroj: 529-01-01/1
Zagreb, 19. veljače 2001.
Ministrica
Pave Župan Rusković, v. r.
______________________________________________________________________________PRILOG XI.
ELEMENTI I MJERILA ZA
KATEGORIZACIJU VILLE
______________________________________________________________________________
Kategorija ville II. I.
**** *****
______________________________________________________________________________
I. UREĐENJE I OPREMA
______________________________________________________________________________
1. Veličina objekta
______________________________________________________________________________
Villa
Najmanje 5 smještajnih jedinica
Najviše 20 smještajnih jedinica
______________________________________________________________________________
2. Ulazi
______________________________________________________________________________
Pristup za pješake
Zaseban ulaz za goste, a zaseban za osoblje
i robu •
______________________________________________________________________________
3. Prijemni hol s recepcijom
______________________________________________________________________________
Prijemni hol s recepcijom
Najmnje jedan prozor, ukupno ostakljene
površine najmanje 1/10 površine poda od kojih
se najmanje 1/2 može otvarati ili djelotvoran
sustav ventilacije
Podovi prekriveni tepisonom - ako na podu nije
parket s tepihom ili kamen vrhunske kvalitete
Pult za službe: recepcije, portirnice, informacija i
mjenjačnice ako je ima
Prihvaćanje kreditnih kartica od najmanje dvije
tvrtke -
Prihvaćanje kreditnih kartica od najmanje četiri
tvrtke •
Osigurati usluge mjenjačnice, rent a car usluge,
rezervacije ulaznica za kazališta, športske priredbe
i drugo, rezervacije u svezi putovanja, raspolaganje
i davanje raznih informacija, usluge PTT-a,
kompjuterizacija recepcijskog poslovanja
______________________________________________________________________________
4. Blagovaonica
______________________________________________________________________________
Blagovaonica koje površina mora biti
prilagođena smještajnom kapacitetu ville - jedan
stol za svaku smještajnu jedinicu
Iznimno, ako ne postoji druga prostorija za
boravak gostiju, blagovaonica mora biti na
raspolaganju gostima između obroka i
prilagođena zadržavanju gostiju
Podovi blagovaonice prekriveni tepisonom -
ako na podu nije parket s tepihom ili kamen
vrhunske kvalitete
______________________________________________________________________________
5. Kuhinja - oprema i uređenje
______________________________________________________________________________
Kapacitetom mora odgovarati potrebama
blagovaonice
Na prozorima mora imati zaštitne mrežice
Uređaj za odvod dima, pare i mirisa
Stroj za pranje bijelog posuđa
Sve elemente uređenja i opreme propisane
u općem dijelu Pravilnika
______________________________________________________________________________
6. Zajedničke prostorije za osobnu higijenu
gostiju
______________________________________________________________________________
Jedan zahod za žene s predprostorom i jedan
zahod za muškarce, s pisoarom i predprostorom
Ako se u predprostor zahoda za žene i zahoda za
muškarce ulazi kroz zajedničku prostoriju,
tada u toj prostoriji može biti jedan umivaonik
Zidovi obloženi kvalitetnim zidnim oblogama
do visine 1,60 m
Podovi popločeni keramičkim ili kamenim
pločicama
______________________________________________________________________________
7. Stubišta i hodnici
______________________________________________________________________________
Glavno stubište koje povezuje sve katove
Gazište glavnog stubišta mora biti prekriveno
tepisonom ili tepih stazom
Hodnici moraju biti prekriveni tepisonom
ili tepih stazom
Oznake komunikacije
______________________________________________________________________________
8. Grijanje - odredbe se ne primjenjuju na ville koje
posluju ljeti (u ljetnoj sezoni)
______________________________________________________________________________
Grijanje zajedničkih prostorija i svih
smještajnih jedinica
Centralno ili etažno grijanje svih prostorija
s mogućnošću podešavanja u smještajnim
jedinicama •
______________________________________________________________________________
9. Hlađenje zraka
______________________________________________________________________________
U blagovaonici
U svim smještajnim jedinicama s mogućnošću
podešavanja
______________________________________________________________________________
0. Prozračivanje zajedničkih prostorija
za goste(1)
______________________________________________________________________________
Prozračivanje djelotvornim sustavom ventilacije
______________________________________________________________________________
11. Električna rasvjeta zajedničkih prostorija
______________________________________________________________________________
Stubišta, hodnici i ostave najmanje 5 W/m2
Zajedničke prostorije 10 W/m2
______________________________________________________________________________
12. Telefonski standard
______________________________________________________________________________
U recepcijskom holu gostu osigurati mogućnost
uporabe telefona
Telefon u svim smještajnim jedinicama s
izravnim biranjem internih, međugradskih i
međunarodnih veza
______________________________________________________________________________
13. Uređaji za daljinsko komuniciranje i
fotokopiranje
______________________________________________________________________________
Telefaks
Internet •
______________________________________________________________________________
14. Sefovi za čuvanje vrijednosti
______________________________________________________________________________
Zajednički sef za deponiranje vrijedosti za sve
smještajne jedinice
______________________________________________________________________________
15. Parkiralište - ne primjenjuje se na ville gdje to
objektivno nije moguće
______________________________________________________________________________
Parkiralište za najmanje 60% soba, 1 vozilo po
smještajnoj jedinici -
Parkiralište za najmanje 80% soba, 1 vozilo po
smještajnoj jedinici •
______________________________________________________________________________
16. TV prijemnici
______________________________________________________________________________
TV prijemnik i uređaj za prijam satelitskog
programa u svim sobama
U apartmanima TV prijemnik i uređaj za prijem
satelitskog programa u dnevnom boravku •
______________________________________________________________________________
17. Sobe i kupaonice - površine - U površinu sobe
uračunava se površina predprostora, a može se
uračunati i površina lođe ili balkona
______________________________________________________________________________
Površina soba u m2:
- jednoposteljna soba 10 12
- dvoposteljna soba 15 18
- višeposteljna soba ima površinu dvoposteljne
sobe uvećanu po svakoj dodatnoj stalnoj
postelji za m2 4,50 5
Površine kupaonica u m2 3,20 3,70
NAČELO "Prosječnih površina":
Komisija, koja provodi upravni postupak, u tijeku
postupka može predložiti primjenu Načela
"prosječnih površina" soba odnosno kupaonica.
Iznimno, to načelo ne može se primjenjivati u
slučaju kada je u površinu sobe uračunata površina
lođe ili balkona
Načelo "prosječnih površina" podrazumijeva da
smještajne jedinice ville, u prosjeku, moraju
ispunjavati uvjete propisane glede površina soba
odnosno površina kupaonica.
______________________________________________________________________________
18. Sobe - ostali elementi
______________________________________________________________________________
Zidovi ukrašeni slikama ili drugim ukrasima
Ostakljene površine koje se mogu otvarati
(prozori i vrata) moraju iznositi najmanje 1/10
površine poda sobe
Mogućnost zamračenja i sprječavanja pogleda
iz vana s mogućnošću reguliranja svjetla u sobi
Zaseban ulaz u svaku sobu, vrata s mogućnošću
zaključavanja
U objektima s više od jednog kata sve smještajne
jedinice označene brojevima u kojima prva
znamenka označava kat, a ostale znamenke
brojeve smještajnih jedinica na istom katu
Postelja ležajne površine 200x90 cm za jednu
osobu, a 200x160 cm za dvije osobe - dupla
(francuska) postelja, pristup duploj postelji
s obje strane
Dječju postelju moguće postaviti na zahtjev gosta
Noćni ormarić uz svaku postelju
Jedna stolica po postelji
Iznimno, u sobama koje imaju balkon ili lođu,
ako imaju balkonsku garnituru za sjedenje,
dostatna je jedna stolica u sobi
Manji tepih uz svaku postelju osim u sobama u
kojima je pod prekriven tepisonom ili tepihom
Stol za toaletu ili pisaći stol
Madrac za svaku postelju
Dvije plahte po postelji koje ne sadrže sintetiku
Najmanje jedan pokrivač po postelji, a dodatni
pokrivači na zahtjev gosta
Jedan jastuk po postelji, jastučnice, ne smiju
sadržavati sintetiku
Dodatni jastuk po postelji na zahtjev gosta
Prekrivač za svaku postelju
Ormar za garderobu s pretincima i odjeljkom
za vješanje, odgovarajuće veličine prema broju
postelja i najmanje 4 vješalice po postelji
Stalak za kovčeg, koji može biti sklopiv ili
odgovarajući prostor za odlaganje kovčega
u ormaru
Stropna ili zidna rasvjeta i po jedno osvjetljenje
sa sjenilom uz postelju
Vidno istaknut cjenik smještajnih jedinica i
drugih usluga
Čokoladica ili bombon u svakoj sobi ("Laku
noć bombon")
Svježe cvijeće u smještajnim jedinicama koje
su izdane gostima
Tiskane obavijesti ("ne smetaj", "molim
pospremiti sobu" i sl.)
Interni telefonski imenik i upute za korištenje
telefona
Informativna mapa s informacijama o villi i
pribor za pisanje
Pribor za šivanje
Košarica za otpatke
Ogledalo
Pepeljara za pušače
Najmanje jedna soba za nepušače
______________________________________________________________________________
19. Vlastite kupaonice - ostali elementi
______________________________________________________________________________
Sve smještajne jedinice moraju imati vlastitu
kupaonicu
Zidovi obloženi keramičkim, kamenim ili
pločicama od drugih nepropusnih materijala
odnosno drugim kvalitetnim materijalom
namijenjenim uređenju kupaonica, do visine 1,60 m
Iznimno, u kupaonici površine iznad 4,5 m2 zidovi
moraju biti obloženi na propisani način samo u
tzv. "mokrom" dijelu kupaonice
Podovi obloženi keramičkim ili kamenim
pločicama
Kupaonice moraju imati:
- kadu (ležeća ili tuš kada) s tušem, s tekućom
toplom i hladnom vodom i odvodom
- zavjesu oko ležeće ili tuš kade
- visoku zahodsku školjku za ispiranje tekućom
vodom
- higijensku traku na zahodskoj školjci
- umivaonik s tekućom hladnom i toplom vodom
- toaletni ormarić ili ogledalo s policom za
toaletni pribor iznad umivaonika
- električnu rasvjetu
- utičnicu za električne aparate s naznakom
napona struje
- utičnicu s naponom 110 i 220 V •
- jedan veći ručnik za kupanje i dva ručnika,
po postelji
Kapa za tuširanje
Sušilo za kosu
Ogrtač jedan po postelji •
Držači ručnika
Vješalica za odjeću
Sapun, jedan po postelji
Toaletni papir
Pjena za kupanje i šampon za kosu
Prostirač za noge
Vreća za odlaganje prljavog rublja
Higijenske vrećice
Četka za čišćenje zahodske školjke
Čaša za vodu, jednu po postelji
Brijači pribor za jednokratnu uporabu •
Posuda za otpatke
______________________________________________________________________________
20. Hotelski apartman, ako ga villa ima
______________________________________________________________________________
Hotelski apartman, ako ga villa ima, s najmanje
jednom sobom i boravkom najmanje površine
spavaćeg dijela sobe
U dnevnom boravku prikladan namještaj
prilagođen kapacitetu apartmana
______________________________________________________________________________
21. Minibar
______________________________________________________________________________
Minibar u svim smještajnim jedinicama
Cjenik uz svaki minibar
______________________________________________________________________________
22. Office sobarica
______________________________________________________________________________
Jedna office sobarica u villi s mogućnošću
odlaganja rublja, pribora i sredstava za čišćenje
______________________________________________________________________________
23. Prostori za osoblje
______________________________________________________________________________
Garderobe odvojene za žene i muškarce opremljene
pojedinačnim ormarićima, klupama ili stolicama, a
dvodjelnim ormarićima za osoblje koje radi na
pripremanju i usluživanju hrane
Jedna kupaonica ili tuš kupaonicu za osoblje.
Kupaonica mora imati: toplu i hladnu vodu,
tuš, zahod na ispiranje tekućom vodom, umivaonik
s ogledalom i posudu za otpatke
______________________________________________________________________________
24. Kvaliteta uređenja i opreme u villi (izbor
razine kvalitete)
______________________________________________________________________________
Primjerena kategoriji ville
______________________________________________________________________________
25. Kvaliteta uređenja vanjskih prostora kojima raspolaže
villa u svom okruženju treba biti na razini unutarnjeg
uređenja i opreme
______________________________________________________________________________
Primjerena kategoriji ville
II. USLUGE
______________________________________________________________________________
1. Recepcija - prijem i ispraćaj gostiju
______________________________________________________________________________
Služba recepcije, portirnice i
informacija dnevno radi sati 24 24
______________________________________________________________________________
2. Prijenos prtljage gostiju
______________________________________________________________________________
Obavlja osoblje ville 24 sata
______________________________________________________________________________
3. Usluge čuvanja vrijednosti
______________________________________________________________________________
U zajedničkom sefu 24 sata dnevno ili
sef u svakoj smještajnoj jedinici
______________________________________________________________________________
4. Usluge doručka
______________________________________________________________________________
U blagovaonici ili doručkovaonici
Usluživanje doručka u sobama na zahtjev gosta
Usluživanje doručka u blagovaonici ili
doručkovaonici ili buffet (švedski stol) i
mogućnost usluge po narudžbi gosta
Vrijeme usluživanja najmanje 4 sata
______________________________________________________________________________
5. Usluživanje glavnih obroka u blagovaonici
______________________________________________________________________________
U blagovaonici
Usluživanje u vrijeme glavnih obroka,
najmanje 3 sata za svaki obrok
Usluživanje toplih jela na zagrijanim (toplim)
tanjurima
Usluživanje pića u odgovarajućim čašama za
pojedine vrste pića
______________________________________________________________________________
6. Usluživanje pića, napitaka i jela u sobama
(Room service)
______________________________________________________________________________
Usluživanje od 07,00 do 23,00 sata
Jelovnik i karta pića u smještajnim jedinicama
______________________________________________________________________________
7. Vinske karte - ponuda vina
______________________________________________________________________________
Vinska karta s najmanje 15 različitih vrsta
kvalitetnih vina s kontroliranim geografskim
porijeklom -
Vinska karta s najmanje 20 različitih kvalitetnih
vrsta vina od kojih najmanje 5 vrhunskih kvalitetnih
i 5 kvalitetnih vrsta vina s kontroliranim
geografskim porijeklom (zastupljena domaća i
inozemna, bijela, ružičasta i crna vina, pjenušava
vina i šampanjci) •
Osoblje, koje poznaje vina i druga pića, sa
sposobnošću objašnjenja i davanja preporuke
gostu
______________________________________________________________________________
8. Jelovnici - ponuda jela
______________________________________________________________________________
Menu, ako se nudi, mora sadržavati najmanje
četiri slijeda jela
Najmanje 10 a-la-carte jela -
Najmanje 15 a-la-carte jela •
Ponuda couvera (razni namazi i pecivo)
Osoblje, koje poznaje sastav jela, sa sposobnošću
objašnjenja i davanja preporuke
______________________________________________________________________________
9. Izgled osoblja
______________________________________________________________________________
Radna odjeća
Osoblje čisto i uredno (radna odjeća, kosa,
ruke, nokti i ostalo)
Bedž s imenom za osoblje koje komunicira
s gostima
______________________________________________________________________________
10. Usluge telefonskog buđenja gostiju
______________________________________________________________________________
Buđenje na zahtjev gosta
______________________________________________________________________________
11. Mijenjanje rublja (posteljine) u sobama
i kupaonicama
______________________________________________________________________________
Zamjena posteljine i ručnika kod svake
promjene gosta
Posteljina svaki drugi dan, a ručnici svaki dan -
Posteljina i ručnici svaki dan •
______________________________________________________________________________
12. Mijenjanje stolnog rublja (stolnjaci, ubrusi)
______________________________________________________________________________
Izmjena rublja (stolnjaci, nadstolnjaci
i ubrusi) za svaki obrok
______________________________________________________________________________
13. Čišćenje i pospremanje soba
______________________________________________________________________________
Jedanput dnevno s popodnevnim popravljanjem
______________________________________________________________________________
14. Pranje i glačanje rublja gostiju
______________________________________________________________________________
Osigurano pranje i glačanje rublja na zahtjev
gosta
______________________________________________________________________________
15. Čišćenje obuće
______________________________________________________________________________
Obuću čisti osoblje ville na zahtjev gosta
III. KVALITETA ODRŽAVANJA
______________________________________________________________________________
1. Kvaliteta održavanja ville (unutrašnjosti i fasade) i
pravovremena zamjena dotrajale opreme u prostorima
namijenjenim gostima
______________________________________________________________________________
Kvaliteta održavanja i pravovremena zamjena
dotrajale opreme:
Ogrtač za kupaonicu jedan po postelji •
Brijači pribor za jednokratnu uporabu •
Vinska karta s najmanje 20 različitih vrsta
kvalitetnih vina s kontroliranim geografskim
porijeklom -
Vinska karta s najmanje 30 različitih kvalitetnih
vrsta vina od kojih najmanje 20 vrhunskih
kvalitetnih i 10 kvalitetnih vrsta vina s
kontroliranim geografskim porijeklom (zastupljena
domaća i inozemna, bijela, ružičasta i crna vina,
pjenušava vina i šampanjci) •
Najmanje 10 a-la-carte jela -
Najmanje 15 a-la-carte jela •
Posteljina svaki drugi dan, a ručnici svaki dan -
Posteljina i ručnici svaki dan •
